Zo eindelijk kon ik gebruik maken van een camera.
Hier de foto's
De mal van het landingsgestel.
Waar vanavond het kolstof met keflar landingsgestel in gemaakt moet worden.
Ik heb in de hoeken kit aan gebracht dat zie je alleen niet.
Maar zo worden de hoeken niet scherp dus sterker.
Het wordt straks in 2 helften gemaakt.
En ook het motorschot wordt van koolstof gemaakt.
Het model zal wel worden veranderd zodat het wat dikker wordt links.
Anders lijkt het me te zwak worden.
Ik moest dit verbouwen destijds omdat ik de lange pijp anders niet paste.
Dus ik moest de plaat omdraaien.
Ik wil nu nog wel de gaten gebruiken dat is makkelijker dan zit straks de motor gelijk weer op zijn plaats.
Het is nu allemaal nog al vies maar dat komt door het vele schuren en slijpen.
Maar het motorschot is dus ook bijna weggezaagd scheelde weer 100 gram.
De tunnel heb ik gisteren gemaakt.
Van 25 grams glasdoek 1 mm balsa en 25 grams glasdoek.
75 gram weegt hij nu maar hij is nog wat te lang.
Ook weer 50 gram lichter als de vorige.
De servo bak is al weer in de maak maar moet nog pas gemaakt worden.
Ook heb ik gaten in de spanten geboord om het lichter te maken.
Dat was lastig als zitten ze er al lekker vast in
Maar met een lepelboor lukte dat best.
En met een dremeltol met schuurtonnetje is het weer netjes.
Het hoogteroer heb ik ook vol gaten gemaakt maar dat viel me tegen.
Dat werd maar 4 gram lichter.
Ik zou graag achter meer gewicht besparen omdat het zwaartepunt als maar achterlijker wordt
Maar als deze gatenkaas maar 4 gram scheeld kost het me toch teveel kracht, maar ja nu moet ik het andere hoogteroer ook maar doen
En dan de gaten nog netjes rond maken.
Hier de ribben al ruw uitgesneden.
Alle balsa ribben bij elkaar wegen 94 gram dus dat heeft ook weinig zin om dat gaten in te maken.
Het is en blijft wel een sleepkist die wel wat moet kunnen hebben.
Hier het detail/doorsnede hoe ik de rolroeren en de flaps wil maken.
Het scharnier wordt van scharnierband gemaakt net als bijn de grotere zwevers.
Ik wil dat toch eens proberen.
Je heb dan bijna geen naad en weinig of geen uitstekende delen.
Het is niet de beste methode voor flaps maar ook een redelijk goede optie denk ik.
Eens kijken hoe dat werkt.
De bevestigingsonderdelen voor de struts.
En de rest van de aangekochte spullen.