HET-RC F-20 tigershark

Discussie in 'EDF forum' gestart door u4eake, 20 aug 2008.

  1. sjefke

    sjefke

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    77
    Locatie:
    Roosendaal
    Vandaag de maiden gemaakt met de F-20. Toestel vliegt goed. Toestel gewoon opgegooid. Power genoeg. Moet alleen het zwaartepunt nog iets verder naar achteren leggen anders komt hij wel heel hard binnen. Ik denk ook dat de handstart dan nog makkelijker is.

    Ik heb de inlaten ook afgerond. Alleen ik heb het iets anders gedaan. Ik heb dunne brandstofslang er opgeplakt en daarna afgefolied. Uiteindelijke stuwkracht 1530 gram. Het eerst 1270 gram. Leuke voorruitgang zou ik zeggen.


    [​IMG]

    Een heel leuk toestel. Zeker omdat het mijn eerste EDF is.
     
  2. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    Oorzaak van de crash is intussen achterhaald : door het verlengen van de kabels tussen esc en lipo + gebruik van de esc tegen zijn limiet (6S - 55A voor een Turnigy 60A plush) werden de elco's overbelast. Deze zijn beginnen lekken met radiostoring tot gevolg.

    Elco's ondertussen vervangen door zwaardere low ESR exemplaren en de esc werkt weer prima zonder storingen. Nu nog een nieuwe F-20 bouwen (de kit ligt al klaar).
     
  3. Charlie..

    Charlie..

    Lid geworden:
    2 aug 2004
    Berichten:
    422
    Locatie:
    Diest
    De F-20 lag al even in de winkel, maar nu eindelijk begonnen aan de bouw van m'n F-20. Doos uitgepakt, veel zit er wel niet in, tis maar een kleine EDF jet. Ook al eens rondgegaan met de strijkbout, dit was wel nodig.
    Vandaag alvast de manual afgeprint, werkt toch iets makkelijker dan constant op de PC kijken. De manual is gemaakt door een klant en toont echt stap voor stap wat je moet doen, zeer netjes.

    Straks weer wat verder bouwen :D

    Setup:
    Toestel: HET-RC F-20
    Motor: 2W-20
    EDF: HET-RC 6904
    Lipo's: 4s Fullymax
    Servo's: 12gr HET-RC
    TX en RX: 2.4 GHz Spektrum of Graupner IFS

    Ik ga proberen met 4s om het toestel zo licht mogelijk te houden.

    [​IMG]
     
  4. aws1

    aws1

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    377
    Locatie:
    Putten
    hoi
    ik ben zover dat ik hem kan testen
    wou het ook al eerder even laten zien maar had nog geen tijd om de foto's te laten zien
    het is een ander merk maar de maten komen overheen
    ik ga hem vliegen op 4s en als het weer zo blijft gaat hij of morgen of zaterdag de lucht in ( hoop ik dan he )

    [​IMG]


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  5. aws1

    aws1

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    377
    Locatie:
    Putten
    Hoi

    nou het is dan gebeurd
    deze week heeft hij dan ook gevlogen
    dit had nog wel wat voeten in de aarde want de eerste keer ( een week of 2 terug )dachten we dat we hem wel konden opgooien.
    nou dat hebben we geprobeerd, er was voldoende wind de dag en na lang wachten op het juiste moment, battery erin en na een aanloop gooien.
    maar dat liep niet goed af het model heeft te weinig snelheid en is te zwaar om met voldoende snelheid te kunnen gooien, het gevolg dat hij na een meter of 5 al weer op de grond lag
    de fan had een klap gehad en was in veel stukken geklapt.
    ik heb er een nieuwe ingezet en deze week met stiek op 2 balken gelegd en afgeschoten en JA hoor daar ging hij dan even wat trimmen en vliegen maar en ik moet zeggen het vliegt zeer mooi
    het is een schitterend gezicht.
    ook vandaag weer gevlogen en met minder wind gaat hij ook lekker
    het is geen snelheids duivel zoals de F16 van HET van mijn neef maar het is wel een prachtige kist om te zien vliegen en dat geluid is toch ook schitterend.
    ik moet nog een aanpassing doen om de accu wat koeler te houden maar verder is het een leuk model en het vliegt makkelijker dan ik had verwacht

    zo nu koffie en gr allemaal

    albert
     
  6. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    Blij dat ie goed vlieg !!
    Mooi cockpitje heb je ook ! Zat dat erbij of zelf gemaakt ?
     
  7. aws1

    aws1

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    377
    Locatie:
    Putten
    u4eake

    bedankt nog voor de tips ;)
    in het kapje heb ik zelf gemaakt
    ik had een avondje niks te doen en vandaar
    heb het idee van rcgroups

    moet alleen nog even kijken welke lipo het beste is want mijn 4s wordt toch wel een erg warm misschien maar een zwaardere erin

    gr Albert
     
  8. ta2mol

    ta2mol

    Lid geworden:
    27 mei 2008
    Berichten:
    34
    Locatie:
    lokeren belgie
    hallo,
    heb deze morgen ook een het f 20 gekocht, zeer mooie afwerking ,natuurlijk moet de strijkbout er nog eens over, ik hoop deze toch zelf te kunnen gooien en niet met de katapult te lanceren.
    filmpje maidenflight zal gepost worden in een weekje hoop ik.
     
  9. aws1

    aws1

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    377
    Locatie:
    Putten
    ta2mol

    hoi
    ik wil niet eigenwijs wezen, maar ik zou er toch voor kiezen om hem met katapult te starten
    dit is mijn ervaring, ik had het idee dat ik hem ook wel kon opgooien en geloof me dat hebben we ook geprobeerd.
    ik heb zelfs een zwaarder fan erin met een 5 blads die iets meer vermogen leverd als de Het fan
    en nog was het geen succes
    of je moet hem zeer licht zien te houden en met een lichte accu gaan vliegen.
    dan heb je kans dat het goed gaat
    ik ben benieuwd of het lukt
    in ieder geval succes

    gr Albert
     
  10. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. aws1

    aws1

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    377
    Locatie:
    Putten
    Ik zou zeggen ga lekker je gang en laat maar weten of het is gelukt

    bij mij ging het toch echt niet goed en koste me een fan:(
    dus succes dan maar

    gr albert
     
  12. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.259
    Locatie:
    Putten
    het kan misschien wel als je op 5 of 6s gaat vliegen want die F20 op het filmpje gaat wel erg hard zo te zien en die info staat er niet
    maar op 4S gaat het echt niet lukken

    gr Andre
     
  13. ta2mol

    ta2mol

    Lid geworden:
    27 mei 2008
    Berichten:
    34
    Locatie:
    lokeren belgie
    ik heb maar een 3c 2500 en 45 amp esc ,gaat dit lukken of moet ik zwaarder(de esc geeft wel enkele sec een burst) met 2w20 en 6904 fan of moet ik meer cellen hebben
    deze setup ging perfect op mijn f16
     
  14. aws1

    aws1

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    377
    Locatie:
    Putten
    ta2mol

    vergelijk nou eens je gwicht van die F16 met het gewicht van je F20
    dan weet je al wel genoeg lijkt me
    op 3s gaat hij echt niet lekker vliegen want het is een vrij groot model en heeft ook nog een bepaalde weerstand
    ik vlieg hem op 4S 3700mah en dat gaat, het gaat niet vreselijk hard maar hij heeft wel een mooi vliegbeeld

    gr Albert
     
  15. Rsv Mille

    Rsv Mille

    Lid geworden:
    15 mrt 2004
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Ede

    Hoi Andre,

    Het is gewoon een 4 cellen 3700 MhA pakket.Zelfs met windstil weer is de F-20 gewoon met een handstart veilig te starten.
     
  16. ta2mol

    ta2mol

    Lid geworden:
    27 mei 2008
    Berichten:
    34
    Locatie:
    lokeren belgie
    ok dan ga ik morgen om een 4 cellen pack, maar moet ik ook een zwaardere esc of kom ik er met 45 amp regelaar?op de site adviseren ze een 65 amp.
    mvg geert
     
  17. aws1

    aws1

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    377
    Locatie:
    Putten
    Hoi Geert

    Ik denk niet dat je het niet gaat redden met een 45 ampere.
    als ik het goed heb ga je op 4s zo rond de 50amp of hoger trekken en dat gaat niet goed komen
    ikzelf heb een 80 amp regelaar met een aparte BEC erin en ik trek zo rond de 60 amp, vandaar de 80 amp regelaar
    dit geeft je de zekerheid dat je altijd goed zit en heb je ook minder kans op een storing die vanuit je regelaar kan komen
    ik zou zeggen ga voor zeker en beknibbel er niet op liever een grotere regelaar als 1 die het maar net aankan.

    succes Albert
     
  18. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    Inderdaad, die 45 amp regelaar heeft veel kans van er op een keer de brui aan te geven en als het tegenvalt kost je dat je model. Beter dat risico niet nemen en er een regelaar van zeker 60A instoppen.
     
  19. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.259
    Locatie:
    Putten
    Hoi Erwin

    Ik heb de F20 proberen te gooien van Albert maar helaas hij kwam niet verder dan 10meter vol gas opzich wel knap 10meter ver gooien ha ha
    maar het is ook geen Het Rc maar een ander merk misschien is dat het verschil dan anders zou ik niet weten hoe je die omhoog krijgt

    gr Andre
     
  20. ta2mol

    ta2mol

    Lid geworden:
    27 mei 2008
    Berichten:
    34
    Locatie:
    lokeren belgie
    ok, ik heb nu een 70 amp regelaar en 4 cellen 3700 lipopack.
    Ik heb de regelaar toch maar in de thrusttube (gemaakt van lamineer etuis voor kantoor) gestopt voor de koeling zoals aangegeven in de bouwbeschrijving en de ontvanger komt vooraan achter de batt (niet zoals in de bouwbeschrijving).
    nu ben ik zeker dat mijn setup ok is .
    wat me opvalt is dat het lipopack geen koeling krijgt???
    nu nog de inlaten afronden zodat ik het verlies door de regelaar in de tube wat kan compenseren.
    tnx voor het advies ,mvg geert
    ps hopelijk kan ik vlgnd week filmpje posten van maidenflight
     

Deel Deze Pagina