Helicopter piloten + Vliegtuig piloten, hoe doen andere clubs het?

Discussie in 'Verenigingen' gestart door sven, 17 jun 2010.

  1. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ach, daar heb je hem ook weer, ik dacht al waar blijft ie..

    En het is eerder een groep spookrijders dan, want ik ben blijkbaar niet de enige.

    Heb je niets beters te doen/melden, Micropuller? :roll:
     
  2. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Kijk, hier wordt het hele probleem klip en klaar.
    Iedereen zal zich aan MIJ aan moeten passen, want IK heb gelijk.
    En het kan me niet schelen hoe de rest van Nederland tegen me aankijkt:
    (stampvoetmodus aan) IK HEB GELIJK![/B] (stampvoetmodus uit)

    Heb je je ooit wel eens afgevraagd hoe die vermaledijde helivliegers het vinden als jouw machine met hen meevliegt? Het grote voordeel van een heli is dat ze andere manoeuvres uit kunnen voeren dan een vaste vleugelkist. En dat willen die vliegers misschien wel eens uitproberen...

    Kap er gewoon mee, man. Op deze manier communicerend verdien je nooit het respect waar je zo hard naar op zoek bent. Je maakt jezelf compleet belachelijk, zie je dat dan niet?
    Je reageert als een puber die z'n zin niet krijgt. En het lastige van pubers is dat hun communicatief vermogen nog niet compleet ontwikkeld is.

    Ooit gehoord van Don Quichotte?
    Mooi boek, moet je eens lezen. Gaat een wereld voor je open...
     
  3. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Roel, wees eens niet zo blind man,
    het lijkt wel of iedereen hier gewoon niet ziet (of niet WIL zien) dat IK NIET DE ENIGE BEN OP ONZE CLUB.
    Ook vind ik het een beetje kinderachtig om met kleurtjes en bold text te gaan schreeuwen,
    maar dit vind je zelf schijnbaar een juiste manier van met elkaar communiceren dus dan moet ik dat ook maar doen.

    En dat flauwe weerwoord kan ik ook gewoon aan een willekeurige heli piloot vast nieten hoor.
    Alles en iedereen vliegt maar OM mij heen want ik ben speciaal omdat ik een heli heb!
    (roelmodus aan) IK BEN BETER DAN JIJ DUS UIT DE WEG! (roelmodus uit)

    Hoe voelt dat nou Roel?
    Door te gaan schreeuwen en schelden verdien je zelf namenlijk OOK geen respect.
    Geef eens het goede voorbeeld en discussieer met een normale toon,
    vals worden is nergens voor nodig.
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2010
  4. tora

    tora Guest

    Heli vlietuigen

    Aller aller liefste Swen
    Deze discussie dient niet op het modelforum gehouden worden maar thuis op de club .
    Geef me eens het adres van de club door dan kan ik eens langs komen voor een heerlijke bak koffie en dan breng ik de koek mee .
    Deze instelling van de leden kan ik me in het geheel niet voorstellen en zeker niet van een behoorlijk bestuur die zijn verantwoording neemt.
    Zeg maar wat ik madg meebrengen voor te vliegen helicopter, extra van 220cm, mini mag, ik heb van alles maar het allerbelangrijkste wat ik meebreng is respect voor een ieder gezelligheid een een doos koeken.
    mvg tora
     
  5. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Heren, ik schrik me rot van de toonzetting dit draadje dat ik nog niet gezien had.. Dit gaat werkelijk nergens over, Praat dit met elkaar uit op de club waar je vliegt, op een gemiddeld schoolplein word er door de kinderen nog beter met elkaar omgegaan.. Het is mooi om te praten over respect, maar als ik af moet gaan op de bewoordingen zoals die hier worden gebruikt is dat iets wat heeeeel ver te zoeken is..

    Dit is een discussie die bij voorbaat fout gaat lopen als je er met een bepaalde instelling ingaat, waarom wil je die hier dan gaan voeren?..

    Jammer...

    Robert
     
  6. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Sven,

    Ik val je hier niet aan maar als ik je tekst lees dan ga je van veel dingen uit maar is er met de betreffende mensen (door jou) nooit open en eerlijk gesproken over wat ik al eerder schreef. Ga uit van wat jij vindt en bespreek dat eens zonder bijkomende voorwaarden. Geloof me, je komt er samen echt wel uit. Resultaat is wederzijds begrip en meer plezier in het vliegen, in ieder geval voor jou.

    Nog een tip als je het aandurft om echt met ze te gaan praten, praat niet over "jullie als helivliegers" maar als wij als vliegers.

    Laat ons weten wat het is geworden, moet een succesverhaal worden :thumbsup:
     
  7. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Allereerst mijn verontschuldiging voor dit uit de klauwen gelopen topic,
    het was absoluut niet de bedoeling om het tot een "jamaar hij.." spelletje te laten komen.

    Mijn doel was eigenlijk om eens te peilen of en hoe het bij andere clubs opgelost is.
    Want dat heli vliegen en plank vliegen overal wel eens voor wat wrijving zorgt, dat is inmiddels wel duidelijk.
    Deze mogelijke oplossingen wilde ik namelijk voorleggen aan het bestuur bij onze aankomende leden vergadering,
    omdat bij een eerdere massa email van de voorzitter al is gebleken dat er over gesproken moet gaan worden.
    Er werd veel heen en neer gesnauwd tussen de twee partijen, net als hier, maar in mindere maten.

    Ik heb dit probleem bij andere clubleden zien gebeuren, maar pas werd ik er ook zelf mee geconfronteerd,
    waardoor ik dus aanleiding had om dit topic te starten en naar een oplossing te zoeken.
    Ik heb zelf de confrontatie met betreffende heli clubleden nog niet opgezocht,
    omdat er al verhalen gingen over andere mensen die dit al eens geprobeerd hadden met een zuur resultaat.

    Dus hoe dit aangepakt moet gaan worden, dat weet ik eigenlijk nog steeds niet.
    Mensen wegsturen is natuurlijk onzin, maar we moeten wel op een fatsoenlijke manier samen overweg kunnen op het veld.
    We zullen dan wel zien wat het wordt op de vergadering hoop ik.
     
  8. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Als jullie het niet erg vinden, ga ik niet met kleurtjes en bold tekst smijten...

    Ik lees steeds dat mensen vinden dat sven niet zo egoistisch moet zijn, ze zich maar aan sven aan moeten passen, sven dit, sven dat, sven zus....

    nu wil ik nog 1 keer, en dat is de laatste keer 1 ding HEEL goed duidelijk maken:

    Sven geeft alleen aan hoe hij er over denkt, het is niet alleen ZIJN probleem, maar een probleem van velen vleugel vliegers met kleinere toestellen.
    Rondvliegen met de heli piloten is geen probleem, maar voor de pits blijven hooveren, voor een andere piloot zijn neus blijven hooveren, DAT zijn dingen die het je dan moeilijk maken, en dan niet eventjes hooveren, neeeee minuuuuten lang. Dit zijn overigens dingen die in het huishuidelijk regelement ook NIET goedgekeurd worden.

    Het probleem is dat als mensen (niet sven overigens) hier wat van zeggen, de desbetreffende piloten reageren (zoals sven zegt) "jullie maken de dienst niet uit". Mooie is overigens... dat de persoon die er wat van zei, en de wind van voren kreeg, de voorzitter van de club was...
    Dan ga ik toch vragen stellen bij de instelling VAN DE PILOTEN WAAR WAT VAN GEZEGD WORDT... laten dat in DIT geval nu net heli piloten zijn....

    En nogmaals, er is al verbetering, maar er zijn nog een aantal die zich duidelijk beter voelen als de rest, EN DIT OOK UITEN NAAR DE REST. DIE personen moeten eens goed nadenken, en luisteren, en daar is de extra ledenvergadering ook voor.

    DUS... nix SVEN... maar VLEUGELVLIEGERS. en sven spreekt namens die personen.

    En ja, wij hebben ook al eens gemeld dat we het niet prettig vinden om met heli's tegelijk in de lucht te zitten, en JA wij hebben duidelijk laten weten (met woorden) dat wij daarom wachten met vliegen....
    En JAHAAA een zeer groot aantal piloten begreep dit (ook heli piloten, maar laten die nu net zelf ook met een vliegtuig vliegen...) maar een klein aantal niet, die reageerden alleen met:
    - de hobby is niet alleen vliegtuigen
    - dit veld is niet alleen van jullie
    - wij hebben net zo goed het recht om te vliegen, moeten wij dan maar op jullie gaan wachten?
    - dat jullie het niet fijn vinden, is jullie probleem.

    En dat terwijl wij ons van onze goede kant lieten (en nog laten) zien, en DUIDELIJK maakten waarom wij maar even wachten.

    Dan zitten we in de lucht met wat vliegtuigjes, en wat doen die heli vliegers dan (die bovenstaande uitspraken doen): HOP helitje erbij, ach wat, HOP nog maar en, en lekker hooveren voor de pits.....

    en dan worden ze er op aangesproken, en dan zijn ze op hun lieve teentjes getrapt....

    ZO... nu is het denk ik wel duidelijk he? Dat het niet aan SVEN ligt, maar aan een stel eigenwijze heli piloten die geen gehoor willen geven aan de opmerking dat ze zich aan het huishoudelijk regelement moeten houden, en die vrij weinig rekening houden met anderen op de club, want och jee... ze zouden eens niet 10 x een hele tank leeg kunnen vliegen zeg! (want zo gaat het wel, en dan zeuren dat wij 10 minuten in de lucht zitten?)

    Dit is geen: "maar hij begohoooon", maar GEWOON HET PROBLEEM WAT ZICH VOOR DOET BIJ ONZE CLUB.

    En voor dat probleem (ik zal het nog even vermelden: "eigenwijze piloten die geen rekening willen houden met mensen die wel rekening met hen houden, en zich geen moer aantrekken van een paar regels in het huishouderlijk gerelement, en als ze hier op gewezen worden, "een grote mond opzetten" naar alles en iedereen") zoeken we een nette oplossing, ze er op aanspreken alleen is dus niet genoeg (zelfs niet door de voorzitter) en DAT is dus ook een onderdeel van het probleem.

    @tora: lekker :) koek en koffie ;) net wat je nodig hebt bij een goed gesprek :p
    Dat gesprek staat overigens dus al gepland, maar we hoopten hier nog wat ideeën op te doen die we voor konden dragen, zo van: "kijk, bij die club doen ze het zo, en daar gaat het prima".
    Gelukkig zijn er al wel een aantal ideeën genoemd, maar meer zijn er altijd welkom. Het is gewoon niet nodig, het moet goed kunnen gaan, ergens anders kan het ook... dus waarom bij ons niet?

    @Burp: dat is dus al een keer gedaan, het ging toen ook om dingen waar vleugelvliegers meer op moesten letten, of zich aan moesten passen. Tot nu toe hebben eigenlijk alle piloten dit netjes gedaan (die ik gezien heb) en een groot aantal heli piloten ook (zoals aangegeven). Er zitten er echter een paar bij, die zich er niets van aan trekken, en juist over DIE personen gaat het hier. En je hebt gelijk, het moet kunnen, we komen er wel uit, vast wel, moet ook wel ;)
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2010
  9. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.348
    Locatie:
    Groningen
    Er zit een groot verschil (in probleem) tussen mensen die echt heli vliegen en mensen die alleen hoveren met een heli. Hoveren kan niet samen met vliegtuigen of vliegende heli's. Voor hoveren icm echt vliegen kan je een hover vak afzetten / afspreken. Je zit de vliegende piloten dan niet in de weg. Verder kan alles met de juiste afspraken.
     
  10. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    @tadango: het zijn geen heli piloten die alleen maar KUNNEN hooveren, ze doen dat gewoon geregeld (geeft ook niet).
    Er is inderdaad een "hoover-hoek", maar daar gaan ze JUIST niet staan. Met als reden: dan hooveren we daar, en dan moeten jullie daar weer over komen vliegen omdat de wind zo staat.
    De personen DIE moeilijk doen, hebben op alles wel een weerwoord zo lijkt het.

    Afspraken maken dat de hooverhoek daar ligt mits de wind op een bepaalde manier staat willen ze ook niet.
     
  11. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.348
    Locatie:
    Groningen
    Dan moet het bestuur regels op stellen en zorgen dat die nagekomen worden. Overtreding betekent een waarschuwing en later een boete of schorsings.

    Hoveren en vliegen kan niet op 1 lokatie. Aparte vlieg dagen voor heli's en vliegtuigen instellen (zoals bij ons) voorkomt ook dat soort problemen.
     
  12. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Kijk, weer een idee erbij! thnx! :)
     
  13. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.348
    Locatie:
    Groningen
    Wij hebben de dinsdag avond en zondag voor vleugel vliegers en woensdag avond en zaterdag ochtend voor heli's. De overige dagen zijn vrij voor allen. Het gaat zo al lang (15 jaar minimaal???). Ik ben eigenlijk de enige vliegen die ook heli vliegt tussen de normale vliegtuigen. Zolang je maar echt rond vliegt is het verschil met een vliegtuig heel erg klein. Een 3d kist kan ook stil hangen op het veld en dat geeft ook problemen. Een kleine schuim kist kan ook kort worden gevlogen en net zo in de weg zitten als een heli die even langzaam voorbij komt of hovert.
     
  14. cajo

    cajo

    Lid geworden:
    30 nov 2008
    Berichten:
    675
    Locatie:
    Uden
    Ik snap het probleem niet bij ons vliegen soms wel 5 vliegtuigen tegelijk en de helivliegers hebben voor hoveren de vrije hoek van het veld afhankelijk van de windrichting daar komen de vliegtuigen niet.
    Heli vliegen gebeurd meestal als er weinig vliegtuigen in de lucht zijn en iedereen houd rekening met elkaar en als er geland moet worden wordt dit duidelijk kenbaar gemaakt zodat de heli's even uit de landingszone wegblijven.
     
  15. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    @cajo:
    zou zou het bij ons ook moeten werken (gezien het huishuidelijk regelement). Echter is er een beperkt aantal piloten wat dit niet zo wil...

    als er dan gezegd wordt: "zo staat het in het regelement" zeggen deze personen: "ja maar dan moet dit dat etc ook"...
     
  16. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.348
    Locatie:
    Groningen
    Het probleem is gewoon dat je een paar zeikerds hebt, en daar doe je weinig tegen :(
     
  17. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Die heb je altijd en overal..
     
  18. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    klopt, alleen bij ons draaien en keren ze het zo dat er allerlij dingen een probleem zijn, en deze personen blijven "problemen" aandragen....
     
  19. raptor 1960

    raptor 1960

    Lid geworden:
    4 mrt 2009
    Berichten:
    212
    Locatie:
    Limburg
    Heeft verder dan niks te maken met heli piloten.
    Aso's blijf je overal houden.Kijk maar in het wegverkeer.
    Het is een beetje raar dat het blijft over komen,of alle heli piloten hetzelfde zijn,of doen.:rolleyes:
    Ook niet elke motorrijder is een snelheidsduivel.Alleen dat kleine groepje
    wat het wel is,bezorgd de rest een slechte naam.
     
  20. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Het zijn wel toevallig alle drie heli piloten die prominent niet naar anderen kijken. ;)
    Maar dat is dan misschien wel gewoon toeval, of zelfs aapjes gedrag (zien is doen).
    Ze wapenen zich met kleine dingetjes die vleugel piloten doen om hun eigen gedrag goed te praten.
    Wij schieten per ongeluk eens over de pitts heen met een zwevertje,
    vleugelpiloten krijgen schijnbaar minder snel straf op geluids overtreding dan hun,
    3 vlieguigen tegelijk of 2 helicopters tegelijk (ivm motor lawaai) vinden ze helitje plagen, dat soort flauwe dingen.
    En met die argumenten schermen ze zich af als ze met drie heli's vliegen, met zijn allen voor de pilootlijn en/of landings route.
    Daar moet bij de vergadering een einde aan komen.

    @ Tadango:
    En WEER een idee erbij.
    Een dag in de week instellen voor vliegtuigen, en een voor heli.
    Hmm maar dan krijg je weer "Jamaar wij willen zondag!".
    Moeilijk. ;)
     

Deel Deze Pagina