Ik heb een Extra 260, gespoten met 2k lak.. een hele poos geleden. Die is vind ik wel aan een nieuw jasje toe. Hoe ga je dan te werk? Romp is gfk.. hoe kan je die het beste kaal/vlak schuren? Ik zit te denken na het briljante artiekel van gerard om alles met die verf op waterbasis te spuiten, en vervolgens af te lakken met blanke hoogglans 2k lak. Dus wie kan mij inzicht geven in de goeie workflow. Peter
de hamvraag is, hoeveel mag ie zwaarder gaan worden ? het ontdoen van de bestaande laklaag is een pokkeklus, en daarna zal je weer veel werk hebben om het geheel strak te krijgen. mag ie iets zwaarder worden ? dan licht opschuren, primeren in witte primer, en dat als eerste laag voor je kleuren gebruiken.
hoi gerard.. hij mag van mij best ietje zwaarder waarden, als het maar niet te gek word.. ik weet niet of er een schatting te maken is van hoeveel gram erbij komt met het spuit. Alleen de romp en motorkap zijn nu gespoten. de vleugels, en stabilo zijn georacovered.. Die wil ik eerst bekleden met dun glasdoek en gladschuren. Dat opschuren.. wat voor korrel zou je mee beginnen? en doe je meteen nat.. of ga je eerst wat grover droog schuren..? Peter
hij hoeft niet zo spek en spek glad als je raptor kap.. dat is ie niet waar.. het gaat erom dat ie een mooi kleurtje weer krijgt Peter