Herbouw cyclone pitts s12

  • Topicstarter Topicstarter razor
  • Startdatum Startdatum
R

razor

Guest
ik heb een jaar geleden een pitts s12 gekocht bij cyclone in china,

[media=youtube]58sH5tJsI6k[/media]

daar zijn ongeveer 3 vluchten mee gemaakt, en toen kwam ik tot de conclusie dat de kist niet voldeed aan mijn verwachtingen, op zich vloog hij goed, maar een en ander liet nogal te wensen over,

de folie laat overal los, en zit er als een natte lap omheen, de hout constructie is weliswaar degelijk, maar de afwerking van het skelet is ook verre van goed, overal zitten scheuren in het balsa, op sommige plekken is het zo dun geschuurd dat je het als vloei kunt gebruiken, kortom, ik was er toen zo zat van, dat ik besloten heb, het project Pitts maar tot later aan de kant te schuiven.

vorige week ben ik begonnen met het restaureren van de Pitts, ik heb alle folie eraf gehaald, dit was in niet meer dan 10 minuten klaar, ik had meer werk om de rudder horns los te schroeven dan met het verwijderen van de folie.

als eerste heb ik een ondervleugel van nieuwe achterlijst en voor lijst van hetaileron voorzien, en deze daarna opnieuw geschuurt en gefolied met Oracover.

omdat ik nog niet genoeg balsa in huis heb vervolgens verder gegaan met de romp...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat waren de dingen waar je niet echt tevreden mee was
Buiten dat de cover los laat
Het loslaten van de cover kan namelijk erg makelijk verholpen worden
door de voor rand in te smeren met epoxsie
Dat voorkomt dat er lucht onder de cover komt
 
Wat waren de dingen waar je niet echt tevreden mee was
Buiten dat de cover los laat
Het loslaten van de cover kan namelijk erg makelijk verholpen worden
door de voor rand in te smeren met epoxsie
Dat voorkomt dat er lucht onder de cover komt

daarvoor koop je toch geen kist, als je die al moet insmeren met epoxy, dat staat als een vlag op een modderschip,dat ziet er niet uit..


ik heb alle folie eraf gehaald, en ben begonnen met het vervangen,

de ailerons liggen niet in lijn met de vleugel, er zitten op tallose plekken breuken en scheuren in het balsa, hij is niet strak geschuurt/afgewerkt,

het is een ontzettend mooie bouwdoos, maar het zou een stuk interesanter zijn, als ze hem als bouwdoos zouden leveren...
 
Hmm cyclone gebruikt dus geen oracover? Dan zijn de pilot-rc kisten toch echt een klasse beter.


nee, het is het woord folie eigenlijk niet eens waard, als je er een gat in steekt, scheurt het helemaal uit, en wc papier plakt beter.
 
DSCN0384.jpg


DSCN0383-kopie.jpg


DSCN0379-kopie.jpg


DSCN0376.jpg


DSCN0377.jpg


DSCN0378-kopie-kopie.jpg


DSCN0381.jpg


DSCN0380.jpg
 
Heb je er maar echt 3 vluchten mee gedraaid?
Hoe waren de vlieg eigenschapen voor zo ver als je het kan zeggen?

Het is wel bekend dat de meeste chineesen kisten geen oracover gebruiken, maar na 3 vluchten is toch wel heel snel.
 
Ik bedoelde op de voor rand onder de motorkap
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook een aanfluiting vind als de cover los komt
Dan liever iets duurder en met oracover
Ik volg dit draatje op de voet dat snap je natuurlijk wel
 
momenteel ligt de restauratie stil, ben eerst bezig de extra te bouwen als die klaar is, volgt de pitts..
 
cyclone pitts s12

Razor,

even een onbescheiden vraag, wat heb je daar nu voor moeten geven?

Peter
 
Razor ik had jouw foto,s gemaild
Heb je daar nog wat op kunnen zien
Ik heb niks meer van je vernomen
Dat vind ik erg jammer
 
jweel , er zijn wel dingen gewijzigd, maar o.a. het landings gestel is nog het zelfde,

begrijp me goed, de kist is niet slecht, in tegendeel, hij zit best deugdelijk in elkaar, maar de hele afwerking, en verlijming is bagger
 
Ik denk dat dat nu juist ook 1 van de dingen is waar ze in cina met de nieuwe uitvoering wat aan gedaan hebben
ik heb er 1 erg goed bekeken maar ik voel nergens dunne plekken van overmatig schuren en alles is erg strak
hoe de verlijming is van de nieuwe kisten dat is lastig te conteroleren
maar ik hoop dat dat ook verbeterd is
Bij mijn sukhoi is het goed maar dat zecht natuurlijk niks
Ik heb eens de tigermoth van robbe gehad met een 25 cc supertiger
dat was een heel duur setje toendertijd maar daar lieten de ophangpunten voor de servo,s los

Ik blijf dit draatje volgen
en eventueele verbeteringen wil ik graag doorgeven aan ciclone

Sucses met de pits
 
het probleem met de pitts, is dat hij zo enorm hoog op zijn poten staat, waardoor je moment op die poten bij een landing erg groot is, daardoor moet het landingsgestel ERG goed vast zitten, en dat zouden ze meteen betere kwaliteit hout alsmede een grotere plaat moeten doen..

zelf heb ik er een plaat 6mm vliegtuig multiplex in verlijmd, met een laagje kool er over,
 
Kun je daar wat foto,s van maken dan kan ik dat als optie bij de modellen die ik heb inbouwen
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de plaatsing van het landingsgestel ook wel apart vind en dat i erg hoog staat
te hoog als je het mij vraacht
 
kan ik wel, maar doe ik niet, dan moet ik weer de hele handel slopen, en daar heb ik geen zin in.
 
Back
Top