Het is over met importeren van Hobby King helaas

• Topicstarter Topicstarter nwolsink
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
N

nwolsink

Guest
Ik werd net gebeld door de douane of ik even mijn PayPal transactie kon laten zien.
Hobby King verstuurd volgens hun nl wekelijks honderden pakketjes met allen "frauduleuze" facturen en ze worden dus nu in de gaten gehouden.

Als ik niet meewerkte hing mij een boete van € 200,- boven het hoofd.
ALLES van Hobby King zal dus binnen aanzienlijke tijd door de scan gaan en tot op de bodem worden uitgezocht!!

Hier is gisteren nog een pakketje afgeleverd... zonder problemen, zonder extra kosten
Klein doosje, dat wel (tussen de 500 en 700 gram)

ohjee mijne staat vanaf 17 mei al bij de douane, zwaar pakketje 1500-2000gr. zal wel dagje extra moeten werken dan :)

Oei das balen....

Ik heb een tijdje terug 3 pakketjes laten overkomen, geen 'problemen' met de douane gehad. Niet dat het enige invloed heeft gehad maar ik heb gewoon de echte prijs op de doos laten zetten, mocht de douane een factuur bewijs willen zien kan ik gewoon m'n creditcard gegevens laten zien zonder dat er problemen kunnen onstaan. Als er invoer belasting word gevraagd is het verschil tussen echte prijs en de nep prijs dermate klein dat ik het niet waard vind om proberen te frauderen.

// ohhw en trouwens.. denk je nu werkelijk dat ze alle HK pakketje gaan controleren... ik gloof er niets van... die workload kunnen ze nooit aan lijkt me... gewoon de pakketjes klein houden, niets aan de hand denk ik ;)

Als ik aangeef bij mijn bestelling dat de echte prijs erop moet (wat ik altijd doe) dan zetten ze die er TOCH niet op... ze doen wat ze zelf willen daaro....

Overigens zijn mijn pakketjes nooit boven de kilo :)

Das raar, bij mij hebben ze het toen wel goed gedaan... ik heb de pakketjes toen ook onder de 1 kilo gehouden trouwens...

Oei das balen....
// ohhw en trouwens.. denk je nu werkelijk dat ze alle HK pakketje gaan controleren... ik gloof er niets van... die workload kunnen ze nooit aan lijkt me... gewoon de pakketjes klein houden, niets aan de hand denk ik ;)

ik denk dat er een hoop belasting centjes valt op te halen die ze normaal mis zouden lopen.dus ik denk dat ze de komende periode er eens flink tegenaan gaan;)

als ze hier in nl nu niet zo belachelijk duur zouden zijn met dr allen, zouden mensen niet eens proberen wat uit hong kong o.i.d. te halen. Dan zouden ze het veel rustiger hebben daar bij de douane. Dan zou de tnt ook niet zijn benzine verspillen aan pakketjes waarvoor ze meer geld zouden moeten vangen enz enz.

ps: gelukkig hebben ze mijn pakketje van hobbyking gisteren netjes afgeleverd zonder extra kosten:)

Paniek om niets lijkt mij.

Gisteren nog 2 pakjes binnen gekregen, zonder extra kosten en waarvan 1 ruim boven de 1 kilo.

Dus dat alle pakjes van HK nu in de gaten gehouden zouden worden lijkt mij niet kloppen ;-)

Hoi,

hier net zo, 18e pakketje binnengekregen zonder kosten :)

Enige tijd geleden heeft een soortgelijk bericht hier ook gestaan.
Toen ging het over pakketjes van Hobbycity importeren naar Duitsland.
Daar zou ook alles worden gecontroleerd, door de douane ...

Ik hoor of lees er niets meer over ;)

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
Bij mij is er afgelopen week ook nog een kleintje doorgekomen.
Ik ben er echter bang voor dat dit nu anders gaat worden aangezien de TNT medewerker aangaf dat Hobby King op "de lijst" stond nu van zowel hun als de Douane.

Hoi,

hiet net zo, 18e pakketje binnengekregen zonder kosten :)

Enige tijd geleden heeft een soortgelijk bericht hier ook gestaan.
Toen ging het over pakketjes van Hobbycity importeren naar Duitsland.
Daar zou ook alles worden gecontroleerd, door de douane ...

Ik hoor of lees er niets meer over ;)

Grtz,
Menno

Klopt, er is nl een HobbyKing magazijn in Duitsland nu, als ze dat in NL ook even doen :)

Bij mij is er afgelopen week ook nog een kleintje doorgekomen.
Ik ben er echter bang voor dat dit nu anders gaat worden aangezien de TNT medewerker aangaf dat Hobby King op "de lijst" stond nu van zowel hun als de Douane.

Opmerkelijk, want bij mij heeft er nog nooit Hobbyking op het pakje gestaan als afzender. Ik heb meer dan 40 zendingen binnen gekregen sinds ik bij HK bestel en nog nooit de naam HobbyKing als afzender voorbij zien komen.

Dit verhaal kan dus niet kloppen :confused:

Zo erg is het niet om belasting te betalen, blijft goedkoop genoeg. het moest alleen niet zo lang duren.... bij TZT.

Eergisteren nog twee doosjes ontvangen, no problem.

Maar er zit nog wat in de pijplijn dus ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Inderdaad staat er nooit HobbyKing op het doosje, de afzender is een naam en adres, naam is steeds anders, adres steeds hetzelfde, maar geen vermelding van HobbyKing.

TNT kan natuurlijk filteren op het adres van de afzender. Eenvoudig lijkt me dat niet omdat het er met tamelijk kleine lettertjes op staat, ik weet niet of de OCR dat lezen kan.

Handmatig picken lijkt me veel werk.

Ook ik laat altijd 100% er op zetten, ik wil graag eerlijk zijn, maar dat gebeurt vervolgens niet altijd.

Maakt ook niet uit, als TNT er om vraagt zal ik eerlijk opgeven wat de kosten waren, en de belasting betalen indien het meer dan 22€ was.

Het enige wat ik er vervelend aan vind is de vertraging die het oplevert bij de bezorging :-)

Laatst bewerkt:
nwolsink is nu een verdacht persoon op de verdachte personenlijst

Wie weet ;)

(p.s. zoals reeds eerder gezegd hierboven, ook al wordt het ware bedrag ingevuld, je weet nooit wat HK op de bon zet)

inderdaad, HK zet bij mij eigenlijk nooit het gevraagde bedrag erop.

Misschien zetten ze gewoon het pakket op de weegschaal en gooien er dan een prijs op...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back