Hep Cat 1946

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door jef, 6 aug 2018.

  1. Gea

    Gea

    Lid geworden:
    23 dec 2012
    Berichten:
    350
    Jef
    Een vraag over die carburator, haaks op de inlaat trommel zitten twee boringen . Een grote en een kleine?
    Is het de bedoeling dat op "ralantie" het grote gat naar de inlaat van de motor gericht is en het kleine naar de buitenlucht?
    Toevallig geen tekening of schets van die carbu gemaakt?
    Dirk
     
  2. jef

    jef verslagschrijvers

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.227
    Locatie:
    Hulshout België
    Volgens mij is het een soort "ralentie" Dirk , het kleine gaatje , 0,5 mm , komt juist vrij als de doorlaat van de smoorklep bijna sluit .
    Ik heb een tekening van de carbu gemaakt en ook een pdf van de tekening , zo kan iedereen ze openen .
    Van het heveltje heb ik er enkele laten laseren , daar mag je wel ééntje van hebben .
    Met de tekening nog eens te bekijken zie ik dat item 8 er niet op staat :oops: , maar dat kan geen problemen opleveren , op de samenstelling kan je duidelijk zien wat de bedoeling is .

    Groeten Jef
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Gea vindt dit leuk.
  3. Gea

    Gea

    Lid geworden:
    23 dec 2012
    Berichten:
    350
    Bedankt Jef.:thumbsup:
    Die ga ik ook maken voor mijn mills. En item 8 … t'ja da is nu ni echt geen probleem ;)
    Volgens u moeten de twee gaatjes dus gelijk zijn ( 0.5 mm) ?
    En euuu, ja zo een hendeltje wil ik wel overkopen.

    Dirk
     
  4. jef

    jef verslagschrijvers

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.227
    Locatie:
    Hulshout België
    Op de tekening in het artikel zijn ze zo te zien inderdaad niet van dezelfde diameter , maar ik dacht , groter boren gaat altijd nog , en eerst misschien zo eens proberen ,
    het blijft natuurlijk de vraag of de carbu veel effect gaat hebben en of het toerental enigszins regelbaar is , compressie blijft immers gelijk ?

    Groeten Jef
     
  5. Gea

    Gea

    Lid geworden:
    23 dec 2012
    Berichten:
    350
    Nog eens bedankt Jef voor de tekeningen en de snelle levering van het hefboompje.
    De aansluiting is aangepast aan mijn mp jet 040 ( MF 5 i.p.v. MF 6 )
    Als het een beetje meezit zal ik het morgen proberen.
    Dirk
    [​IMG]
     
  6. jef

    jef verslagschrijvers

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.227
    Locatie:
    Hulshout België
    Ziet er goed uit Dirk , ben benieuwd hoe de MPjet erop reageert , groeten Jef
     
  7. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    354
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Prachtig stukje techniek zeg , dit is een hele nieuwe wereld voor mij
     
  8. Énke Blériot

    Énke Blériot verslagschrijvers

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.306
    Locatie:
    Zwolle
    En kom vooral naar de DOW...zie je het allemaal in werking!!!
     
  9. Gea

    Gea

    Lid geworden:
    23 dec 2012
    Berichten:
    350
    Eindelijk tijd gevonden om de carburator te proberen.
    Mijn bevindingen : de naald mag iets scherper , de afstelling is nogal grof , anders de zitting iets kleiner ( 0.8 mm i.p.v. 1mm )
    De doorlaat van 0.5 had ik al vergroot naar 0.6 en dat is groot genoeg voor de jet 040.
    Maar enkel als hij hééél scherp afgesteld staat blijft hij draaien met de gas dicht.
    Bij een normale ( juiste) afstelling verzuipt hij op leegloop na enkele seconden. Nog wel werk aan dus.
    Misschien nog eentje maken zoals deze?
    https://shop.strato.de/epages/61316...7/Products/"RC-Vergaser für 040 & 1,8 Diesel"
    Die heeft een o.a. een aparte lucht stelschroef;

    Dirk
     

Deel Deze Pagina