Mijn ervaring is dat de I-gain de staart een stuk strakker maakt. De algemene staartgain hoogt alles in bepaalde verhoudingen op. Vooral de I-gain zorgt voor een strakke staart. Als hij te hoog staat worden de stops erg aggressief. Op de NT is dat niet meteen een probleem vanwege de riem. Je hoeft dus niet bang te zijn voor een staart die gaat slaan Met 1900 toeren staat mn I-gain op 60. Normaal op 50. Als je de I gain iets hoger zet, dan is het wel verstandig de torque comp (TC) iets lager te zetten. Bij mij lag dus de oplossing in een iet wat hogere I gain en lagere TC. Dit was vooral bij tic tocs merkbaar. Als het door trillingen komt dan kan het ook helpen om je Tcurve met een half %tje aan te passen.
Hoi Paul, Misschien moeten we nog eens afspreken met de NT en samen gaan testen kijken of we de heli samen perfect krijgen afgesteld. Wel zal ik nog eerst mijn kogellagers moeten vervangen want zoals die nu zijn ga ik ECHT NIET MEER VLIEGEN ;-) Misschien dat het me lukt ze tijdens pinksteren om te wisselen. Ik pak ook de motor-lagers meteen me. groeten Roel