Helicopter F3C, F3N , sportklasse KNVVL wedstrijd seizoen 2014

Discussie in 'F3C & D3D' gestart door 666yeti666, 27 dec 2013.

  1. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Hier kan nieuws omtrent de wedstrijden voor het nieuwe seizoen 2014 geplaatst worden.

    Zoals gemeld zijn er een aantal F3N figuren aangepast / vervangen, zie hier : nieuwe-figuren-f3n

    gr
    Bas
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  2. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
  3. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Ik heb er in ieder geval zin in! In 2013 mijn eerste wedstrijd gevlogen en ga in 2014 zeker weer meedoen. Alleen hoop ik wel dat het tijdens de eerste wedstrijd niet te koud is..... dan willen mijn vingers niet zo haha.

    En een bericht aan de twijfelaars: gewoon meedoen ;-)
     
  4. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Ja, de kou is altijd lastig, vind ik ook. Afgelopen jaar hadden we wat dat betreft pech en was het veel kou lijden .... dus hopelijk dit jaar meer geluk !
    Maar eh, een zendertent doet wonderen ;-)

    gr
    Bas
     
  5. Brandenburg

    Brandenburg

    Lid geworden:
    12 dec 2011
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Wormerveer
    Zijn de datums al bekend??
    En kan je alleen naar zo een wedstrijd toe?
     
  6. Super john

    Super john verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    1.710
    Locatie:
    Omg. Utrecht
    Data en lokaties nog niet bekend. In principe kan je zonder lidmaatschap van de KNVVL meedoen. Wel een week van te voren inschrijven.
     
  7. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Er is altijd wel iemand die je kan callen. Neem dan wel even een briefje mee met daarop je figuren die je gaat vliegen.
    Gr bas
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  8. Brandenburg

    Brandenburg

    Lid geworden:
    12 dec 2011
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Wormerveer
    Thanx Bas en John.
    Ben benieuwd wanneer het bekend word.
     
  9. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    @Brandenburg: Even een tip: mocht je mee willen doen aan de wedstrijd, geef dan de figuren op in de volgorde waarin je ze vliegt. Bij mijn eerste wedstrijd vloog ik de figuren in een andere volgorde als dat ik ze had opgegeven...... En dan raakt de juri in de war ;-)

    Een caller roept het begin en eind af van de figuren die je gaat vliegen en zorgt daarmee voor de symmetrie. Meestal is er wel iemand aanwezig die je wilt helpen als je de figuren op een briefje meeneemt. Maar het is wel handig om vooraf een keer samen te oefenen. Hoe gaat dat? Zie het filmpje hieronder als voorbeeld:

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. Brandenburg

    Brandenburg

    Lid geworden:
    12 dec 2011
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Wormerveer
    Thanx Joop.
    Hier heb ik wat aan.
     
  11. Ometoon

    Ometoon

    Lid geworden:
    9 dec 2009
    Berichten:
    96
    Locatie:
    Den Haag
    Indien mogelijk doe ik natuurlijk ook mee Matthijs. Tot nu toe 2 x mee gedaan in de sportklasse, dus dat gaat helemaal goed komen! ;-)
     
  12. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Zal ik me dan ook maar weer een keertje inschrijven?
     
  13. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Lijkt mij een goed idee Anko!
     
  14. Super john

    Super john verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    1.710
    Locatie:
    Omg. Utrecht
    Hou er wel rekening mee dat er wat zaken gaan veranderen dit jaar. Het is aan de subcommissie helikopter om de wijzigingen openbaar te maken. Ik zou zeggen hou de website in de gaten .
     
  15. JoopB

    JoopB

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Zwolle
    Hmmmm, mogen amateurs zoals ik niet meer mee doen???? ;-) Ik hoop in ieder geval we dat de wijzigingen positief zullen zijn voor iedereen.
     
  16. Brandenburg

    Brandenburg

    Lid geworden:
    12 dec 2011
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Wormerveer
    Als Anton en Anko mee gaan. Dan komt het zeker goed. Krijg er nu al zin in. ;-)
     
  17. tommeke12354

    tommeke12354

    Lid geworden:
    13 jul 2012
    Berichten:
    310
    ik kom heel het seizoen Belgiƫ vertegenwoordigen ;)
     
  18. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    @Laurens: zou je hier de update van de laatste vergadering en de nieuwe regels willen toelichten ?

    mvg
    Bas
     
  19. Roak

    Roak

    Lid geworden:
    2 sep 2003
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Almere
    @ allen,

    even een respons vanuit de SC heli:

    Ten eerste is er op de vliegers vergadering besloten dat vanaf 2014 er ALLEEN nog KNVvL leden en/of FAI-licentiehouders aan de Nederlandse KNVvL Heli wedstrijden mee kunnen doen. De belangrijkste reden voor dit besluit is dat voor NIET KNVvL leden de aansprakelijkheid tijdens de wedstrijd niet, of moeilijk gegarandeerd kan worden, waarbij een KNVvL lidmaatschap dat wel doet.
    Anders is de SC aansprakelijk in geval van een incident en dat is absoluut onaanvaardbaar.

    Hou daar dus rekening mee.

    Uitzondering op deze regel zijn leden van de Federatie Limburgse RC Vliegers, die kunnen ook meedoen aan de KNVvL wedstrijden.

    Voor 2014 zijn er nieuwe F3C en F3N programma's: kijk hier voor de officiƫle documenten incl beschrijving van de figuren:

    http://www.fai.org/downloads/ciam/SC4_Vol_F3_Helicopters_2014

    De sportklasse gaat veranderen in 2014:

    Er komen 2 klassen: SportF3C en SportF3N

    De Inhoud is nog niet bekend maar de klassen zullen een VAST programma hebben (dus geen keuzefiguren meer) en ook geen K-factoren meer hebben.

    De figuren zullen door iedereen die enigszins redelijk met een helikopter rond kan vliegen goed te doen zijn.

    De SC zal binnenkort een aantal voorstellen publiceren waar dan commentaar op gegeven kan worden door iedereen, waarna ergens half Februari 2 of 3 varianten ter stemming worden ingediend.

    De bedoeling is dat eind Februari dan de definitieve versies bekend gemaakt zullen worden zodat iedereen genoeg tijd heeft om te oefenen.

    Ik denk dat we op deze manier veel van de problemen en ergernissen van de vorige seizoenen kunnen voorkomen en de wedstrijden weer naar een wat hoger niveau kunnen tillen, zonder dat de toegankelijkheid eronder lijdt.

    Namens de SC Heli,

    groeten,

    Rob Eikeboom
     
  20. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    bedankt voor de update Rob.
    Laten we hopen dat het niet ten koste gaat van het aantal vliegers dat zich aan gaat melden...

    gr
    Bas
     

Deel Deze Pagina