Het Maverick Strada xt/mt topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Snijkamp, 30 aug 2016.

  1. Snijkamp

    Snijkamp

    Lid geworden:
    3 aug 2016
    Berichten:
    70
    Locatie:
    Hengelo
    Hallo mensen,

    ik ben relatief nieuw hier en heb sinds een week naar volle tevredenheid mijn 2e rc-auto, en wel de Maverick Strada XT evo.

    Ik ben een goede maand geleden begonnen met een Yellow Rc Dune Racer 1:12 brushed en kwam er al snel achter dat het een prima wagentje is maar dat die die bij echt bashen al snel slijt.

    De plastic deeltjes daarbij braken her en der al af bij de lichtste botsingen en de outdrives waren al totaal ingeslagen na een paar ritjes.

    Verder on topic:

    Als ik het goed heb... correct me if i'm wrong... is/was er nog geen topic specifiek voor Maverick eigenaren, dus ben ik zo vrij geweest om er 1 te openen en mijn ervaringen te kunnen delen met (ze zullen er toch zijn?) lotgenoten ;)

    Ik heb hier op het forum rondgeneust naar een bashproof auto en kwam al snel terecht bij de stampede 4x4 VXL.
    Echter toen ik bij de plaatselijke RC-'boer' binnen kwam praatte hij me van dat plan af en stelde een Maverick voor.
    Zonder Traxxas te gaan beledigen op wat voor manier dan ook verdedigde hij hun huismerk en vertelde dat het tenslotte van HPI af komt en in dezelfde fabriek wordt gemaakt.

    Het feit dat hij me liever een auto van 190 euro verkocht dan 1 van 530 was voor mij genoeg om de gok te wagen.

    Afijn, meteen lipo's er in uiteraard want we gaan niet terug naar NIMH als je verder wil :hammer:
    Dat vond de motor dus niet zo heeeel fijn... Was me al voorspeld maar ik wou niet investeren in NIMH accu's daar ik toch op ten duur over wou naar een brushless set.

    Daar hoefde ik dus niet lang op te wachten.... De motor werd elke run maar heter en heter en ik heb hem dus ook niet gespaard met het grotere plan in gedachten.
    10 lipo's later van 4200 mAh 45C was de motor op en ging niet meer voor of achteruit :hammer:

    Jammer! :thumbsup:

    Ik weer naar de winkel en hun aanbevolen brushless setje er in gelepeld:

    ESC: Lrp Spin Super Brushless sensored 9,5 turns/4300 kv
    Motor: LRP Vektor k7 brushless sensored motor 10,5 t/3600 kv

    Een stalen pinion geplaatst en nauwkeurig afgesteld op de spurgear, ESC gecalibreerd via de kinderlijk eenvoudige manual en gaan.:banana:


    Allemamaggies wat gaat dat ding van de plek zeg nu! :hammer:
    Heel goed te controleren bij volgas vanaf stilstand en met de incidentele wheelie als de grip het toe laat met de huidige standaard bandjes (die geen lang leven hebben vanaf vandaag:rolleyes:)

    Topsnelheid is ruim voldoende en zal ik nog een keer meten in de toekomst.

    Filmpje volgt nog zodra ik 1 van de kids de camera kan overhandigen want 2 handen aan de controller is wel zo fijn ;)

    ESC en motor blijven goed op temperatuur en worden niet meer zo heet als de brushed versie.

    De runtime ging ook meteen van 17 minuten brushed naar ruim 25 minuten brushless en het inkakken was lang niet zo aanwezig gezien de royale overcapaciteit aan POWEERRRRRR

    Dat was het wel zo'n beetje, lang verhaal geworden toch nog :p

    Ik hoop nog veel plezier te mogen beleven aan dit degelijke karretje (radslagen gaan erg goed :hammer:) en hoor graag wie er nog meer 1tje bezit.

    gegroet! en nog een paar plaatjes van "good ol' blue'

    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
  2. Snijkamp

    Snijkamp

    Lid geworden:
    3 aug 2016
    Berichten:
    70
    Locatie:
    Hengelo
    Heeel kort filmpje gefilmd door mijn zoon van 5 dus ietwat shaky camerawerk haha.



    Geeft wel het vermogen mooi weer :hammer:
     
  3. Snijkamp

    Snijkamp

    Lid geworden:
    3 aug 2016
    Berichten:
    70
    Locatie:
    Hengelo
    sinds gisteren een esc-fan gemonteerd omdat die het brushless geweld net niet aankon zonder briesje over de koelribben.

    bij ietwat gematigd bashen bleef die net onder de 70 graden, maar als ik alle vermogen aansprak ging die in 15min. in de safety dwz 80 graden.

    nu met de fan blijft die mooi 45 graden :friends:
    [​IMG]
    gemaakt van een oude rvs bbq spatel :hammer:

    en op een losgelopen inbusje van de aandrijfas richting de voortrein na, is de maverick een erg leuk speeltje voor 'rond om de hut' :worship:

    top speed volgens de gps is een mooie 53,3kmh
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2016
  4. Snijkamp

    Snijkamp

    Lid geworden:
    3 aug 2016
    Berichten:
    70
    Locatie:
    Hengelo
    nu met, omdat het toch ook echt geen drol kost, ook een fan op de motor.

    nu blijft die zelfs vandaag bij 30 graden nog onder de 65 graden
    de esc blijft onder de 60 graden met deze hitte.

    zeer tevreden mee

    [​IMG]
     
  5. Snijkamp

    Snijkamp

    Lid geworden:
    3 aug 2016
    Berichten:
    70
    Locatie:
    Hengelo
    Vandaag de schocks ff fijn geserviced!
    Waren niet alle 4 even netjes op niveau af fabriek en nu vervangen voor verse 400cst olie. Zijn nog mooie degelijke dempertjes ook, schroefdraad is goed strak aan te draaien zonder de boel dol te draaien

    Op de foto staat 250 idd, maar dat bleek veel te dun, het ding bleef maar stuiteren en dansen in het veld :hammer:

    Met de 400 staat die mooi stevig op de benen:thumbsup:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. Snijkamp

    Snijkamp

    Lid geworden:
    3 aug 2016
    Berichten:
    70
    Locatie:
    Hengelo
    nieuwe sloffen!

    [​IMG]

    kijken hoe dat gaat met de gearing...
    van 105 mm naar 120 mm
     
  7. Snijkamp

    Snijkamp

    Lid geworden:
    3 aug 2016
    Berichten:
    70
    Locatie:
    Hengelo
    dat gaat hem dus net niet worden...

    ze grippen erg lekker en het rijdt ook als een trein maar de het toegenomen onafgeveerde gewicht en dus draaiende massa (180gr. ipv 80) maakt het geheel net te sloom en de esc schiet in de safety bij lang volgas-raggen

    dus ze gaan in de verkoop, net iets too much voor deze 1:10 :hammer:
     
  8. dkawa28

    dkawa28

    Lid geworden:
    23 feb 2020
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Brabant
    IMG_2749.JPG

    Goedendag ben sinds kort ook in het bezit van een Maverick auto en dan wel het model Desertwolf.


    Sent from my iPhone using Modelbouwforum.nl
     

Deel Deze Pagina