Het-rc F-16 - Lubach F16

Discussie in 'EDF forum' gestart door u4eake, 15 feb 2009.

  1. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    Tot mijn verbazing kon ik met de zoekfunctie nog geen draadje vinden over deze prachtige toestellen.
    De mijne is na een zware crash in augustus weer gerepareerd en terug vliegend. Het is een toestel dat Erik v.Schaik bekend zal voorkomen :)

    [​IMG]

    Met dank aan P. Lubach voor het maken van nieuwe onderdelen.

    Setup :
    Het-re 7203 fan met 2W-25 motor
    Turnigy PLUSH 60A esc met zwaardere low ESR elco's
    6S (2x3S) 2500mAh Zippy-ec lipo's
    Corona 6 kanaals RS620 ontvanger
    AUW : 1180g, vrij zwaar maar toch nog altijd zeer goed vliegend.

    Een eagletree datalog heb ik nog niet genomen in vlucht, maar statisch haalt deze setup 1100W. Ik ben nog steeds de kunde aan het opbouwen om hem volgas onder controle te houden (en binnen zichtsafstand).

    Op het onderstaande filmpje wordt maximaal 2/3 gas gevlogen en meestal minder dan halve gas. Op volgas gaf hij een F5D limited pylonracer van een clublid bij een klein raceke het nakijken.

    Video : 0HBEza49mFc[/media] - Lubach F-16


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Jippieee

    Jippieee

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    173
    Locatie:
    Etten-Leur
    Ik denk dat niet veel mensen bekend zijn met dit mooie toestel.
    Worden ze nog gemaakt? Ik dacht het er slechts een kleine serie was geproduceerd?
     
  3. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    ..............
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2009
  4. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    Mijn cg ligt nu op 85mm van de aanvalsboord van de vleugel. 1cm meer naar achter dan oorspronkelijk. Ik heb 90mm ook geprobeerd, maar dan laat hij bij wat lagere snelheden zijn kontje hangen. Bedankt Eric en Peter voor de raadgevingen ivm cg.

    Vandaag op veilige hoogte erin geslaagd het toestel stationair te houden tegen de wind in, ondanks het vrij hoge gewicht. Leuk, surplacen met de F-16.
    Ook ondanks het hoge gewicht gaat hij toch ongelimiteerd verticaal. Ook stationair is hij in staat zichzelf omhoog te houden. Static thrust is ongeveer 1200g.
     
  5. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.961
    Locatie:
    Tilburg
  6. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    ..............
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2009
  7. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    Vandaag nog 2 vluchten gedaan met de F-16. Bij de 2e vlucht echter viel plots de 2W-25 motor uit. Omdat ik vrij snel aan het vliegen geweest was dacht ik eerst dat de lipo's leeg waren, maar bij gas dicht en open kwam er niet de minster reaktie meer van de motor. Gelukkig had ik voldoende snelheid om een bocht te maken en in glijvlucht te landen.
    Ik dacht eerst dat ik de motor overhit had maar de motor bleek vast te zitten. Nader onderzoek thuis wees uit dat de magneten van de rotor losgekomen waren.

    Heeft er nog al eens iemand een 2W-25 gehad die zijn magneten losgooide ? Voor de rest was ik best tevreden over die motor, maar misschien is 45-50k RPM toch wat teveel van het goede voor dit motortje ? Of heb ik gewoon pech gehad ?
     
  8. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    ............
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2009
  9. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    Tja een mega kost natuurlijk ook het dubbele van een het-rc...
    Ik heb er nu de veel gebruikte 2W-20 met 6904 fan inzitten op een 3700mAh 4S Rhino lipo.
    Dat gaat ook flink voorruit, iets minder snel dan de 2W-25 op 6S, maar meer dan snel genoeg. Op 6s was volgas vliegen eigenlijk niet leuk, enkel goed om bij een race de concurrentie het nakijken te geven.

    Ondertussen wel nog een slechte bungee launch gehad met de F-16. Crosswind bij de launch vind hij echt niet leuk. Zodra hij loskwam liet hij een vleugeltip terug zakken, waarbij deze in het gras hapte en de jet zich met de neus in de grond boorde.
    Stukje neus uit de grond trekken, afwassen terug aanlijmen met secondenlijm, matje erin, plamuren, schuren en opnieuw spuiten en het is weer vergeten.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2009
  10. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    ...........
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2009
  11. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    Ik kan er mij iets bij voorstellen :) Enkel voor de neusreparatie (herspuiten voorste fuselage + neus donkerder) ben ik meer dan een uur bezig geweest met afplakken :) Dus chapeau voor die spit ! Het moet best veel werk geweest zijn, maar het maakt van de F-16 wel een uniek exemplaar.
     
  12. beekman

    beekman verslagschrijvers

    Lid geworden:
    30 dec 2003
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Groesbeek
    Ik lees hier veel over de F16 van Peter Lubach maar zijn die kisten nog te bestellen en wat betaal je dan voor een kwaliteit produkt?
     
  13. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    De kisten zijn handgemaakt door Peter Lubach, dus als hij er eentje voor je wil maken, dan zijn ze nog te bestellen. Hij is wel bezig aan een F-16 voor 90mm fan, dus ik weet niet hoeveel tijd hij heeft om nog een 70mmfan F-16 te maken.
     
  14. Chielf16

    Chielf16 Guest

    Rc f16

    Weet 1 van jullie waar je modellen f16 kan vinden(kopen)?

    Alvast bedankt.
     
  15. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    ..........
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2009
  16. Pergamon

    Pergamon

    Lid geworden:
    16 nov 2012
    Berichten:
    1
    Hoi' allen ik ben op zoek naar F-16 die ik wil kopen off R iemand is die wilt verkopen dan zou ik het graag willen weten.

    Mvg. P
     
  17. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799

Deel Deze Pagina