Hendrik-Ido-Ambacht Airport.

Discussie in 'Verenigingen' gestart door MARTIN290470, 19 okt 2013.

  1. Qwerc

    Qwerc

    Lid geworden:
    20 nov 2014
    Berichten:
    244
    Locatie:
    Dordrecht
    Evert, is het wel eens echt nagetrokken of de verhalen wel wettelijk kloppen.
    Zo'n BOA (heeft ons in R'kerk weggestuurd) mag wel heel aardig zijn enz. Maar is er wel een wettelijke basis.
    Hij heeft mij iets laten zien, maar dat maak ik ook in 5 min op mijn PC.
    Ik wil de kat niet op het spek binden maar toch..klopt het wel wat die man zegt.
     
  2. Evert C.

    Evert C.

    Lid geworden:
    21 nov 2013
    Berichten:
    1.259
    Locatie:
    Rotterdam
    Hoi Erwin,

    Alles is op Internet te vinden en heb voor jou de volgende links gevonden.

    IJsselmonde overzicht gebieden
    http://www.heerlijkbuiten.nl/recreatiegebieden/overzicht-gebieden/ijsselmonde

    Artikel II.6 Modelsport
    http://www.heerlijkbuiten.nl/media/recreatie_zuidholland/org/documents/huisregels/ijsselmonde/schapsverordening_ijsselmonde 2008.pdf

    Vergroot het kaartje bij overzicht gebieden, dan zie je waar de recreatiegebieden van IJsselmonde zich bevinden.
    De 2e link laat de huisregels zien die Recreatieschap IJsselmonde hanteert, waarbij Artikel II.lid 6 voor ons bepalend is.

    Een tip, ga nooit met een BOA in discussie en blijf beleeft. Vertrek en zoek thuis uit of hij gelijk heeft, zo niet (die kans acht ik erg klein) neem bewijs mee voor een volgende keer.

    Tevens valt Ridderkerk in het CTR van Zestienhoven waardoor je er sowieso niet mag vliegen.
     
  3. Qwerc

    Qwerc

    Lid geworden:
    20 nov 2014
    Berichten:
    244
    Locatie:
    Dordrecht
    Dat artikel is van 2008 voor mij verjaard.
    Het woord microdrone bestond niet eens.

    Het lijkt wel of jij het allemaal helder vindt, nou ik niet.
    Langzaam ga ik de gedachte vorm geven om mij maar eens op de bon te laten slingeren en dan laten voorkomen.
    Dan heb ik eens duidelijkheid.
    Er wordt immers een wet gemaakt en vervolgens mag je nergens vliegen. Zo zie ik het.

    O ja, je waarschijnlijke goedbedoelde tips ervaar ik als vervelend, dus bespaar je de moeite. Ik kan prima voor mij zelf zorgen
    en ken heel goed mijn verantwoordelijkheden.

    Ik blijf gewoon vliegen zoals ik denk dat goed is en dan zie ik het wel.
     
  4. REF

    REF

    Lid geworden:
    22 aug 2009
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Ridderkerk
    Laat je lekker op de bon slingeren en in de tussentijd lekker kortzichtig het voor anderen in deze regio verpesten.
    Goed bezig.
     
    Evert C. vindt dit leuk.
  5. Evert C.

    Evert C.

    Lid geworden:
    21 nov 2013
    Berichten:
    1.259
    Locatie:
    Rotterdam

    Erwin,

    Jij spoort niet of ik niet, jij stelt mij een vraag "Evert, is het wel eens echt nagetrokken of de verhalen wel wettelijk kloppen."

    Ik geef jou een antwoord en dan vind je dat ineens vervelend, Ik weet niet of je pilletje is uitgewerkt maar van deze praktijken ben ik dus niet gediend. De domheid ten top!!

    Je intelligentie had ik wat hoger ingeschat want je kent je verantwoordelijkheden niet zo goed als je pretendeert.

    Wel kan ik je vertellen dat de door jou geschetste mentaliteit niet strookt met het groepsgevoel van de andere HIA vliegers, als je op deze manier aansluiting zoekt ga je een lastige tijd tegemoet.
     
  6. lucbis

    lucbis

    Lid geworden:
    10 mrt 2014
    Berichten:
    1.001
    Locatie:
    Brielle Zuid Holland
    Sorry voor de botte uitspraak deze morgen, maar op zijn Rotterdams: wat een LUL ben jij om zo te reageren na een vraag die je zelf stelt
     
    Evert C. vindt dit leuk.
  7. Qwerc

    Qwerc

    Lid geworden:
    20 nov 2014
    Berichten:
    244
    Locatie:
    Dordrecht
    Goed bezig.
     
  8. Qwerc

    Qwerc

    Lid geworden:
    20 nov 2014
    Berichten:
    244
    Locatie:
    Dordrecht
    Maar natrekken is voor mij niet sites zoeken. Dat kan ik ook. Mijn vraag is veel dieper. Welke rechten hebben we eigenlijk. Als ik dat recreatie gebied opstap staat er niets. Eerst gemeente en dan is er een andere club plots verantwoordelijk. Ik WEET dat ze zelf een verordering hebben. Dat heeft die BOA mij zelf laten zien. Maar mijn vraag nogmaals. Is dat nu eigenlijk rechts geldig. Sinds 1 juni gedt de regeling voor mini drones. Staat zoals Evert zegt ook in de Staatscourant. Mijn vraag is kan / mag die club die blijkbaar het beheer van het recreatie gebied heeft zomaar iets anders beslissen. Is dat wel RECHTSGELDIG. Heeft dit iemand uitgezocht. En dat is iets geheel anders dan een website op Google zoeken. Dat kan ik zelf ook prima. Er op deze vraag heeft niemand een antwoord. En ik denk te weten dat Ivan ook zoiets bedoelde. Jullie moeten begrijpen dat ik het zelfde doel nastreef als wat jullie willen. Behalve dat ik het veld bij HIA niet als mijn eigen bezit beschouw. En dat lijkt soms wel uit de reacties die ik hier terug lees. En o ja als iemand mij een LUL vindt dan mag dat. Het is een vrij land. Maar misschien zegt dat wel iets over deze persoon.
     
  9. Evert C.

    Evert C.

    Lid geworden:
    21 nov 2013
    Berichten:
    1.259
    Locatie:
    Rotterdam
    had dat maar gedaan.

    Dat vind je nou op het internet via de links die ik jou en Ivan29 voorgekauwd heb.

    Als ik de Bijenkorf instap staat er bij de deur ook niet dat ik niet mag stelen, je hoort op de hoogte te zijn van de regels die gesteld zijn door overheden.
    Je hebt in ons geval te maken met de luchtvaartregels, regels van Flora en Fauna gebieden en regels van derden waarvan de grond is die jij betreedt. Al die regels zijn op het internet te vinden, maar als je op welke wijze (onwil, onvermogen of andere beperkingen) hier geen gevolg aan wil geven plaats je jezelf in de groep 'Roeptoeters'.
    Edit: was de APV vergeten te vermelden.

    Waarom doe je dat dan ook niet?

    Je roept elke keer 'Heeft dit iemand uitgezocht'. JA, IK. Maar daar wil je op een of andere manier niet van horen.

    Dat kan je dan beter wel doen, dan ga je zorgvuldiger met onze gedoogstatus om. Als iets van jezelf is bescherm je dat beter. Wij denken niet individueel, maar hebben het belang van allen op de voorgrond staan. Dat mis ik in jouw verhaal.

    Ik ben geen voorstander om elkaar zo te betitelen, maar mijn gedachten gingen wel sterk die kant op en dat zegt duidelijk iets over dat persoon.

    Ik sluit hierbij deze in mijn ogen nutteloos wordende discussie af en kan je maar 1 ding adviseren, Ga alsjeblieft aanstaande zaterdagmiddag op de Coolsingel FPV'en tussen de bovenleiding van de tram door.
    Dan hoef je geen enkele moeite te doen om te achterhalen wat je nou wel en niet mag, dat zullen ze dan in een uitvoerig gesprek met je delen. Kortom, weinig moeite voor veel informatie.

    Het ga je goed.
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2016
  10. probaco

    probaco

    Lid geworden:
    22 nov 2009
    Berichten:
    706
    Locatie:
    Hendrik Ido Ambacht
    He Qwerk,
    Buiten gemeenten en recreatieschappen gelden de regels die per 1 juni jl. van kracht zijn gegaan. Binnen de gemeentes/recreatieschappen gelden de APV's . Indien voor een bepaald onderwerp niets geregeld is... dan gelden weer de algemene landelijke regels.
    In het huisregelement van het recreatieschap waar dat HIA onder valt staat dat er in zijn geheel geen RC uitgevoerd mag worden. Dus volgens de wet/apv zou hij je weg mogen sturen en bij meerdere keren gewaarschuwd te hebben een prent geven. Of als je er vol ingaat zelfs direct een. De BOA die wij wel eens tegenkwamen weet dat dit niet hanteerbaar is en weet dat de groep verstandig genoeg is om veilig genoeg daar te vliegen.
    Echter hij heeft wel aangegeven dat FPV met een bril verboden is in Nederland, wat ook klopt want je moet altijd zicht op je toestel kunnen houden volgens de regelgeving, en daarom dit ook niet kan toestaan. LOS heeft hij geen probleem mee evt icm een scherm. Maar je moet te allen tijde zicht op je toestel kunnen houden.

    Maar op je vraag welke rechten wij hebben. We hebben er genoeg, alleen we hebben ook regels waar we ons aan moeten houden. Als jij de weg op gaat staat er ook niets langs de kant met alle regels. Men wordt geacht deze regels te kennen of bij vragen na te slaan.

    We beschouwen het veld niet als de onze, alleen waar we wel happig op zijn is dat er gasten buiten de groep zijn die volledig schijt aan alles hebben en dat er een grote kans is dat door hun gedrag het veld niet meer toegankelijk is voor goed gezinden. Tuurlijk wij zijn ook niet heiliger als de paus, maar mocht er 1 het te gek maken dan wordt hij binnen de groep hierop aangesproken. Dat moet ook kunnen in mijn ogen. Gelukkig zijn wij een groep met allemaal de neus dezelfde kant op waarin de goedgezinden met open armen worden ontvangen. En diegene die de sport kwaad willen doen.... Tja.... daar kunnen we wat botter tegen doen. De ene wat directer als de ander.
     
    Evert C. vindt dit leuk.
  11. Qwerc

    Qwerc

    Lid geworden:
    20 nov 2014
    Berichten:
    244
    Locatie:
    Dordrecht
    Evert....jij neemt alles heel persoonlijk. En je speelt zelf op de persoon. Persoonlijk ervaar ik het niet correct. Maar dat vindt jij waarschijnlijk niet zo belangrijk. Je stelt een aantal zaken welke niet correct zijn. En sluit deze discussie...? Moet ik nu mijn mond houden??
     
  12. Qwerc

    Qwerc

    Lid geworden:
    20 nov 2014
    Berichten:
    244
    Locatie:
    Dordrecht
    @probaco.
    Fijn dat je de moeite neemt om zo uitvoerig te antwoorden.
    Ik ben het inhoudelijk geheel met je eens en ken en of ben op de hoogte van allerlei regels. Ondertussen contact gehad met recreatie beheer Ijselmonden. Een email en telefonisch waarbij ik een stuk wijzer ben geworden. Maar uiteidelijk is de verordeni g uit 2008 nog van kracht hoewel men mij gelijk gaf dat er nu een hogere wetgeving bestaat waar zaken anders en duidelijker in weergegeven zijn (mbt drones waar daar ging het mij om). Tevens werd mij aangegeven dat het gedogen in HIA maar beperkt was. En dat er niet te veel personen daar konden vliegen. Mogelijk verklaard dat de defensieve houding van enkele personen. Ik ga verder met graven en uitzoeken. We moeten toch een plaats kunnen vinden om onze hobby uit te oefen.
     
  13. Evert C.

    Evert C.

    Lid geworden:
    21 nov 2013
    Berichten:
    1.259
    Locatie:
    Rotterdam
    Daar heb je gelijk in als het aankomt op het beschermen van onze gedoogstatus op HIA en als iemand blijk geeft zich niet veel aan te trekken van kennis door ons reeds vergaard.

    Er is op dit moment maar 1 persoon die mij een vraag had gesteld en waarop ik naar eer en geweten heb geantwoord.

    Op dit moment acht ik het groepsgevoel belangrijker dan een persoon.

    Jij geeft er blijk van dat je met de aangeboden informatie niets gaat doen, ik citeer "Ik blijf gewoon vliegen zoals ik denk dat goed is en dan zie ik het wel."

    jij mag oreren wat je wil, maar er komt van mij geen reactie meer. Ik ga liever vliegen.
     
  14. Evert C.

    Evert C.

    Lid geworden:
    21 nov 2013
    Berichten:
    1.259
    Locatie:
    Rotterdam
    Die hebben we al. Dat willen we ook graag zo houden. Daar draait deze discussie toch om?
     
  15. probaco

    probaco

    Lid geworden:
    22 nov 2009
    Berichten:
    706
    Locatie:
    Hendrik Ido Ambacht
    No problem. Mooiste zou zijn als je een lokale boer zou kunnen vinden waar je over zijn land zou mogen vliegen. Je zou dan iets van een overeenkomst/ papier kunnen maken dat als ze langskomen je gelijk kan aantonen dat je toestemming hebt. Maar voor de rest is alles dichtgetimmerd. Alle bossen/ parken/ recreatiegebieden etc vallen wel onder een bepaalde noemer. Alle overige zijn in prive handen of van het rijk.
    Ik hoop dat het rijk net als in Korea volgens mij een park (of een deel van) voor RC/ FPV maken.
    Lid worden van een vereniging heeft ook weinig zin denk ik. Wat ik zo gehoord heb mag FPV met bril ook niet bij de Red Eagles.

    Indien mij iemand kan verbeteren mbt de verenigingen hoor ik het graag.
     
  16. lucbis

    lucbis

    Lid geworden:
    10 mrt 2014
    Berichten:
    1.001
    Locatie:
    Brielle Zuid Holland
    Dat zegt echt niets over deze persoon kan ik je verzekeren
     
  17. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    Zoveel domheid in 1 post zie je niet zo vaak op een openbaar forum.
    Sterkte Evert.
     
    Goser vindt dit leuk.
  18. Goser

    Goser

    Lid geworden:
    11 apr 2012
    Berichten:
    1.029
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik las dat er bij de EMCR volgens de voorzitter wel fpv mag worden gevlogen....geloven doe ik het nog steeds niet maar hij was stellig overtuigd dat het mag :weetnie:
     
  19. Evert C.

    Evert C.

    Lid geworden:
    21 nov 2013
    Berichten:
    1.259
    Locatie:
    Rotterdam
    @Ben,
    Bedankt voor je support, ik was ook met stomheid geslagen.
     
  20. Tomsky

    Tomsky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    13 feb 2014
    Berichten:
    294
    Locatie:
    Het wonderschone en pittoreske Schipluiden
    Ongelovige Thomas...
    Het is toch echt zo...
    Groet,
    Tom,
    voorzitter E.M.C.R.

     

Deel Deze Pagina