Het ARRMA-topic / Nieuw RC merk!!!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Rolf92, 24 sep 2011.

  1. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Zal inderdaad het probleem daar eens voorleggen.
    Het meten zou nu geen probleem zijn als er iemand kan aangeven naar wat ik juist moet zien.
    Ik hoop dat ze te redden vallen,die dingen zijn niet goedkoop,en dan nog 2 ineens ...
     
  2. Sepz0r

    Sepz0r

    Lid geworden:
    24 mrt 2018
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Balen, Belgie
    Sinds vandaag de nieuwe Arrma Kraton in mijn bezit.
    Nadat de 4S lipo was opgeladen voor de eerste keer mee gereden.
    Ongelofelijk heftig ding! Heerlijk. Ik wil niet weten hoe hard die zou gaan met een 6S daarin!
     
  3. Najoa94

    Najoa94

    Lid geworden:
    4 mei 2018
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Almere
    Beste forumgangers,

    onlangs heb ik een Arrma Kraton v3 aangeschaft (mijn eerste rc auto) en omdat ik vond dat hij nog wel wat sneller mocht dan de 87km per uur die ik haalde met de stock uitrusting heb ik er een 19t pinion en een 46t spur ingegooid. Nu merk ik bij snel optrekken dat hij af en toe slipt (waar weet ik niet precies). Waar hij eerder wheelies maakte blijft hij nu met de neus op de grond met een slippend geluid. Mijn eerste gedachte was dat het differentieel was gestript maar na de center (100k)/ rear (10k) en front (10k) differentieel open gemaakt te hebben bleek dat alles er nog perfect uit zag. Ik heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen. Misschien dat iemand van jullie een idee heeft??
     
  4. stampede_4x4_vxl

    stampede_4x4_vxl

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    46
    Waar heb je de 46t spur vandaan?
    Heb je al gekeken of de cups die 'uit' je diffs komen (waar de centrale assen in zitten) misschien los zitten?

    Ook kunnen je spider gears gestript zijn, wat niet altijd heel duidelijk zichtbaar is.
     
  5. Firemen82

    Firemen82

    Lid geworden:
    21 jul 2015
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Drenthe
    Hallo mede Arrma rijders,

    Ik heb sinds kort 2 nieuwe Arrma's gekochte voor mij en mijn zoontje. Een Senton 4x4 en een Granite 4x4.

    De Granite heb ik inmiddels om gebouwd naar Brushless met een setje van hobbywing. De auto's bevallen perfect rijd toch heel anders dan alleen achterwiel aangedreven auto's zoals mijn raider en mijn elektrische FG monstertruck

    Nu heb ik alleen een vraag.
    Op de Granite en Senton zitten 14mm wielmeenemers op nu zoek ik hier straatbanden voor maar kan die helaas nergens vinden. De dboots die er standaard onder zitten slijten als een gek op straat. Weet 1 van jullie ook welke banden eronder zouden kunnen passen? Of is het toch verstandig om er andere meenemers op te zetten en zijn die dan ook te krijgen voor deze auto's?


    Alvast bedankt voor de reacties

    Jelle
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. Tévégé

    Tévégé

    Lid geworden:
    15 aug 2014
    Berichten:
    41
    Locatie:
    een mooi dorp tussen Eindhoven en Venlo
    Hallo allen,

    Een vriend van mij staat op het punt om een Arrma Typhon te kopen maar lees veel over slechte onderdeellevering vanuit Arrma.

    Hoe is jullie ervaring hiermee? Want dit is een belangrijke overweging voor aanschaf.
    Zelf ooit een RB gehad wat binnen de kortste keren ter ziele ging en dus onderdelen niet meer leverbaar waren waardoor ik een nagenoeg splinternieuwe roller weer snel heb moeten verkopen.

    Is verder iedereen tevreden over de Typhon of zijn er ook mindere kanten aan dit model?

    Alvast bedankt voor jullie input.

    Grt
     
  7. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.743
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Er is een zeer actief onafhankelijk Arrma forum, en jou vraag is daar ook gesteld:

    https://www.arrmaforum.com/threads/hex-wheel-adapters.5646/

    Wat betreft de DBoots voor op verhard terrein. De vorige DBoots van de Fury (met 12mm hexen, waarom heeft Arrma dat verandert?) houden het prima uit, alleen zijn in het terrein niet heel fijn. de side-walls zijn veel te stijf daarvoor.

    Zelf heb ik laatst een setje uit China besteld speciaal voor op verhard. Die slijten net zo hard voor hun prijs.
    Kortom, uitgezet tegen hun levensduur veel duurder ;)

    Ik ga zelf de wegbanden van Louise proberen.
    Ook met 12mm hex.
    Dus daar zul je eerst een oplossing voor moeten vinden in het draadje op het Arrma forum.

    De duurdere banen van bijvoorbeeld Pro-Line of Medial Pro (o.a.) zijn hun geld meer dan waard. Ze presteren zoveel beter.
    Altijd de beste upgrade voor een RC-auto. Ongeveer 75% van de wegligging wordt bepaald door de banden.
    Shocks en instellingen zijn de rest.
    Louise is prima en budget vriendelijk. Wellicht een optie.
    Overigens zijn er voor 12mm hex wagens vaak ook 17mm meenemers mogelijk.
    Dan passen er nog meer velgen op.
     
  8. Firemen82

    Firemen82

    Lid geworden:
    21 jul 2015
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Drenthe
    Unusua rc bedankt voor de reactie ik ga het forum is even doorlezen en dan beslissen of er 12 of 17mm opkomt.

    Ik zat er zelf ook aan te denken om de banden te bestellen in China, maar als ik jouw ervaring zo lees dan denk ik dat ik voor Louise ga.

    De brushless motor en esc die in de Senton zit komen wel uit China en heb met die set hele goede ervaringen. De esc is precies hetzelfde als de hobbywing ezrun 60a alleen de prijs is 4x goedkoper. Ze zijn ook programmeerbaar met de hobbywing digitale programmeerkaart met alle bijbehorende functies.
     
  9. Stijn H

    Stijn H

    Lid geworden:
    17 nov 2017
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Kortrijk
    Arrma heeft recent een nieuwe brushless versie van de Senton en Granite 4x4 mega aangekondigd: de Arrma 3S BLX-reeks.
    De specs lijken prima, zoals de naam aangeeft zou 3S mogelijk zijn en ook de prijs lijkt me zeer oké (€ 309).
    Meer info op https://www.arrma-rc.com/4x4/blx/
    Levering vanaf eind augustus - begin september.

    De Granite lijkt me een mooie aanvulling op mijn huidige collectie (Rustler, Slash 2wd, 4 tec 2.0).

    Wat zijn jullie ervaringen met de huidige Senton en Granite 4x4 Mega ?
     
  10. focused

    focused

    Lid geworden:
    23 mrt 2006
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Zwolle
    Wellicht zelf ff brushless setje upgrade of wat dan ook maar 2 voor de prijs van 1 is een koopje.

    https://www.marktplaats.nl/a/hobby-...163cbf64b311aceabe449fcde83&previousPage=home
     
  11. Sepz0r

    Sepz0r

    Lid geworden:
    24 mrt 2018
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Balen, Belgie
    Mijn Arrma Kraton met 4S 60C 5000mAh Batterij:

    [​IMG]
     
  12. dkawa28

    dkawa28

    Lid geworden:
    23 feb 2020
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Brabant
  13. Sepz0r

    Sepz0r

    Lid geworden:
    24 mrt 2018
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Balen, Belgie
    Ik weet niet goed waar ik het moet posten, maar ik zit met een groot probleem. Ik wou vandaag een ander pinion steken. Daarvoor moesten eerst de aandrijving losgemaakt worden.
    Nu is het zo dat ik 1 vijs niet los kreeg. En tja, teveel kracht gezet..
    Hierdoor is de opening in de vijs rond geworden. De inbussleutel heeft totaal geen vat meer op de vijs. Bijgevolg krijg ik die vijs er niet meer uit.
    ik ben letterlijk "screwed". :(:(
    Iemand enig idee hoe je dit probleem oplost??
    [​IMG]
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Bekend probleen en ook vaak besproken.
    Met een dremel en een slijpschijf een sleufje in slijpen en dan met een platbek schroevendraaier losschroeven.

    Andere optie met een 4 of 5mm boor de kop doorboren totdat die eraf valt, dan kan je daarna met een tang het stompje uit het blok draaien.
     
  15. Sepz0r

    Sepz0r

    Lid geworden:
    24 mrt 2018
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Balen, Belgie
    Bedankt voor het snelle en duidelijke antwoord.
    Intussen is de vijs uitgeboord. Het stompje krijg ik niet meer uit het onderdeel, maar dat is niet zo erg. Het zit nu met 4 ipv 5 vijzen vast..
    Intussen enorm gezweet om met 14T pinion te vervangen en een 16T pinion te steken.
    Gaat nu als een racket en er zit nu nog maar een 4S in. Het kriebelt wel om een 6S te steken.
     
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Ook het stompje kan je eruit krijgen door ook dan een sleufje in te slijpen met een dremel en zo een schroevendraaier te gebruiken om hem eruit te draaien.

    Is het een aluminium blok en zit het met locktite vast helpt het als je het deel verwarmd.
     
  17. Sepz0r

    Sepz0r

    Lid geworden:
    24 mrt 2018
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Balen, Belgie
    Gisteren mijn eerste ritje gedaan met een 6S batterij in de kraton.
    Dat ding is nu helemaal een racket! Heerlijk om wheelies te trekken.
    Tijdens de corona tijden rij ik hier gewoon in het straat. Ik hoop in de zomer goede bash locaties te ontdekken in de belgische kempen.
     
  18. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Have fun:thumbsup:

    De Belgische Kempen, vanwaar ben je dan als ik vragen mag?
     
  19. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Ik heb een probleem met een kapotte lager van men motor, omdat het van arrma is zal ik het hier maar doen.
    De lager van men motor is kapot, aan de kant van de as.
    Nu wil ik deze graag vervangen, maar hoe krijg je dat eruit, als dit al te vervangen is.
    Is er een tool om dit eruit te krijgen?
    20200527_155449.jpg 20200527_155457.jpg 20200527_155501.jpg
     
  20. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Niemand een idee?
    Is zonde want aan de motor is voor de rest niets aan, en dit zijn onderdelen die je niet apart kan krijgen.
     

Deel Deze Pagina