Herstellen van een Svenson Westerly

Discussie in 'Bouwtips vliegende modellen' gestart door vmeertens, 2 jun 2008.

  1. vmeertens

    vmeertens

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    178
    Locatie:
    Brugge - België
    Beste,

    Ik ben sinds kort weer bezig met modelbouw en ik wil een oud vliegtuig van mijn vader weer opbouwen. Na een laatste (mislukte) landing is de staart afgebroken.

    Ik heb een paar jaren geleden als jonge knul geprobeert deze weer op te knappen met wat balsa en houtlijm. Maar dit heeft nooit lang kunnen houden. Nu wil ik er weer deftig aan beginnen, maar hoe dat ik dat het best? :confused:

    Na wat in het boten-forum te hebben rondgekeken dacht ik dat epoxy met wat weefsel goed zou zijn. Maar zijn er ook andere/betere oplossingen? Want ik ben hier volledig nieuw in en mijn kennis is zowat nihil. Zijn er dingen waar ik goed op moet letten bij het herstellen, of zijn er bepaalde technieken? Hieronder wat foto's van de schade:

    [​IMG]

    [​IMG]

    En hier zoals het bijna past :rolleyes:

    [​IMG]


    Hopelijk kunnen jullie me wat verder helpen.

    Met vriendelijke groeten,

    Vincent M.
     
  2. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    misschein even in de meerdere draadjes van bosmodelair kijken?? deze hebben al meerdere van deze schades gehad en misschien kun je daarvan afleiden hoe het te repareren is ;)
     
  3. vmeertens

    vmeertens

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    178
    Locatie:
    Brugge - België
    Dankuwel voor het antwoord, ik zal eens kijken wat ik terug kan vinden. Indien er iemand hier nog wat wil posten, is dit natuurlijk ideaal :D
     
  4. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    oud en zo te zien al ver heen ... maar geen nood, het is zeker weer vliegend te krijgen.