help...hulp gevraagd, servo rudder kuren

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door thedaveexperience, 5 dec 2016.

  1. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    131
    Locatie:
    amsterdam
    Hallo,

    Had laatst een kds450c in elkaar gezet, en een GP900 align gyro/ontvanger er op gezet. Hij vloog de eerste 2 batterijen heel prachtig, maar plotseling ( na ongeveer 30 seconden) begint de staart een eigen leven te lijden. Op de grond zie ik, dat als ik de bladen naar links beweeg, hij daarna vanzelf helemaal naar rechts gaat . Ik dacht eerst de servo, dus had een andere er op gezet, maar precies hetzelfde. Die gyro is nieuw, wat is er aan de hand ? Komt dit iemand bekend voor ?
    By the way, gebruik een KDS N590 achterservo.
    mvg,
    dave
     
  2. Richardcj

    Richardcj

    Lid geworden:
    18 jul 2004
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    onder de ruik van amsterdam
    Gyro misschien op reverse zetten?
    Lees anders eerst de gebruikaanwijzing als eerste!

    Als je de hely oppakt en je draait de staart naar een kant, gaat de gyro dan de staartroterbladen tegensturen of meesturen?

    Oeps.. eerst even 2 van de 3 motordraden losmaken voordat er ongelukken van komen.
    Als de staartroterbladen gaan meesturen met de richting moet je de gyro reversen.
    Maar dat staat ook in de gebruiksaanwijzing.

    suc6 met lezen en tot de oplossing komen.

    Mvg. Richard
     
  3. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Wat je omschrijft is heel normaal als de gyro in heading hold modus staat.
    Hij zal de staart uitsturen tot de heli in de gewenste hoek staat. Aangezien de heli op de grond staat zal hij blijven uitsturen. Als je de heli oppakt en draaibewegingen maakt zal hij wel beiden kanten moeten corrigeren.
     
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    klopt...
    heading hold "ziet"hoeveel graden de heli verdraait, en corrigeert dat.
    sluit maar eens een accu aan, en draai je heli. staart gaat de hoek in..
    Zet de heli weer +/- op dezelfde manier terug, en de staartbladen staan weer ongeveer recht.

    Jouw probleem "eigen leven" is wat anders.
    nu heb ik er ook niet meteen een beeld bij eigenlijk wat je daar mee bedoelt.
    Kan zijn dat je gain (of gevoeligheid) aan de hoge kant staat. Dan gaat hij snel heen en weer slaan.
    Kan zijn dat hij laag staat, dan gaat hij dweilerig reageren.
    Kan zijn dat je hopen met speling hebt in de aansturing.. gaan ze ook rare dingen doen.

    Vaak zie je dit soort dingen na een paar accu's omhoog komen..
    eerste accu's.. spannend en bijzonder.
    doe je vaak wat rustig.
    na een paar accu's ga je wat proberen. en dan komen dit soort dingetjes omhoog.
     
  5. Lama

    Lama

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    4.554
    Locatie:
    venlo
    heb je de limits ook goed afgeteld ? loopt hij nergens aan met rudder na links of na rechts ? servo mag niet brommen bij volledige uitslag.
    ook moet de uitslag zo groot mogelijk zijn (na links en na rechts)
    staart servo hevel ook mooi haaks in neutraal stand ?
    bovenstaande allemaal goed , dan staart gain vehogen tot ie begint te hunten dan gain ietsie terug en dan zou ie goed moeten vliegen

    hh mode , als je de heli aanzet (motor draden los) en je duwt de staart met de hand na rechts , dan gaat staart slider na links en blijft daar ook staan
    normal mode , als je de heli aanzet (motor draden los) en je duwt de staart met de hand na rechts , dan gaat staart slider na links en gaat daarna weer terug na neutraal stand.
     

Deel Deze Pagina