volgende keer (morgen of overmorgen): zet ik de elektronica buiten de heli in elkaar om servo draairichting, servo midden en zo uit te vinden, (servoarme kunnen moeilijk of niet verandert worden als de servo ingebouwd is !) en ook om de update voor de v-Bar te maken, tegelijk kan ik de zender kalibreren. ? welke elektronica ... da vertel ik de volgende keer, iig is ze top ! Groet Uwe
... brandstof is veel "schoner" geworden, zeker heb je wat olie weg te poetsen, maar in 5 minuten is de heli zo als nieuw, en met mijn elektrische pomp zuig ik de tank en alles leeg, niks ruikt, alles clean, en in 20 minuten is alles weer opgeladen na een hele dag vliegen !!!
Het grote voordeel is de lange vliegtijd! De power is veel minder en je hebt een grotere kans op uitvallen en meer onderhoud. Tevens meer trilling. Dat poetsen boeide me niet zo ik heb ook nog een trex 600n om les mee te geven.
... wat ik mis bij de Goblin is de vrijloop voor de start-pen, alle Align's en ook Gaui NX4 hebben een vrijloop, maar deze Goblin niet, misschien is het van de constructie moeilijk (deze is toch heel anders dan bij Align), maar iig moet ik een starter met vrijloop hebben, dus gekozen voor een start-pen met vrijloop, ... toch maar weer 20 € extra erbij.
Vandaag de swash servo's verbouwd en de tank installatie geplaatst : (die BK servo's maken een raar geluiden en de ene servo gaat licht bewegen en loopt soepel en de andere beweegt zwaar en het lijkt zelfs, dat een gear kapot is ... ??? de slechtste servo heb ik even weer terug gestuurd, (throttle servo, dat is de zelfde servo als de swash-servo's) maar kijken wat de reactie is!)
vele dingen verandert sinds de goeden ouden T Rex nitro, zeker niet alles veel beter, maar ja, tot nu toe o.k.
tsja, daar krijg ik toch op Facebook de vraag, waar mijn brandstoffilter is .... dat komt idd nog i.v.m. een 2 in 1 full-systeem, en ja, de druk in de tank komt van de motor, niet van de uitlaat, de slang gaat van de back-plate achterom naar de tank, daar zit ook de ontluchting. ... wat mij opviel bij het studeren van foto's, nergens zie ik, dat iemand een brandstoffilter gebruikt, ik heb 5 brandstof-heli's, alle met filter.
uhhhhhhh al mijn heli's zijn voorzien van filter...zelfs de electro versie's whahahah.(die zie je niet maar zit in de ESC hihihih) Uwe ik heb zo'n Align Tstuk daar zit een filter in die tevens als vul aansluiting gebruikt word (en natuurlijk een filter in de voorraadtank van de startkist)
... en nu ook de 2-in-1-full-systeem installeert, en ook een brandstoffilter tussen geschakeld, niet vergeten de check-valve, die moet tussen back-plate en brandstoftank in de brandstofslang (maar dat zie je niet op het foto)
Die Uwe , die gaat veel te snel . t is nog lang geen mooi weer om een middag te stellen , testen en choco met boterkoek te nemen . Op naar t voorjaar , snel weer lekker buiten spelen .
... hij is ook nog niet klaar, ik mis nog de throttle servo, en de staart moet nog helemaal opgebouwd worden, daarna de elektronica plaatsen en instellen, en dan testen ...
... alle twee, zo als Jeroen al schreef; een hoort standaard in de jerrycan bij de pomp, en een in de heli voor de carb !
Help: Ik gebruik de Align governor sensor voor nitro motoren met magnetjes, alleen zit een kleine stekker daar aan en ik moet een Futaba stekker hebben voor de v-Bar, moet ik die kabels dan ook draaien zo als op dat foto, of is dat alleen bij Microbeast nodig.
ik heb nu een Futaba stekker aan gesoldeerd en de zwart en wit gedraaid, dus als het toch anders zou zijn, kan ik de kabels in de futaba stekker makki wisselen, maar wat je net schreef, het zou wel het zelfde zijn, raar alleen, dat je bij Align, Futaba en v-Bar soms zo rare dingen tegen komt... bedankt, ... helaas geen tijd voor foto's, alleen Whats-App .