... en vandaag zijn wij maar zelf de lucht in gegaan met deze : ... waren vanmiddag een paar cirkels maken over Leidschendam en Voorburg Groet Uwe
... aardig rustig geworden op MBF, vliegen jullie niet meer, of vliegen jullie altijd en geen tijd voor MBF, ha haaaaa
Hoezo vanmiddag de hele middag droog geweest. Was alleen niet zo'n goede middag. Met 2 man vliegen en beide een crash met de helicopter. Ik gelukkig alleen het landingsgestel. Andere helicopter (trex700f3c met blackshark body) deze had minder geluk.
... ik heb nog steeds een probleem met een Scorpion Power Dekker Motor 140 / 448, de motor loopt op 12s in combinatie met een 130 A Scorpion ESC maar de motor brengt geen power, rond vliegen gaat, maar een klimb van 50 meter blijven bijna de bladen staan, power is van mijn gevoel minder als de stok Align motor van de T Rex 700, graag wil ik de motor laten testen, liefst van Power Dekker zelf, heeft hier iemand een adres, van hem, of misschien een andere idee, de heli vloog aan de begin wel goed, maar vlieggedrag van de piloot verandert ook, en ik herhaal, power is volgens mijn gevoel minder dan de standaard 700er motor van Align. Alle tips welkom. Danke, Uwe
op dit moment loopt die met de governor van de Scorpion opto 130 A, gear ratio 8,33, touren bij curve van 70, 80, 90 is vervolgens rond 2050, 2150, 2250
Ik zou zeggen probeer hem eens zonder governer ik bedoel als jij 2250 toeren op de kop hebt dan moet ie gewoon gaan als een malle hoeveel graden pitch heb je? Geen 17 ofzo hè haha
Ding is gewoon te traag , denk dat mijn Trex 700 N m zelfs voorbijgaat met vertikaal klimmen ......... Ik denk dat t motortanwiel te groot is , t is toch vreemd dat de motor heet word en de regelaar niet meer dan handwarm word ?? Morgen nog maar s een x de toeren meten , maar ja op 0 graden pitch 2000 rpm dat is niet in vliegmodus he. Ik heb meer t idee dat de motor gewoon niet in zijn powerband werkt maar daar gewoon dik onder zit en daarom zo heet word .
ik heb nu een 10T tandwiel bestelt i.p.v. een 12T, dan nog een keer testen, en als het niet werkt, de governor weg en een v-curve, met de v-bar neo zou die goed gaan, maar die Scorpion opto zijn rare dingen, best nieuwe motor en nieuwe ESC en een Neo, ben je 1300 € kwijt, ha ha .. maar Ed en Sprokkel, jullie hebben allemal gelijk, ik begin met de tandwiel, dat goedkoopste.
Ach , we hebben nog een hele zomer om t te fiksen Uwe . Wel ff tijd overhouden voor mijn 690 dalijk he .
Ha uwe, Je zou ff moeten kijken naar gebruiker _Dekker op dit forum. Zover ik weet, IS hij "powerdekker" En het kan zijn dat de magneten te heet zijn geweest. Dan doen ze ook lang niet zoveel meer. Of de accu's trekken het niet. Zoiets moet je het in zoeken denk ik.. Of de timing staat fout. Hoe is het trouwens met je goblin?