Het grote Hydro-plane draadje - back to basic

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door prop-er, 9 jul 2005.

  1. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Ruben, wat ik uit jou 2 postjes begrijp is dat jij geen vliegervaring hebt. dan is de hydrofoam de slechtste manier om te beginnen met deze mooie hobby. Het is een heel kritische vlieger waar sommige ervaren vliegers nog problemen mee kunnen hebben. Om het vliegen te leren zul je toch een bepaald traject moeten volgen voordat je rijp bent voor die hydrofoam. Het makkelijkste model om het vliegen te leren is de easystar en je kan de apperatuur van je hydro hiervoor gebruiken. Daarna de minimag of de twinstar en dan mischien de hydro weer proberen, tegen die tijd ben je wel enkele maanden verder.
     
  2. kwevers

    kwevers Guest

    dit hydrofoam draadje ligt geheel op zn gat of moet ik ergens anders kijken voor up to date info?

    gr. k.
     
  3. snookie

    snookie Guest

    Heb ondertussen aL DE JUISTE TEKENINGEN TE PAKKEN.
    Heb de no-offset tekeningen voor 3mm depronplaten, dus bij interesse ff mailen.
    Eventueel ook de gcodefile.

    Grtz,

    ROb


    ZIjn er hier mischien nog mensen die een redelijke DXF tekening hebben van een hydroplane.
    IK wilde al lang zo'n "boot" eens proberen maar nooit zin gehad in het vele snijwerk.
    Nu heb ik voor mezelf een cnc-freesmachine gemaakt en wil ik toch eens een hydro-boot maken.

    Ik heb diverse tekeningen gezien, maar dit waren meestal pdf's die waren omgezet naar dxf. Dan krijg ik problemen met niet sluitende polylijnen.

    Als iemand zo'n dxf heeft houd ik mezelf aanbevolen.

    M.vr.gr,

    Rob.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jul 2008
  4. zaanhoeve

    zaanhoeve Guest

    Tekeningen Hydroplane

    Hallo allemaal

    Ik ben opzoek naar de tekeningen van hydroplanes. Helaas lopen de gegeven linken tegenwoordig allemaal dood.

    wie kan me helpen?

    bvd Kees
     
  5. Kitemasters

    Kitemasters

    Lid geworden:
    14 dec 2010
    Berichten:
    12
    hallo,

    tja niet slim, een projecje beginnen en er dan pas achterkomen dat alle links dood zijn :rolleyes:
    [​IMG]
    maargoed zover ben ik nu dus hierbij een oproep
    Wie heeft er nog een foto ? met name waar de cockpit op staat ???
    wie heeft er nog info over de motorsteun positie en richting van de motor.
    gr masters
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2010
  6. sas1970

    sas1970

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    103
    Locatie:
    Schagen
    hydrofoam

    Ziet er bekend uit.
    Toevallig in de wintervakantie dit model gebouwd.
    Miste inderdaad het gedeelte van de cockpit, dus zelf maar wat verzonnen.
    Betreffende de motorsteun: tja op goed geluk een 10xm voor de leading edge geplaatst en een paar graden up gegeven.
    Ofwel alles op gevoel.
    Moet zeggen dat ie goed vloog ondanks de geschatte waardes.

    Gewoon proberen dus.
     

Deel Deze Pagina