Onlangs heb ik van een forum lid een zeer goed uitziende gebruikte Mugen MBX-6T gekocht met als doel deze om te bouwen naar een Brushless Versie. De conversie gaat plaatsvinden met een RC-Monster kit voor de MBX-6T. Als motor en esc komt er waarschijnlijk een MMM set van de Brushless Revo in met de 2200kv motor. Hiermee wil ik dan op 4S lipo's gaan rijden, aangezien deze combinatie het in de revo ook erg goed doet. Als servo komt er een hitec HS-7955TG in en als zender gebruik ik een Futaba 4PK. De nieuwe kap zal een Pro-Line Bulldog worden.
Dit zal niet een compleet bouwverslag worden van alle losse onderdeeltjes, aangezien ik hem niet geheel uit elkaar haal. Wel zullen er een hoop foto's volgen van de grote lijnen.
De brushless conversie zal iets meer in detail beschreven worden.
Zo zag de Mugen er bij aankoop uit:
Ook zaten er wat reserve en originele onderdelen bij:
Hoewel de Mugen in zeer goede staat werd verkocht, heb ik toch besloten deze eerst maar eens uit elkaar te halen om alles goed schoon te maken en te controleren. Dat was weer leuk sleutel werk en zo leer je tenminste hoe de auto in elkaar zit. Daar kwam toch nog best een hoop zand en troep vanaf, maar de onderdelen zien er echt allemaal nog als nieuw uit:
Ook de diffs zijn nog in perfecte staat:
Je kunt wel zien dat hier nog weinig mee gereden was.
Het tankje, motorsteunen en servo houders verdwijnen weer in de originele doos.
Nu is het zaak alles weer netjes in elkaar te bouwen. Ook is het nog even wachten op de conversie kit. Het (her)bouwverslag volgt hieronder.
Dit zal niet een compleet bouwverslag worden van alle losse onderdeeltjes, aangezien ik hem niet geheel uit elkaar haal. Wel zullen er een hoop foto's volgen van de grote lijnen.
De brushless conversie zal iets meer in detail beschreven worden.
Zo zag de Mugen er bij aankoop uit:

Ook zaten er wat reserve en originele onderdelen bij:

Hoewel de Mugen in zeer goede staat werd verkocht, heb ik toch besloten deze eerst maar eens uit elkaar te halen om alles goed schoon te maken en te controleren. Dat was weer leuk sleutel werk en zo leer je tenminste hoe de auto in elkaar zit. Daar kwam toch nog best een hoop zand en troep vanaf, maar de onderdelen zien er echt allemaal nog als nieuw uit:

Ook de diffs zijn nog in perfecte staat:

Je kunt wel zien dat hier nog weinig mee gereden was.
Het tankje, motorsteunen en servo houders verdwijnen weer in de originele doos.
Nu is het zaak alles weer netjes in elkaar te bouwen. Ook is het nog even wachten op de conversie kit. Het (her)bouwverslag volgt hieronder.
Laatst bewerkt: