heropbouw graupner taxi 2

robert14

Forum veteraan
hallo allemaal

een tijdje geleden is mijn graupner taxi 2 gecrashed en die ga ik nu weer helemaal opbouwen om mijn brevet te halen. heeft er iemand belangstellig bij een herbouwverslag??

oke, hierbij dan alvast een deel van het verslag, de romp lag er dus zo bij:
fotos0023cp4.jpg

staart was eraf maar nog in goede staat, zit er inmiddels weer op gelijmd:
fotos0026rv2.jpg

fotos0025yy9.jpg

nieuwe servomontage gebouwd, oude was doormidden:
fotos0025av1.jpg

servo's gemonteerd:
fotos0028dp0.jpg

fotos0021qj8.jpg

foto's zijn met me mobiel gemaakt dus geen superkwaliteit. in de hele kist steek ik multiplex ms11 servo's. ontvanger wordt een corona of een e-sky en ontvangeraccu wordt een 1800 4xAA

vragen en opmerkingen zijn altijd welkom!

WAt heb je met die servo arme gedaan die zijn er nogal afgebroken uit

ja lijkt een beetje verrot maar die heb ik gewoon aan 1 kant ageknipt met een tangetje, wordt natuurlijk nog mooi rind afgeschuurd. oja de motor wordt een irvine .40 dus een 6.5cc en ik leg er een tank in van 220cc ;)

@berto,
we waren gelijk maar jij had ook het goede antwoord :D

oja zo was de taxi vroeger in zijn volle glorie, let vooral op de voorlijst van de vleugel :lol:
m5110006lv3.jpg

Laatst bewerkt:
net even gekeken. de romp is orgineel opgebouwd uit triplex 3mm en laat dat nou net zijn waarmee ik zou gaan repareren. ideaal, maar welke motordomping moet ik ongeveer aanhouden met een 6.5cc irvine motor?

update:
alle spullen zijn binnen voor de taxi, gisteren kwamen de props en epoxy binnen van hobbycity. dit weekend ga ik aan de gang met de bouw van de taxi en dan hopelijk snel de lucht in en mn brevet halen

weer een update, de vleugel heeft inmiddels een glasmatje gekregen en ik ben bezig met het folien. foto's komen nog.

grt robert

Back