Het Parkzone P 51 Mustang draadje...

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door SRS, 22 aug 2011.

  1. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Ik lees op dit forum dat diverse mensen in het bezit zijn van de Parkzone P-51 Mustang, naar mijn mening mag dit vliegtuigje best wel een eigen draadje hebben.

    Dus bij deze een oproep aan alle parkzone Mustang vliegers, post hier jouw ervaringen, mods, vliegperikelen enz.

    ParkZone: P-51D BL DSM RTF (PKZ2200)

    Sinds een paar dagen ben ook ik in het bezit van deze goed vliegende Mustang, waarbij ik met de vlucht entusiaster wordt. Niet verwacht dat zo'n klein vliegtuigje zo fijn kon vliegen. Binnen de 3 minuten loopings, invert, rollen en noem maar op. De kwaliteit is goed te noemen van dit merk, in vergelijking tot mijn eigen ervaringen van bv HK. (en dat is niet op dat merk af te kraken)

    Het eerste wat ik gedaan heb is dat ik ruimte gemaakt heb om een 2200 Mah in weg te stoppen. De kist kan dit gemakelijk hebben en vliegt zelfs beter! (ook met wat wind) De 2e mod is een andere 30 A regelaar. De originele regelaar kan 18 A hebben, en dat is krap aan daar de motor 17,8 A trekt!

    Naar mijn mening is het vermogen meer dan genoeg om veel plezier aan dit toestel te beleven, al kan ik mij voorstellen dat er mensen zijn die dit vliegtuig sneller willen maken. Ook geen enkel probleem voor dit toestel, je kan er alle kanten mee op.

    Nóg een voordeel, zowat alle onderdelen zijn los verkrijgbaar voor niet al teveel geld. Mocht je het toestel in puin vliegen (wat gisteren gebeurde bij mij, kom ik later op terug) kan je de onderdelen bestellen, zonder dat je genoodzaakt bent om weer een heel toestel te moeten kopen.

    Het is een stabiele vlieger, maar niet echt voor de beginner geschikt. Hij heeft dan ook geen zelf stabiliserende eigenschappen. Waar ie heen gaat vliegt ie, en dat vind ik persoonlijk wel erg prettig. Geen rare dingen, langzaam te vliegen, ook in de bochten. Voor mij alleen maar pluspunten voor dit toestel.

    Mijn crash gisteren was geheel mijn fout, en achteraf gezien onnodig geweest. Ik werd een beetje overmoedig met wat loopings, inverts en rollen. Na een dive wilde ik direct overgaan in een rol, waarbij ik wat oriëntatie problemen kreeg en ipv up down moest geven. (hij vloog tenslotte op de kop, klasiek foutje...:D)

    Nogmaals geheel mijn fout, maar wel een heel goed leermoment geweest. (en nu niet met z'n allen lopen vitten hierop hé)

    En het was een beste smak die de P 51 maakte, waarbij ik benieuwd was hoe ie erbij lang. Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg, maar dan ook erg onder de indruk ben van de kwaliteit van deze kist. Gezien de smak minimale schade. Prop, motorkapje, en de spinner gebroken, thats it! (nah ja, op de lipo na, foto van de lipo komt nog)

    Weinig vervorming van het piepschuim, een meevaller dus. ff spelen met de waterkoker en klaar is Klara. De P 51 staat te wachten op de onderdelen en dan is ie weer klaar om te vliegen!

    Nog ff een rudder mod maken en ik kan weer vliegen eind deze week...
     
  2. PHTB

    PHTB

    Lid geworden:
    11 nov 2008
    Berichten:
    467
    Locatie:
    Nijmegen
    Hoi SRS,

    Jij maakt vorderingen zeg !!! Ik zou zeggen ga zo lekker door.

    Succes, Tom (PHTB)
     
  3. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Hey Tom,

    Ja het gaat prima hier, erg leuk om te doen dat vliegen! We moeten maar eens samen gaan vliegen, kan je de Alka 13 ook eens zien vliegen. En de Mustang natuurlijk, dat ding is echt leuk om te vliegen!!!

    Nog ff een vraagje aan de heren. Hier een lipo die een tik heeft gehad. Voorzover ik het kan zien is ie nog heel, alleen weet ik niet of ik deze nog kan gebruiken.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nog ff geduld, dan dan kan ik weer vliegen...

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. Deneddy

    Deneddy

    Lid geworden:
    30 dec 2010
    Berichten:
    159
    Locatie:
    Diksmuide
    Mooi dat er een draadje komt van deze mooie Pkz p-51 :-D

    Ik heb me er èèntje gisteren besteld,en die word uitgeleverd vanaf 1 september (shop is 14 dagen in verlof).Maar dat wist ik en heb geduld en intussen kan ik me
    goed informeren hè!
    Heb nog andere modellen staan ;).
    Zie dat je met een 2200 lipo vliegt ,kan je eventueel foto's plaatsen van wat je verandert hebt om hem erin te krijgen?
    Was ook van het idee om er de 30A regelaar in te steken,de motor is dezelfde als in me Stinson en daar zit origineel een 30A in (weet niet waarom ze in de P-51 dan maar een 18A stoppen :-?).Zou het kunnen zijn omdat ze met een 1300Mah gebrruiken.
    Heb een collega met dit model ,zal straks eens filmpje uploaden ;)
     
  5. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Ik ga er morgen wel een foto van maken. Met de 2200Mah lipo trekt deze net geen 18A. Met de 1300 lipo is dat rond de 14-15A. het zal idd de reden zijn om er een lichtere regelaar in te zetten. De 2200Mah kan ie makelijk hebben, hij vliegt zelfs fijner en strakker met het extra gewicht van de 2200 Mah lipo. Wel boven de 20C gaan zitten, Anders komt het vermogen er niet uit.

    Mocht dit draadje meer respons krijgen, zit ik er aan te denken om een meeting op te zetten. Eens kijken of we de lucht vol kunnen krijgen met deze kleine opdonder...

    Succes met wachten Deneddy, het is wel waard! Deze kist vliegt erg leuk!
     
  6. Deneddy

    Deneddy

    Lid geworden:
    30 dec 2010
    Berichten:
    159
    Locatie:
    Diksmuide
    Heb 2 Turnigy 2200mAh 3S 25C Lipo Packs in bestelling staan ;)
    Dacht ook dat de batterij de reden zou zijn ,zal eens zien of ik een goeie 30A kan vinden .Dit moet niet van e-flite zijn hè .

    Hier een kort filmpje van me collega .
    Ge8N3XEwp2M[/media] mustang van Hellcat - YouTube
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Ah, dan hebben we precies dezelfde lipo's... :p De regelaars zijn van HK, of van Turnigy. 30 of 40A is genoeg. En met een T28 prop schijnt ie vertikaal te gaan... Die heb ik ook met de onderdelen bestelling mee laten komen. ;) Maar ik ga eerst vliegen met de originele setup, voor mij voorlopig meer dan prima.

    Leuk filmpje overigens, maar er zal wel meer film materiaal komen denk ik... :twisted:
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2011
  8. Deneddy

    Deneddy

    Lid geworden:
    30 dec 2010
    Berichten:
    159
    Locatie:
    Diksmuide
    Laat de filmpjes maar komen ;)
    Zal eens zien voor de regelaar bij Hk,als je een link hebt is het nog gemakkelijker :)
    De prop da je bedoelt is een 9,5x7,5?Want die zit ook op me Stinson dus gemakkelijk als ik ze op beide kan gebruiken .
     
  9. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Deze is meer dan prima.

    HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 30amp Speed Controller

    Deze kan ook, goedkoop en zeker tot 25A betrouwbaar. Prima als je de stock motor met prop gebruikt.

    HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobbyking SS Series 25-30A ESC (card programmable)

    Ga je met de prop of motor rommelen dan kan ik je beter deze adviseren. Zit in mijn alka 13 en werkt perfect! (en op voorraad!)

    HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 40amp Speed Controller

    de prop is idd de 9,5x7,5. Alleen past die niet op de spinner die op de mustang zit. daar moet ik een busje voor draaien of een pasbus maken. met een T28 spinner (of adapter) zou het probleemloos moeten passen op de Mustang, Alleen kon ik dat onderdeel nou nét niet bestellen bij mijn leverrancier...

    EDIT: heb ook nog een Nederlandse leverancier voor de regelaars mocht je haast hebben... Alleen zijn die een stuk duurder.
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2011
  10. Deneddy

    Deneddy

    Lid geworden:
    30 dec 2010
    Berichten:
    159
    Locatie:
    Diksmuide
    Bedankt voor de links ;)

    En dringend is het zeker niet ,komt maar begin september binnen en is ook geen weer voor de moment hè :)
     
  11. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Nah, haast moet je niet hebben met deze hobby. Maar het vliegt o zo lekker...

    Ik overweeg een 2e aan te schaffen en deze om te bouwen naar een P-51B model met de kleurstelling ''Princess Elisabeth''...
     
  12. Deneddy

    Deneddy

    Lid geworden:
    30 dec 2010
    Berichten:
    159
    Locatie:
    Diksmuide
    Had ook gedacht om zoiets van ontvanger te steken ,is dat mogelijk?
    Spektrum AR6100e DSM2 Microlite 6Channel Rx
     
  13. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Je vliegt met een Spectrum zender? Ik heb mijn FX-18 zender omgebouwd met een Assan Hack module. De ontvangers kosten geel drol, en ik vlieg op 2,4Ghz... Jammer genoeg zijn er (tot nu toe) nog niet meer mensen met deze Gunfighter op dit forum...

    En deze uitvoering wil ik gaan bouwen...

    De ''Princess Elisabeth''...

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  14. Deneddy

    Deneddy

    Lid geworden:
    30 dec 2010
    Berichten:
    159
    Locatie:
    Diksmuide
    Heb een spektrum dx6i .
    En is een prachtige foto:-D
    Kan eigenlijk na dit te zien niet meer wachten :oops:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  15. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Ik zie dan geen reden waarom jij de ontvangen niet kan gebruiken. Volgens mij kan je die gewoon binden aan je zender...

    Over de ''Princess Elisabeth'', ik ga maar eens een 2e bestellen...
     
  16. Deneddy

    Deneddy

    Lid geworden:
    30 dec 2010
    Berichten:
    159
    Locatie:
    Diksmuide
    Dacht ook dat er meer te vinden zou zijn over de Pkz p51-d.
    Denk toch dat er wel hier op het forum meerdere eigenaars zullen zijn van dit model.
    Heb vandaag de 2200Mah lipo's al binnen :D
    Wat ga je dan zelf doen om te bouwen naar de ''Princess Elisabeth'' ?
     
  17. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    K&A Models Unlimited

    Om er een ''B'' model van te maken... De aanbieding waar ik mijn P-51 heb gekocht is er niet meer, denk dat ik maar voor een kale complete body ga...
     
  18. pilotpiet

    pilotpiet

    Lid geworden:
    27 mei 2008
    Berichten:
    50
    Locatie:
    steenwijk
    p51 mustang parkzone

    :) er zijn wel degelijk meer personen in dit forum met p51d .
    ik zelf vlieg ook zo'n toestel van parkzone ( gekocht via modelbouwforum) en hij vliegt top. inderdaad met een turnigy set up 30A regelaar originele prop 9x6 met die gele uiteinden. 2500 mah zippy accu :D
    vlieg filmpje staat op [URL=" D parkzone mustang - YouTube[/URL] waar mijn zoon met de mustang speelt.
    wil er een landingsgestel onder zetten [URL=" Gear Mod & Flight PZ P-51 BL Gunfighter - YouTube[/URL] want bij de buiklandingen gaat er wel eens een prop verloren.

    ook met een klapprop 9x5 gevlogen... niet origineel maar wel lekker met landen zonder onderstel.

    zal eens kijken of ik wat fotos kan maken
    word vervolgd
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. Deneddy

    Deneddy

    Lid geworden:
    30 dec 2010
    Berichten:
    159
    Locatie:
    Diksmuide
    Zal dus eens moeten uitkijken voor de 30A esc(jammergenoeg niet leverbaar vanuit duitsland:()
    Maar zie inderdaad ook in filmpje dat hij wel power heeft .

    Landingsgestel is voor mij niet direct nodig ,maar ben wel benieuwd naar de foto's :)

    @SRS:nog geen tijd gehad voor foto van aanpassing om 2200 Mah lipo te steken?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  20. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Oh ja, sorry. Mijn gezondheid laat mij ff in de steek. Morgen maak ik er werk van....

    Ook ik heb geen landingsgestel nodig. Kan prima landen zonder...
     

Deel Deze Pagina