Het ARRMA-topic / Nieuw RC merk!!!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Rolf92, 24 sep 2011.

  1. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Op lage toeren zie je de beweging al.
    Weet je zeker dat dit onbalans is en geen kromme as of iets anders niet helemaal recht aan je auto??
    Je moet er wel rekening mee houden dat deze brede wielen een flinke aanslag zijn op je wiellagers.. :)
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2016
  2. Rednas_N

    Rednas_N

    Lid geworden:
    3 mei 2012
    Berichten:
    286
    Locatie:
    Dordrecht
    Bedankt voor je reactie. Ja ik heb de lagers al vervangen (eddybearrings). En ik ik rij vrij rustig, dus daar maak ik me nog niet zo heel druk om. Heb de wielen ook al verplaatst, en dan verplaatst het heen en weer gaan vrolijk mee.. :(

    Net even contact gehad met Proline, waarschijnlijk worden ze onder garantie vervangen.
     
  3. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Onze collectie is verder aangevuld met,de arrma raider xl bxl,die men zoontje(8j)gisteren heeft mogen kiezen voor zen verjaardag uit verschillende modelletjes en merken,dus deze is eruit gekomen.
    Was eerst zelf niet te vinden voor dat model,maar eens uit de doos om is te bekijken,in het echt toch wel mooier dan op foto:thumbsup:
    Zoals de man van de winkel zei,dit is echt nog wel een buggy,gelijk heeft ie...

    Gisteren dan ook ineens gaan rijden,en op 2s ,dat ding dat gaat serieus vooruit.
    En op het gras gaat ie gewoon op zen achterwielen.

    Maar dan het onvermijdelijke(of misschien wel :() neemt papa het stuur eens over,een koprol of 2,en waar de aandrijfas aan het wiel zit,een stuk afgebroken.
    Hmm,nog geen 10 min gereden,ik voelde me natuurlijk lastig tegenover men zoontje.
    Kreeg natuurlijk al spijt,omdat ik weet hoe sommige over arrma denken(maar ,dat is met alle merken zo),en ik met men typhon ook al veel stukken heb gehad.
    Maar die dingen hebben zo'n snelheid,dat het nu niet anders is.

    Die van de winkel zei,dat het echt door de koude komt dat de stukken heel broos worden,en ze heeft wel gelijk denk ik,en het is gewoon pech.

    Anderzijds het stuk ligt al klaar voor ophaling:thumbsup:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.743
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Inderdaad wordt het kunststof broos met temperaturen rond het vriespunt.
    De BLX aandrijving is eigenlijk over de top voor dit soort auto's. Heb er hier ook één in een Fury zitten. Op 3S absurd gewoon ;-)
     
    Jackske vindt dit leuk.
  5. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    En ik op voorhand maar denken dat ik geen spijt zou krijgen van die 2s,dat het te traag zou zijn,NOT...
    In ieder geval,men zoontje wou 1tje dat op zen achterwielen ging,wel hij heeft er ene :rofl:
     
  6. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.743
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Sterker nog, mijn BLX aandrijving gaat naar mijn zoontjes Fury. Ik stap over op iets minder krachtigs om juist meer controle over het "gas" te krijgen.
    Op 2S op asfalt krijg ik de Fury met halfgas rijdend nog over de kop. Idioot veel vermogen! ;)
     
  7. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Gisteren nog eens wezen rijden...met de typhon en de raider.
    Na de raider een dag ervoor te hebben hersteld omdat het mountset en front suspension arm was gebroken,vandaag diezelfde 2 weer gebroken:(

    Zoontje kon er niet aan doen,die ene vuibak stond nu eenmaal in zijn weg!
    Moet wel zeggen dat de onderdelen van de raider vele zachter en buigzamer zijn dan die van de typhon. Niet tegenstaande dat ik wel begrijp dat de auto'tjes nu eenmaal een hoge snelheid en veel kracht hebben,dat het kwetsbaar is. Maar toch kunnen de onderdelen aan de voorkant echt niet veel hebben.

    Ook de caps van de schokdempers komen los,en alle olie eruit natuurlijk(tijdens de botsing natuurlijk)

    Anderzijds wil ik meegeven,dat ik het eigenlijk veel leuker vind om met de raider in het zand te rijden dan met men typhon:D
    Zoiezo in het algemeen al veel leuker...

    Achterwiel aandrijving is een heel ander rij ervaring,moelijker om recht te houden,maar kantelt wel sneller om.
    Dat laatste zal wel aan het gewicht liegen,maar waarschijnlijk nog meer aan het gebrek van rij ervaring nog momenteel.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.743
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Een buggy is altijd veel kwetsbaarder aan de voorkant vanwege het ontbreken van een grote bumper in combinatie met een overlappende body.
    Dat was ook een van de redenen waarom een SCT (in weze een buggy chassis met grote voor en achterbumper en fikse body) iets minder vaak brokken heeft.
    Maar alles kan kapot!

    De shocks zijn hopeloos! Vooral die na 2013 zijn van mindere kwaliteit.

    Helaas lijkt Arrma zich alleen op de 1/8 modellen te richten, want de in 2013 in Nürnberg aangekondigde aluminium upgrades zijn nog steeds niet op de Markt.

    Fastrax/Absima heeft passende front en aft shocks van alu die betaalbaar zijn, en een stuk beter.

    Zie voor meer info www.arrmaforum.com
     
  9. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Alhoewel dat deze raider wel 1/8 model is!
    Was mss aan het denken of ik niet iets kan maken om de voorkant de beschermen,maar anderzijds steken de wielen dan nog altijd wel verder uit...

    Voor de shocks ga ik wel naar een alternatief zoeken,want die zien er idd hopeloos uit. Zal eens kijken naar wat je aangeeft.

    Was zelf derstraks ook al aan het denken waarom ze geen aluminium parts gebruiken voor rc. Maar dat gaat wss wel duurder uitkomen in aanschaf,maar zal minder vlug breken,denk ik dan toch.
     
  10. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.743
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Jij hebt dus de Raider XL, de "gewone" Raider voorzien van langere draagarmen voor en achter + grotere wielen. En dan valt hij net binnen schaal 1/8 ;)

    Er is een heel topic over "upgrade shocks" op dat forum.
    Helaas voor ons is er overzees zoveel meer ter krijgen. Verder dan de Fastrax/Absima ben ik hier nog niet gekomen, buiten de erg dure Team Durango shocks. Arrma is daar het zustermerk van.

    STRC heeft veel aluminium upgrades voor de Arrma 1/10 modellen (inclusief de XL). Echter op een niet nader te noemen firma in Den Bosch na levert niemand dat merk hier helaas. En wat ze daar leveren zijn slechts de upgrades voor de Traxxas Slash.
     
  11. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Ja idd...de Xl,blx.
    Maar beter 1 keer deftige shoks nemen,dan altijd de originele te moeten vervangen,waarvan je weet dat ze,binne de kortste keren weer aan vervanging toe zijn.

    STRC,en zijn de onderdelen duur? Want het aluminium zou toch sterker,moeten zijn lijkt me. Want afhankelijk hoe duur de onderdelen zijn kan je die beter vervangen,kom je met den tijd duurzamer uit volgens mij.

    Op het Arrma forum heb ik al wel wat gevonden. Maar ben daar niet ingelogt,Engels lezen geen probleem,maar schrijven das met de nodige ontelbare fouten :D
     
  12. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.743
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Zeker, maar hoe deftig is deftig? Een setje Team Durango SCT race shocks is erg kostbaar voor de Raider XL BLX...
    Hier de link naar het shocks topic voor de 1/10 (en XL) wagens:
    https://arrmaforum.com/threads/affordable-1-10-scale-aluminium-shock-upgrade.67/

    In dollars valt het mee, evenals de onderdelen die hier in NL te koop zijn bij de firma in Den Bosch voor de Slash vallen mee. Echter ik heb nog nergens een leverancier gevonden in Europa. Importeren uit Amerika is vragen om hoge rekeningen m.b.t. importheffing.
    Eigenlijk geen optie.

    Maakt niet uit. Er zitten genoeg Europeanen en een handvol Nederlanders die net zo steenkolen Engels typen ;)
    Geeft niks, gewoon doen :D
     
  13. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Heb het topic eens doorgenomen.
    En het is inderdaad niet evident om een geschikt setje te vinden. Weet niet hoeveel de andere wagens wegen,maar de raider is zeer licht,in verhouding met men typhon toch. Dus de veren mogen niet te straf/hard zijn...
    Dus de de granite/sct en raider hebben bijna dezelfde onderdelen dan?

    En die van de slash,die passen?

    Als ik dan afga (merendeels gaat het over de granite en sct) op die modellen,dan is het voor de raider ook goed dan?
    En wat noem je duur? Natuurlijk is de raider niet zo duur,maar als je wat kan verbeteren,het is niet dat wij alle dagen gaan rijden,dan kan zo'n buggy toch enige tijd mee denk ik dan toch.

    Hahaha,lang leve men Engels suggestie toetsenbord dan,maar toch :rofl:
     
  14. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
  15. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.743
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Jackske: Het topic gaat alleen maar over de 1/10 modellen, waaronder ook jou BLX XL valt.
    Zover ik weet zijn ook de shocks, veren, lengte en demping gelijk.

    In de eerste reactie staan alle afmetingen van de originele.
    Slash heeft voor 100mm, achter 110mm. Gaat dus niet passen.

    Tot nu toe alleen Fastrax/Absima alu shocks gevonden die passen. En de originele veren passen er om. Met membraam lopen die een stuk soepeler. Lengtes: 75mm & 95mm.
    Fastrax_vs_stock_arrma.jpg
    Hierboven de originele shocks (onder) met daarom rode fastrax veren, om de alu de originele Arrma veren.

    Fastrax_shock_membrane.jpg

    Niet top kwaliteit, what you pay is what you get. Maar bij mij houden ze het lang uit, en lekken nauwelijks. Big bores zouden beter zijn...

    €100+ voor een complete set. Wedstrijd big-bores waarbij je limiters moet gaan toevoegen...

    Weer een adres, maar geen Arrma op de site.
    Wellicht eens contacten of ze die ook kunnen leveren?
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2017
  16. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Met STRC in het verleden regelmatig direct via hun Amerikaanse site zaken gedaan, mijn ervaring tot nu toe is geen enkele hoge rekening mbt. de import.
    Het is wel super kwaliteit, zeker in verhouding tot de prijs.
    Had een vrijwel volledig STRC Traxxas Rally 4x4, nog nooit wat gebroken danwel krom, en was er absoluut niet zuinig mee omgegaan...
     
  17. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.743
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Zat er geen toeslag bij van de belastingdienst?
    Alle pakketten, inclusief privé worden nl. gecontroleerd door de belastingdienst. Zelden gehoord dat er iemand onder uit gekomen is.

    Ik zou graag wat onderdelen bestellen.
    Zo heb ik twee front shock tower braces besteld van Arrma. Deze zijn moeilijk leverbaar (wacht nog). En die van STRC zijn net zo mooi en een stuk goedkoper (in dollars). En ze hebben aluminium wheel hubs, aluminium shock onderdelen (niet compleet gek genoeg, en volgens mij ontbreekt nog steeds een membraam)
     
  18. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    @ruudxd ; is niet zo dringend,onderdelen zijn al besteld en liggen al klaar voor afhaling.
    Maar bedankt voor de info,ik ga die ook zeker eens contacteren.
    Als ik de onderdelen in aluminium kan krijgen die nodig zijn,om het wat duurzamer te maken zal ik het zeker doen. Alles is afhankelijk van de prijs natuurlijk. De originele kosten niet veel,maar als je ze 10x op een maand stuk rijd,loopt het ook snel op.

    @Unusual RC ; koop je ze compleet dan,of in onderdelen zonder de veren?
    Maar hier kan ik zeker wat mee,maar inderdaad veren van €100+ op een buggy van €250 is er misschien wat over,maar dat is de hobby zeker ;)

    Het is een zeer mooie en leuke buggy,maar spijtig genoeg zeer breekbaar
     
    Unusual RC vindt dit leuk.
  19. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Ligt er ook maar net aan welke pakketdienst er wordt gebruikt is mijn ervaring, zeker vanuit de USA.
    DHL is standaard altijd alle kosten, maar wel binnen een paar dagen in huis.
    De meeste andere diensten heb ik meer geen extra kosten gehad dan wel.
    Je wacht wel wat langer (4-6 weken) maargoed...
    Uiteraard ook wel extra kosten gehad, maar dat is niet anders en weet ik van te voren.
    Bestel ook regelmatig spullen voor mijn Tamiya's in HongKong, daar hebben ze merken en onderdelen die hier gewoonweg niet te koop zijn, tot nu toe 1x een toeslag moeten betalen op iets van 6 of 7 paketten.

    Ik bestel regelmatig spullen in het buitenland, gisteren nog een ESC ontvangen vanuit de USA, 4 weken geleden besteld.
    Werd door PostNL bezorgd bij het dichtsbijzijnde pakketpunt, dus ik verwachtte de extra kosten, maar dat schijnt tegenwoordig standaard policy te zijn van PostNL om buitenlandse paketten direct bij zo'n punt af te leveren.
    Had toch geen extra kosten dus een meevaller want had er wel op gerekend.

    Ik moet zeggen, bestel meestal een paar onderdelen, ook ivm. de verzendkosten, die kunnen aardig oplopen n.a.v. het gewicht van je bestelling.
    Geen hele kits bv, die koop ik gewoon hier in NL.
    Dus het wordt in bubbeltjesenveloppen geleverd, en volgens sommigen scheelt dat ook heel erg mbt. dit proces.
     
  20. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Maar over die importkosten.
    Heb daar geen ervaring mee,maar over welke bedragen spreken we dan?
     

Deel Deze Pagina