Het ARRMA-topic / Nieuw RC merk!!!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Rolf92, 24 sep 2011.

  1. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    +- €15 aan inklaringskosten, wisselt per vervoerder
    tot €22 geen invoerrechten of BTW
    €22 tot €150 geen invoerrechten, wel BTW
    €150+ invoerrechten en BTW

    Op http://invoercalculator.nl/ kun je een schatting berekenen van wat het je ongeveer kost inclusief de bijkomende kosten.
     
  2. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Ik heb alleen ervaring met het bestellen van complete kits in de US idd.
    Vanuit HongKong en China veel dingen besteld, nooit import belasting hoeven betalen.

    Wellicht maar eens proberen ;)

    Precies!
    Vandaar dat die Fastrax/Absima shocks erg betaalbaar zijn. En ze doen het stukken beter.

    Die STRC shocks zijn nog een onbekende. Niemand op het Arrma forum heeft ze.
    Op de website lijken het losse onderdelen zonder veren en onder membranen.


    Wellicht dat de kwaliteit minder is geworden. Van de 3 Fury's die ik heb (de oudste 2 jaar) nooit iets gebroken, behalve de standaard diffs dan :p

    Moet er wel bijzeggen dat ik zelden op straat rij
     
  3. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    @Synasthesia
    Dan ga ik eens even opzoeken wat het voor België is,dat zal normaal niet veel mogen schelen dan...

    Precies!
    Vandaar dat die Fastrax/Absima shocks erg betaalbaar zijn. En ze doen het stukken beter.

    Die STRC shocks zijn nog een onbekende. Niemand op het Arrma forum heeft ze.
    Op de website lijken het losse onderdelen zonder veren en onder membranen.




    Wellicht dat de kwaliteit minder is geworden. Van de 3 Fury's die ik heb (de oudste 2 jaar) nooit iets gebroken, behalve de standaard diffs dan :p

    Moet er wel bijzeggen dat ik zelden op straat rij[/QUOTE]

    Gewoon genoeg setjes draagarmen op stock hebben,anders niet veel aan te doen denk ik :hammer:. Maar hetgeen in strc kan besteld worden ga ik wel doen denk ik.

    Wij rijden overal,alles behalve op straat.
     
  4. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Klopt, je bestelt enkel de shock bodies in aluminium en de bovenste en onderste shock caps, voor de rest gebruik je de onderdelen van de originele Arrma dempers.
     
  5. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Toevallig vanmiddag de website van STRC zitten bekijken. En idd. volledige kopieën van de kunststof shock cilinder en shockcap in aluminium.
    Dus zonder membraan blijft het een matige shock.

    Jammer!
     
  6. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Wil hier even men idee delen dat ik heb om eventueel het voorste mount te verstevigen.
    Zoals je op de foto kan zien,is dat waar het mount altijd breekt.

    Zo kreeg ik het idee om eventueel de 2 kanten met mekaar te verbinden zodat,als de ene kant een trek krijgt,dat de andere kant het mee opvangt,en omgekeerd natuurlijk. Maar uiteraard kan het ook zijn,dat de 2 kanten gewoon breken.
    Nu wil het juist lukken dat de beugel die om aan de schokdempers zit,dat die gaten juist overeenkomen met de gaten van het mount waar de bovenste vork(weet anders niet hoe dat het noemt) aan vastzit.

    Wat denken jullie hiervan? Of zou het gewoon nutteloos zijn?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Even een update,van wat ik heb aangepast.
    Dus ik heb op het mountset vooraan een extra beugel geplaatst,diezelfde die op de shockmounts staan.
    En de lichten vooraan,heb ik achteraan een beetje aangepast zodat deze er terug op kon geplaats worden.

    Nu is het even afwachten,wat dit in de praktijk zal teweeg brengen als er nog eens ergens tegen gebotst word.

    Shocks zijn ook,terug hersteld en gevuld met olie.
    Maar deze zullen in het binnenkort wel gaan vervangen worden door beter exemplaren,maar alles op zen tijd,en beginnen bij het begin :thumbsup:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Unusual RC vindt dit leuk.
  8. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Goed bezig!

    Bij de Fury/Mojave zit er vooraan een forse beugel (en bij de 2013 modellen ook een aluminium skid plate aan de onderkant) en bumper.

    Buggy's zijn in de regel iets kwetsbaarder vanwege dat de voorwielophanging niet beschermd wordt door een flinke bumper.
     
  9. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Begrijp dat het kwetsbaar is,en zeker met de snelheden dat ze halen.
    Maar men Typhon is pakke sterker aan onderdelen,wat die al te verduren heeft gehad.
    Ik weet dat je er zo'n T-Bone bumpers voor hebt,maar ik vind dat zo verschrikkelijk lelijk.

    Heb een vraag over aluminium onderdelen.

    Is dat zoveel sterker?
    Als je bv. draagarmen uit aluminium hebt enz...?
     
  10. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Aluminium draagarmen, ziet er erg leuk uit, maar aluminium buigt waar plastic of terugveert of breekt...
    Draagarmen wil je dan ook absoluut niet in aluminium hebben, maar gewoon plastic houden.
    C-hubs\knuckles bv zou je kunnen overwegen als je de plastic varianten blijft breken, maar dan komt de kracht op een ander onderdeel te staan wat je dan mogelijk zwaarder gaat belasten en kans op breken.

    Als je geen problemen hebt met de huidige plastic onderdelen zou ik ze gewoon lekker plastic laten.
     
  11. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    Shocks, bevestigingplaat van shocks, stuurknokkels en aandrijfas houders is vaak het enige.

    Ook wel een een chassis brace, die gaan van achter diffhuis naar midden, hetzelfde bij voordiff als dit van toepassing is.
     
  12. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Daar heb je wel een punt,dat het probleem zich dan gewoon verplaatst. Maar dan liever wel de goedkoopste en makkelijkste onderdelen voor te vervangen ;)

    Was vandaag wat vroeger thuis van het werk,en zoontje wou natuurlijk even gaan rijden. Denk dat we nog geen vijf minuten aan het rijden waren,dat de raider een koprol deed,en zag natuurlijk dat er een achterwiel scheef stond :hammer:
    Zoals je kan zien op de foto was die bout waar een armpje aan zit(weet de naam niet,zie foto) losgekomen. En natuurlijk weer een dik 10min moeten zoeken naar de dogbone die er uiteraard dan uitvalt. Na eigenlijk het opgeven te hebben met zoeken,zagen we hem liggen,toch dik 4a5m verder:eek:. Nog kunnen herstellen met wat plakband,en verder wat rustiger gereden.
    Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat,dat al eens was losgekomen en niet meer goed vast te zetten was.
    Dus bij een vorige bestelling,had slimme ik :D dit al voorzien, en zo'n boutje al besteld dat langer is. Zo kan ik er aan de andere kant gewoon een moer opdraaien.
    Ik vind dat kliksysteem van dat armpje eigenlijk ook niet goed.
    Als eender welke RC wagen tuimelt,komen er ook veel krachten op de wielen,dus die krijgen het zwaar te verduren.
    Ok,het klikt er af,anders zal er wel ergens op een andere plaats iets breken,maar hier kan je altijd achter u dogbone gaan zoeken,als je die niet vind,is het ook gedaan met rijden.

    Hieronder een link van iemand,die wel paar aanpassingen heeft gedaan aan zijn raider,vooral de aanpassing van dogbone naar universal joint wil ik dan wel proberen,die geraak je tenminste niet kwijt,denk ik dan toch

    http://www.rctech.net/forum/electric-off-road/885284-build-complete-arrma-raider.html
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Heeft RPM geen draagarmen voor de ARRMA auto's?

    Wat betreft STRC, ik zou de mensen in het linkje even contacten, proberen kan nooit kwaad.
    STRC staat op de site, dus dat konden ze waarschijnlijk bestellen, dan zal het denk ik niet uitmaken of het STRC onderdelen voor ARRMA of Traxxas zijn?

    Zijn de shockbodies van de Slash ook langer?
    Anders zou een stukje benzineslang tussen de zuiger en de onderkant van de shokbody kunnen doen, dan word de veerweg korter.
     
  14. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Rpm heeft alleen wing mounts arms,voor de rest niets voor arrma.

    Die shocks van de slash zien er inderdaad nagenoeg hetzelfde uit,op foto toch.
    Weet iemand de afmetingen van die shocks?

    Vind het wel raar dat er nergens afmetingen bijstaan van soort dergelijke zaken... zou eens zo makkelijk zijn.
     
  15. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle

    Die van de Slash zijn langer zo te lezen, ik weet niet hoeveel langer de shock body is?
    Hij zal wel wat langer zijn, de as moet ook ergens in, alleen een paar mm zal niet uitmaken denk ik?
    Hebben de grotere winkels als Toemen, TopRC etc niets hangen om te vergelijken?
     
  16. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Arrma shocks voor de 1/10 modellen (inclusief de Raider XL) hebben een steekmaat van 78mm voor, 98mm achter.
    De Slash frontshock wordt weleens toegepast voor achter. Maar voor blijft het meest lastig.

    Fastrax heeft 75mm & 95mm in het programma. Daar heb ik drie sets van op mijn Fury's.

    Inmiddels lijkt Absima dezelfde shocks te verkopen, inclusief een 77mm versie.
    Die worden op dit moment door iemand op het onofficiële Arrma forum getest.
    TopRC verkoopt de Fastrax volgens mij wel, Toemen deze modellen niet. Rcspeedshop heeft ze ook, of anders kan die ze bestellen
     
  17. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Morgen ga ik langs de winkel waar ik kom,om nieuwe kogellagers de gaan halen voor men typhon,want die zijn helemaal aan gort.

    Ik neem de shocks mee om te vergelijken(voorstel van de winkel zelf),absima verkopen ze ook ,maar weet niet wat ze allemaal hebben,of in stock hebben.
    Dus ben benieuwd.
    Hsp heeft ook shocks van 98mm,
    Maar die korte niet gevonden

    @Unusual RC
    Ben je tevreden over die shocks?
    Eneuh...onofficiële arrma forum?
     
  18. stampede_4x4_vxl

    stampede_4x4_vxl

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    46
    Ter info:
    RPM heeft pasgeleden een bumper en skidplate voor de kraton/talion uitgebracht. Wellicht volgt er meer voor andere modellen
     
  19. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    arrmaforum.com :)
    prima site hehe

    Ik ben redelijk tevreden met mijn Fury, op de standaard bandjes na dan, die zijn echt dramatisch.
    Behalve dan dat ik al een aantal draagarmen aan de voorzijde heb gebroken door de kou en de shocks gewoon dramatisch slecht zijn...

    Maar qua overig rijgedrag en de electronica bevalt hij prima.
    Nu hem weer even repareren en de shocks opnieuw vullen, kijken hoe het dan gaat.
    De prijs van onderdelen valt me ook ontzettend mee moet ik zeggen.

    Eerst een ander projectje afronden en daarna ga ik eens kijken wat ik allemaal met de Fury kan om hem te verbeteren.
     
  20. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Voor de prijs zijn het prima dingen!
    Ze hebben een membraan, wat de werking al zoveel beter maakt. En de zuigers passen prima in de shock. Ze doen het veel beter.
    Hier een filmpje van de werking van mijn achter-shocks.



    Inmiddels na twee jaar montage eraf gehaald, en nauwelijks olie verloren. Wel iets, maar gezien hoe vaak ik hem gebruikt heb dik tevreden.
     

Deel Deze Pagina