Hellingvliegen in Zeeland

Modelvliegen in Gemeente Veere.

Goed nieuws voor de modelvliegers die aan de kust willen vliegen ...

Ik kreeg vandaag een brief van de Gemeente Veere met het antwoord op mijn vraag of Modelvliegen aan de kust in de APV terug te vinden is ?

Het antwoord is:

Modelvliegen merken wij aan als vliegeren.

En de hiervoor geldende regels zijn ook voor modelvliegen van toepassing artikel 5.3.1.5. van de APV.

Uiteraard weten we allemaal dat we NIET in de duinen mogen komen, deze zijn WEL verboden gebied, de duinen zijn onderdeel van de waterkering en beschermd gebied !!

En hiermee komt nu een einde aan alle onzekerheid over het wel of niet mogen vliegen aan de Zeeuwse kust.

Je hoeft géén lid te worden, géén toestanden, gewoon lekker vliegen !

Als er de juiste wind is en u heeft tijd, geniet er dan van :D

Met dank aan Milcoi.

Milcoi had het ook al gevraagd en het per E-mail hetzelfde antwoord gekregen en had mij hiervan op de hoogte gebracht...

Ik dacht voor alle zekerheid vraag ik het zelf per brief aan de Gemeente Veere, zodat er duidelijkheid is voor alle modelvliegers !

En deze middag heb ik de brief gehad en met handtekening van de Burgemeester van Veere !

Groeten,

Martin van den Barselaar

LET OP !!

Regels zijn er WEL op het stukje tussen de Dijkpalen 239 en 240 , daar controleerd de Politie en Waterschap en Modelvliegclub Delta Vlissingen !!

Om DAAR te mogen vliegen, dient u lid te zijn of te worden van de enige échte modelvliegclub van Midden Zeeland

Voor meer informatie, MVC Delta Vlissingen

Voor de rest van de kust geldt dit niet !

Martin Rudolf zei:
Uiteraard weten we allemaal dat we NIET in de duinen mogen komen, deze zijn WEL verboden gebied, de duinen zijn onderdeel van de waterkering en beschermd gebied !!
En:
Martin Rudolf zei:
Uhm, dat gaat me even te snel. hellingzweven is dus overal legaal, maar niet in de duinen.
Waar ga je dan vliegen?

michiel b zei:
Martin Rudolf zei:
En:
Martin Rudolf zei:
Uhm, dat gaat me even te snel. hellingzweven is dus overal legaal, maar niet in de duinen.
Waar ga je dan vliegen?

bij ons in Westenschouwen vliegen ze vaak op de strandovergang bij de rotond ( alleen als het niet druk is) of in de zo genoemde "speelduinen"deze duinen zijn toegangkelijk.

aukesupereend zei:
bij ons in Westenschouwen vliegen ze vaak op de strandovergang bij de rotond ( alleen als het niet druk is) of in de zo genoemde "speelduinen"deze duinen zijn toegangkelijk.

Ik ben jaren;lang op vakantie geweest in Burh-Haamstede op camping Blomshoeve en daar bij die rotonde in Westenschouwen heb ik nooit iemand zien vliegen. Wel heb ik zelf verschillende malen bij De Punt gevlogen en op het laatste fietsenstrand (vanaf De rotonde de duinen in) Wel altijd bij slecht strandweer.

klopt, er word ook niet zo vaak gevlogen, ik ben 3x het zelfde 2tal oude mannen tegengekomen daar. de punt ken ik ook. dat bedoelde ik met "de speelduinen". ik ga het ook maar eens proberen, want ik het tijdens de modelbouwmanifestatie een felixflyer gekocht.
een EPP schuim werpvliegtuigje. een van de clubleden had deze gekocht. en was bezig met het inbouwen van RC. het vliegtuigje is bedoeld voor kinderen tot +- 6 jaar. maar met rc is het natuurlijk een toy for the big boy :twisted:

en als het te hard waait ga ik lkkr buggyen :D

PS: voor ons is het ook een vakantie bestemming; familiehuisje

Dan moet je ook eens naar dat andere strand gaan. Daar is het vrijwel nooit druk omdat het vrij ver weg is van de parkeerplaatsen en dus alleen te voet en met de fiets te bereiken is. Hiervoor moet je als je voor de tyrappen bij de rotonde staat naar rechts de duinen in en dan de laatste duin overgang voor de uitkijktoren.

Hoi Milcoi,

We kunnen veel regelen... :D

Maar over de natuur hebben we niets te zeggen en dat is maar goed ook anders hadden we iedere dag ZW wind ...

Dus moeten we maar wachten tot de juiste weersomstandheden komen en dan maar hopen dat we ook in de gelegeheid zijn en tijd hebben om te kunnen vliegen...

Maar we kunnen wel zorgen dat onze spullen klaar staan ...

Dan is dat in iedere geval geen probleem

Hopelijk zien we elkaar op de duin

Groetjes Martin

Back