Het grote "Gaat deze setup werken?" topic

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door markjuhh, 20 jan 2013.

  1. Bertus.3

    Bertus.3

    Lid geworden:
    6 feb 2015
    Berichten:
    11
    Helder! Weer een calculator erbij xD Iemand nog advies over de zender?
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2016
  2. crash-a-lot

    crash-a-lot

    Lid geworden:
    9 jan 2016
    Berichten:
    113
    Locatie:
    zundert
    iemand een idee welke batterij?1104 7000kv motortjes 3020 props 130 frame.Ergens tussen 370 en 850 mah is wat ik kan vinden ik heb 850 mah liggen 3's maar misschien toch beter 500mah maar welke c rating en heeft iemand suggesties en linkjes van waar te kopen?
     
  3. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Wat is de originele setup?
    Als je daar vanaf gaat wijken dan moet je wel weten waar je mee bezig bent en op zijn minst met een calculator overweg kunnen.:confused:
    Een kv van 7000 op een 3S lipo dat moet iets van 62000 rpm draaien dus dat gaat rook geven.
    Met multicopters word wel eens buiten de motor specs gevlogen maar dit slaat nergens op.
    Zeker niet als het aantal motoren en de veel te hoge stroom per motor niet eens bekend is.
    Dit is werken met bekende natte vinger.:hammer::)
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2016
  4. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    nadat ik een zmr250 voor een spotprijs kon overnemen toch maar de stap gedaan richting fpv racing. heb nu een CC3D zonder enige firmware, en wil er graag clean/baseflight op hebben. nu kan ik helaas nergens vinden hoe dit precies moet. cleanflight heeft alleen maar .hex files, en deze kan ik er dus niet opzetten. is het mogelijk om een oudere versie met een .bin erop te zetten? of is dit niet handig.

    graag hoor ik van de profs hoe en wat :)
     
  5. wim62

    wim62

    Lid geworden:
    7 apr 2012
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Arnhem
    Als je naar deze site gaat moet het lukken
    cleanflight in chrome
    en in cleanflight naar firmware flasher .

    gr Wim
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2016
  6. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
  7. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    bedankt! zag net een website waar ik baseflight kon krijgen, maar heb deze nog niet eerder gevonden :p

    even wat anders. ik heb net de Turnigy 9x binnen gekregen, en probeer nu om deze op de cc3d aan te sluiten via PWM. deze komt mooi tevoorschijn in librepilot, en alle waardes kloppen bij het bewegen van de sticks. nu kom ik echter bij een probleem aan:

    op het moment dat ik de quad wil starten (momenteel 3motoren/esc's) met de zender gebeurd er helemaal niks! ik heb via de setup van librepilot de motoren en esc's ingesteld en alles werkt gewoon. zender en esc's zijn gekalibreerd. alle kanalen getest met een reserve servo en signalen komen binnen bij de ontvanger. weet iemand wat hier gaande is? (ps, hij staat op "altijd armed" dus dat kan het niet zijn toch?)(pps. rode(of groene) is solide, blauwe knippert per seconde. kan hieruit opmaken dat hij armed/heartbeat disarmed is?)
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2016
  8. crash-a-lot

    crash-a-lot

    Lid geworden:
    9 jan 2016
    Berichten:
    113
    Locatie:
    zundert
    heb een probleem mijn vortex gaat uit zichzelf naar horizon mode en weet eigenlijk wel zeker dat het aan de switch op mijn zender zit als ik die nu gewoon los haal zou het probleem weg moeten zijn toch?
    Op een of andere vage manier werkt cleanflight niet bij de vortex krijg elke keer failed to connect serial port (alle andere quads geen problemen)
     
  9. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Of gewoon dat aux kanaal aan een andere switch toewijzen in je zender :)
     
  10. crash-a-lot

    crash-a-lot

    Lid geworden:
    9 jan 2016
    Berichten:
    113
    Locatie:
    zundert
    ik kom niet in cleanflight dus dat gaat niet werken anders had ik horizon er wel afgegooid.Vraag me alleen af of dat het gaat werken ik zal hem eerst in acro zetten dan zender uit en switch eraf halen.Zijn maar 2 draadjes lossolderen en mocht het niet werken is het ook zo weer terug gezet.
     
  11. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Nee ik bedoel ook aanpassen in het menu van je zender :) of daar gewoon dat aux kanaal uitzetten...hoef je ook niet te solderen.
     
  12. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    klein vraagje: is de motor wiring (met de channels) in betaflight hetzelfde als in librepilot?
     
  13. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    ja, dit klopt! lol....

    vandaag de eerste proefvlucht gemaakt en na wat spannende seconden (omdat ik de props niet vast had gezet dus veel toeren en omslaan :p) toch kunnen hoveren.
    ik gebruik momenteel de turnigy 9X met v2 ontvanger. nu zit ik best wel in over de ontvanger, welke blijkt wel/geen failsafe te hebben?

    dit is namelijk het punt. ik lees op veel plekken dat de ontvanger de laatste inputs aanhoud, waardoor je als je gas geeft je quad dus kwijt bent. nu het volgende: als ik de CC3D aansluit in librepilot en vervolgens de zender uitzet gaan de PITCH en THROTTLE direct naar hun minimale positie! ik weet iet of dit de failsafe is die in werking word gezet, of iets anders waar ik momenteel geen weet van heb?

    ik hoop dat jullie dit weten.... elke keer als ik vlieg loop ik te stressen xD
     
  14. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Liijkt mij prima, je kan het ook gewoon testen zonder props, dus props eraf, throttle aan, zender uit en kijken of je motors dan stoppen.
     
  15. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    Ik was vandaag weer even aan het oefenen met fpv vliegen, en het volgende gebeurde:

    Hiervoor al 2batterijen gevlogen! Alles ging netjes en de quad vloog snel en goed. Ik wilde even wat aanpassen in de zender en land de quad in redelijk kort gras, slechts enkele sprieten. Ik ben klaar en wil de quad weer in de lucht brengen, dus ik geef gas. Nu komt hij niet van de grond en een van de regelaars brand door (met 2 steekvlammen!) Waardoor mijn esc en motor dood zijn.

    Het zijn 12a emax escs (ik heb er nog 4 op voorraad, en ik weet het, deze zijn slechttt) met de emax 2204 motoren (waar ik wel zeer tevreden over ben)

    Komt dit door de weerstand van het gras? (Rest van de motoren draaiden wel goed) en als ik upgrade naar fvt littlebees 20a, zal dit dan niet meer gebeuren?

    Alvast bedankt ;)
     
  16. KevinG

    KevinG

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Goes, Zeeland
    Je props moeten altijd vrij en zonder weerstand kunnen draaien, zoals ik het begrijp heb je in het gras je quad gearmed, bij het opstarten van je motoren gaat er aardig wat stroom door, als de motoren niet of zwaar draaien dan kan dat resulteren in fikkende esc's
     
  17. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    Dit klopt, alleen zorgt airmode en een crash dan nietvoor ongelooflijk veel fikkende escs?

    Het was in duingras, dus alles kort op enkele sprieten na. Ik dacht dat dit geen probleem moest zijn en probeerde op te stijgen, maar blijkbaar niet. Vorige esc ook opgeblazen toen ik te laag boven hoog gras vloog en met de prpps het gras begon te maaien.

    Ik wil wel investeren in betere escs, maar wil niet dat deze bij de eerste grassprieten al in vlammen opgaan :)
     
  18. KevinG

    KevinG

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Goes, Zeeland
    Daarom heb je een arm switch, mocht je denken te gaan crashen ----> klik uit
     
  19. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Als je alles gaat over bemeten dan zal dat ongetwijfeld helpen maar op afstand kunnen we hier niet bepalen in hoe verre jij te veel risico's neemt met grassprieten.:(;)
     
  20. RoadRunnerRik

    RoadRunnerRik

    Lid geworden:
    23 mei 2016
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Prof Utrecht
    Juist dat... dat was even wennen in het begin. Als m'n chinese oefen drone crasht gebeurt er vrij weinig, propellers stoppen gewoon met draaien. Echter bij m'n 218 en 450 quads is dit niet het geval. Wanneer deze onder een hoek op de grond valt bij een slechte landing wil het moederbord dit corrigeren waardoor de andere 2 gaan motoren harder gaan draaien. Was even wennen in het begin 'oh boy een crash...... barst de ARM switch'. Alles went, zo ook een minder fraaie landing en hierbij de bediening van de ARM switch.
     

Deel Deze Pagina