heli-x simulator (nieuw)

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door EricW, 13 jan 2008.

  1. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.860
    Locatie:
    Nijmegen
    nooit van google gehoord?
    gewoon intypen:

    heli-x-homepage

    of zoiets en ziedaar ;)
     
  2. tomcat be

    tomcat be

    Lid geworden:
    8 feb 2006
    Berichten:
    362
    Locatie:
    herenthout(belgie) vliegveld: EBZR
    nog erger:

    het staat in de eerste post van dit draadje:)
     
  3. maar bij mij is de optie van config grijs, en op het begin zegt ie no usb controller found, zijn er anders wel sims die ik met usb toetsenbord kan besturen?
     
  4. Calv

    Calv Guest

    Oordeel

    Ik sta op het punt een simulator aan te schaffen. Ik ben daarom wel benieuwd naar het (eind)oordeel over heli-x. Is het een goede simulator of is er een te groot verschil met de grote commerciele paketten qua physics? Uit het draadje concludeer ik dat met name de traagheid van de heli's niet goed mee genomen wordt. Is dat het belangrijkste punt?

    Grtz Calv
     
  5. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Een eindoordeel vellen valt niet mee, het blijft als het goed is in beweging.
    Het zal alleen maar beter worden.
    Ik vind het leuk dat een gratis SIM zo goed in elkaar zit, de Physics zijn best goed maar het blijft een beetje aanrommelen vind ik.

    Ik vlieg/oefen zelf regelmatig met PhoenixRC (commercieel).
    Vooral omdat het zo makkelijk werkt, goede physics heeft en de updates gratis zijn.
    Iedere SIM heeft zijn voor en nadelen ook commercieele simulators, of je nu Phoenix, Reflex, Realflight etc.etc. neemt.
    Bij een gratis SIM moet je vaak heel wat meer klooien om het naar je zin te krijgen, dus het is niet echt Plug & Play maar wel leuk om mee te klooien.
    Echter iedere aanschaf op het gebied van simulators betaald zich heel snel terug, dus als je binnen 10 minuten redelijk realistisch wil vliegen op je PC dan zou ik zowiezo een goede SIM kopen waar je je eigen zender direct (zonder omwegen,cracks, utilities etc.etc.) op kan gebruiken.
    Scheelt je een hoop kopzorgen.

    Eric
     
  6. beginner

    beginner Guest

    hallo ik heb een honey bey fp besteld en ik wil graag veel op fms trainenen dus als ik de standaard zender van de honey bee fp aansluit met usb kabel kan ik dan ook met de honey bee fp vliegen of alleen met de 2 standaard helicopters die er al op staan?
    ps ik heb geen enkel verstand van simulator laatstaan helicopters vandaar deze vraag.
    alvast bedankt wessel.
     
  7. lafox

    lafox

    Lid geworden:
    4 mei 2008
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Emmen
    Ik heb een soortgelijk probleem, kan de rotors niet eens aan de praat krijgen:(
     
  8. tomcat be

    tomcat be

    Lid geworden:
    8 feb 2006
    Berichten:
    362
    Locatie:
    herenthout(belgie) vliegveld: EBZR
    je moet in het control menu ook idle up1 of 2 assignen
     
  9. lafox

    lafox

    Lid geworden:
    4 mei 2008
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Emmen
    Dank je, het is nu gelukt
     
  10. Snipes

    Snipes

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    252
    Locatie:
    IJsselstein(UT)
    Heb sinds gisteren ook Heli-X, maar hij doet het niet zoals zou moeten.
    Nu moet ik zeggen dat ie op de laptop staat, maar daar had ik AFPD ook op staan en die deed het altijd goed. Deed idd, dus doet het niet meer. Daarom wilde ik Heli-x uitproberen, maar mijn laptop trekt het niet!
    Wat ik dus niet begrijp is dat AFPD het dus niet meer doet. Heeft een tijd goed gewerkt op de laptop! Misschien iets met een update van windows te maken ofzo(ik ben echt een computerleek op dat gebied)...

    Ik kan Heli-X dus wel opstarten, en ook mijn controller instellen(ook Idle-up1 toegewezen). Maar bij het kiezen van een scenery sluit hij af. Nu heb ik de laatste java-versie en heb ik de drivers voor mijn Intel® Graphics Mobile2 ge-update.
    Ik kan nu wel een scenery kiezen en een heli, maar het duurt allemaal errug lang! Windows komt dan ook met de melding: Te weinig virtueel geheugen!
    Ik heb Windows XP Pro op de laptop.

    Iemand een idee wat ik hiermee kan? Nogmaals ik ben een leek op computergebied, dus aub geen computer-abracadabra;)

    Ps: FMS draait vlekkeloos, maar vind dat niks!
     
  11. tomcat be

    tomcat be

    Lid geworden:
    8 feb 2006
    Berichten:
    362
    Locatie:
    herenthout(belgie) vliegveld: EBZR
    te weinig virtueel geheugen wil zeggen dat je pc eigenlijk te zwak is :(
    Hij heeft zoals hij zelf zegt niet genoeg virtueel geheugen om de bewerking uit tevoeren.
    Probeer eens alle ander programma's die draaien af tesluiten (limewire, msn-messenger, ...)
    zo van die programmas die altijd op de achtergrond draaien
     
  12. Snipes

    Snipes

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    252
    Locatie:
    IJsselstein(UT)
    Heli-X gaat 'm niet worden, heb 'm er alweer afgeknikkerd. Ff AFPD opnieuw geïnstalleerd en nu doet ie het weer prima. Dus we kunnen weer simmen...
     
  13. Ludozzz

    Ludozzz

    Lid geworden:
    30 mrt 2007
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Delft, ZH
    Hoi Forummers,

    Ik heb hem net ook gedownload, ik kan hem ook openen, de controller kiezen.
    Heli en vliegveld kiezen, de controller calibreren enz.

    Als ik dan idle1 doe dan hoor ik hem opstarten, als ik pitch geef zie ik de hoogtemeter omhoog gaan, en na een tijdje crash ik, omdat ik geen beeld heb....

    Het beeld blijft grijs, je hoort de heli vliegen maar er is niets te zien.....!?

    Framerates zit rond de 60, ik snap er niks van :confused:

    Wie kan mij helpen?

    Bij voorbaat heel veel dank!

    Ludo
     
  14. KdZ

    KdZ

    Lid geworden:
    8 feb 2010
    Berichten:
    235
    0.9 is gratis, maar als je alles wilt hebben moet je online toch echt 49 euries betalen. :D
     
  15. jeroenn

    jeroenn

    Lid geworden:
    12 jan 2010
    Berichten:
    93
    Locatie:
    Groningen
    beetje oud topic lijkt mij.
    2008 laatste post :p
     
  16. Kevin 3D

    Kevin 3D

    Lid geworden:
    1 sep 2009
    Berichten:
    1.240
    Locatie:
    Sittard Limburg. Toestel: sukhoi
    hij kan mijn zender niet vinden
    wie kan mij helpen
     
  17. NaoMir

    NaoMir

    Lid geworden:
    24 mrt 2010
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Uithuizen
    Ja ik weet dat het een oud topic is maar ik heb hetzelfde probleem.
    Ik heb HELI-X onder Ubuntu 10.04. Tijdens het starten volgt een melding dat de controler niet wordt gevonden. Verder start alles keuring op, kan ik een vliegveld en een heli selecteren maar dus geen controler selecteren cq configureren. Zijn er nog HELI-x gebruiker die mij hiermee kunnen helpen?

    Alvast bedankt.
     

Deel Deze Pagina