Het Jeti Duplex DC-16 / DS-16 zender Topic

Discussie in 'Model elektronica' gestart door holco, 14 feb 2013.

  1. Luc2

    Luc2

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Antwerpen
    Update bij vele mensen die Jeti hebben lukt,de update niet,!!!
    Via,Usb kabel !!!!!!
     
  2. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Dat de update bij veel Jeti-eigenaren niet werkt lijkt me heel erg onwaarschijnlijk. Problemen met updates ontstaan gewoonlijk omdat men iets verkeerd doet. Daarom een korte handleiding. Als je dit volgt, moet het werken.

    Volgens de update handleiding van Jeti moet je voor het updaten een backup maken. Hoop dat je dat hebt gedaan. Als het echt uit de hand loopt omdat je bij voorbeeld bestanden hebt verwijderd,dan heb je die nodig om specifieke zenderinstellingen en modelinstellingen terug te halen.

    Maar eerst een via de normale weg nogmaals de update uitvoeren.

    Sluit de zender met de USB-kabel aan op de computer en activeer in de zender de USB-verbinding. Ga naar de Window verkenner. Daar moet de zender als USB station zichtbaar zijn.

    Je ziet dan de mappen (in alfabetische volgorde) Audio, Config, Device. Export, Lang, Log, Manual, Model, Music, Update en Voice.
    Maak daar eerst een kopie van en bewaar deze op een veilige plaats. Als de update mis gaat dan heb je alle oude gegevens nog.

    Ga naar de Jeti site en download de update voor jouw zender. Kies voor de versie zonder LUA als je een DC- of DS-16 hebt. Er zijn nog problemen met LUA.

    De update is een gecomprimeerd bestand dat je met winzip of iets dergelijks moet uitpakken.

    Het uitgepakte update bestand bevat de mappen Audio, Config, Devices, Lang, Update en Voices. Selecteer en kopieer deze mappen. Ga nu in de verkenner naar het USB station dat de Jeti zender weergeeft. Selecteer dit en klik rechts op de muis. Selecteer plakken. De bestanden uit de mappen van de update worden nu overgebracht naar de root van de SD-card in de zender.
    In de zendermap "Update" staat nu het het bestand D*-16.bin of D*-14.bin.

    Koppel de zender met veilig verwijderen los van de computer en verbreek met de aanwijzing op het display de USB verbinding. Het kan zijn dat de zender met de vraag komt om de update uit te voeren. Anders de zender uit en weer aan schakelen om de update te starten.

    Het hele update proces duurt een paar minuten en de voortgang is zichtbaar op het display. Tijdens de update ze zender niet uitzetten!
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2017
  3. Luc2

    Luc2

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Antwerpen
    Das nu niet waar,ik ben veel met pc aan het werken,!!!
    Doen zeker niks verkeerd,heb al bij andere mensen geweest voor andere pc te testen,die,Usb geeft niks door!!!
    Als je in Jeti menu gaat system,dan naar Usb ,ok duwen,dan moet je ook normaal die sd card zien en de versie,staat beschreven op blz 133 handleiding.
    Maar bij mij komt.er niks op,!!!!daar moet hij nu nog niet voor aan de pc hangen,
    Maar tis toch zo,er zijn er nog met hetzelfde probleem!!!
    Maar speelt nu gene rol ,ik,zit er mee!!!
    Mvg
    Luc
     
  4. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Waar heb je de informatie vandaan dat veel gebruikers hetzelfde probleen hebben? Mij is daar niets van bekend.

    Wat je schrijft hoe de zender op de PC aan te sluiten klopt. De computer bevestigt dit door een "ping" geluid. Vervolgens de Windows verkenner openen en de zender is als USB station zichtbaar. Al eens een andere USB-kabel geprobeerd?

    De zender moet zichtbaar zijn als in onderstaande afbeelding. Alleen de driveletter kan anders zijn.

    Screen.jpg
     
  5. Luc2

    Luc2

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Antwerpen
    Ik weet wat ik moet krijgen,en al andere kabels getest ,maar werkt niks te zien !!
    Ook als je normaal zo,Usb kabel met apparaat aan in pc plugt,hoor,je,meestal ook zo geluidje. En niks !!!!
    Jij kent mij natuurlijk niet,en je wilt,helpen... maar,ben echt niet van gisteren,.
    Mischien,slechte soldering in zender op.die,Usb poort,ga ik ook eens,onderzoeken!!pasop heb die,zender al bijna twee jaar!!!heb daar nog nooit mee gevlogen ,wie weet werkt,die nog niet!!Ach we zien wel!!!!hé
    Toch bedankt al om te antwoorden!!!!
     
  6. Luc2

    Luc2

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Antwerpen
    Welke,wind werk jij
    Ik heb pc nog met win7
    En pc met Win10
     
  7. _Dekker

    _Dekker

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    660
    Locatie:
    Delft
    Updaten ging hier volledig probleemloos. Win10.
    Ik heb overigens een van de eerste DS-16 zenders sinds ze op de markt kwamen.
    Nog nooit een issue gehad met updaten.
     
  8. Luc2

    Luc2

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Antwerpen
    Kan zijn,maar in bruggen waar ik hem heb gekocht,zijn er toch ook al moeilijk heden geweest...
     
  9. _Dekker

    _Dekker

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    660
    Locatie:
    Delft
    Wanneer je de usb kabel in de pc drukt: is de zender dan aan of uit?
    Volgens mij was hij bij mij uit en ging hij vanzelf aan toen ik de USB kabel aansloot. Kan me niet herinneren dat ik toen specifiek de USB connectie moest activeren.
    (dat moet wel als de zender al aan staat)
    Je kunt ook eens proberen of je de SD kaart uit de zender apart in een cardreader kunt uitlezen. Misschien is er iets mis met het kaartje.
     
  10. Luc2

    Luc2

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Antwerpen
    Zender uit,dan Usb in zender,en als je in pc steekt gaat zender aan,en dan komt erop,scherm of je de zender wil opstarten,yes dan,en dan de.vraag Usb connection,klik ik yes,maar geen reactie,,
    Je kunt ook,zender al,opstarten,naar menu gaan ,system,dan Usb,op,enter duwe, en dan komt normaal op,scherm zender gegeven over sd card en versie,,maar komt niks ,,,staat op bladzijde 133 beschreven,
     
  11. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Op het moment dat je een verbinding maakt met USB kabel gaat de zender aan. Begint hij met opladen en vraagt of je de zender wilt starten, als je NEE kiest gaat de zender in laad mode. Dit kun je zien doordat het rode ledje blijkt knipperen.
    Als je JA kiest, vraagt de zender of je in USB connect mode wilt. Bij NEE gaat hij gewoon zenden, bij JA wordt de zender een verwisselbare harddisk zodat je kunt updaten etc..
    Als dit niet werkt, is je USB kabel defect of je zender stuk.

    Dit werkt onafhankelijk van welke PC of Windows dan ook. Zodra er 5v wordt aangesloten op de USB poort start de zender op, ook als je zoals ik nu doe even een test doet met een powerbank.
     
  12. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Wat jij zoekt staat niet bj USB maar bij INFO. De handleiding is sterk verouderd.
     
  13. Luc2

    Luc2

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Antwerpen
    Das allemaal juist wat je,zegt,
    Kabel getest met.andere,toestellen,en kabels werken ,
    Tis,de zender kan niet anders,,,en zeggen,bij Jeti gaat niks buiten of het moet inorde zijn!!!ach terug,in doosje,gaan mij daar niet meer druk in maken,heb nog andere zender,waar ik mee vlieg....
     
  14. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Eventueel de zender openen, het SD kaartje kun je er dan uithalen en de update uitvoeren.
     
  15. Luc2

    Luc2

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Antwerpen
    Heb ik al gedaan,had ik al,gemailt
     
  16. Johnnyploeg

    Johnnyploeg

    Lid geworden:
    6 feb 2012
    Berichten:
    120
    Vandaag maar eens de update gedownload, daarna de SD kaart eruit en gewoon de files van de computer er op gezet.
    Kaart weer in de zender, deze aan gezet en hopla, de update word vanzelf geinstaleerd.
    Heb geen usb kabel bj de hand, van daar deze wijze van werken.

    Mvg John
     
  17. Luc2

    Luc2

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Antwerpen
    Zo heb ik het ook gedaan,met Usb kabel ging het niet,en ook al eens andere genomen,en het lukt niet!!!
     
  18. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Zit de USB kabel voldoende diep in de connector van de zender? Vooral bij een nieuwe zender gaat dat wel eens een beetje zwaar.

    Blijft lastig als de USB-verbinding niet functioneert. Vooral bij het van de zender kopieren van logfiles.

    Solderen in de zender zou ik nooit doen. Aanbieden bij de leverancier en deskundig laten herstellen.
     
  19. Luc2

    Luc2

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Antwerpen
    Ik,doe niets,anders dan printen bestukken en solderen,daar ben ik niet bang voor!!en opsturen...Wat gaan ze er dan weer mee doen.!!!
    Gaan toch eens met.een goed vergrootglas eens bekijken!!!
     
  20. Johnnyploeg

    Johnnyploeg

    Lid geworden:
    6 feb 2012
    Berichten:
    120
    Dag Luc,

    Kan het mogelijk zijn dat een usb driver niet optimaal werkt? Dit was bij mij het geval toen ik versie 3.1 naar 4.0 wilde updaten.
    Heb deze opnieuw geinstalleerd en walla, het werkte.

    MVG John
     

Deel Deze Pagina