Het Schipperscafe deel 5

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door Robert, 12 feb 2014.

1. Baggeraar

Baggeraar Forum veteraan

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Ik had last van rook van de bbq van gisteren avond en kreeg geen lucht meer door mijn neus, was om 3 uur er even uit geweest en was om 0415 nog wakker.
    Dan kijk je er dus overheen als je dan maar wat gaat zappen.
    Zie nu inderdaad dat het al was geplaatst.
    mijn fout sorry.

buiten 24˚
    achter de draaibank iets koeler.

2. Broeckx Ronny

Broeckx Ronny

Lid geworden:
    28 sep 2008
    Hoe sneller ze draait , hoe meer wind en hoe frisser het word .!!!
    Groetjes
    Ronny

3. Baggeraar

Baggeraar Forum veteraan

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Pff
    Je vergeet de factor "angstzweet".

Maar het is gelukt dus:

4. raf

raf Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2003
    bajonet sluiting aan het maken .het eerste prototype in pvc is klaar en het is redelijk goed .maar daar die pvc nogal flext kan ik er niet echt uit op maken dat ze ook werkelijk goed is .dus er gaat er eentje in alu gemaakt moeten worden .deze test laat wel zien dat ik met ruimere marges moet werken want nu zit het echt wel zeer strak in elkaar.het lijkt wel een puzzel .maar opzet geslaagd ik denk dat ik dus zelf sluitingen ga kunnen maken .wat de kost prijs gaat zijn ???? geen idee want het frezen alleen neemt reeds 4 uur in beslag .een iets dikkere frees zou misschien wel de snelheid iets kunnen opvoeren

de vertanding past perfect in elkaar
    normaal is de sluiting 20 mm hoog maar de plaat die ik gebruikt heb is maar 10
    dus 2 stukken op elkaar gelijmd maar op de draaibank is dat huwelijk niet blijven duren en hebben ze de echtscheiding aan gevraagd
    kwestie was dat het uitdraaien van de O ring groef bekend en reeds gedaan is bij vroegere sluitingen die ik gemaakt had en nu dus de test met de vertanding met de frees machine goed verlopen is
    dat was dus vroeger het probleem die tanden mooi egaal krijgen met een dremel en frees in de draai bank

van de week alu halen en een eerste proef frezen en kijken wat het word
    er zitten ongeveer 4 uren frees werk in zo een sluiting

Laatst bewerkt: 17 jun 2017
    Marc vindt dit leuk.
  5. MDBG

MDBG

Lid geworden:
    10 feb 2005
    Raf,
    dat begint goed uit te zien.
    Compliment en ga zo door.
    :feli::banana:

6. raf

raf Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2003
    dank je wel Hein
    ja nu ik de nieuwe motor op de machine heb kan ik meer dan alleen kunststof frezen en dat zie je dan direct hé

ik heb reeds spanten en dergelijke in alu gemaakt voor deze winter de skip een nieuw techrek te geven hoor
    ook het nieuw ballast tank systeem komt er gelijk mee in dan ben ik ook van die condens vanaf

gr raf

Jinny vindt dit leuk.
  7. raf

raf Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2003
    zo de sluiting is klaar maar ik moet nog enkele parameters in het programma aan passen
    ik heb de toleranties zo klein gehouden dat ze echt in elkaar passen als een puzzel
    de ringen kunnen draaien maar ze spannen echt in elkaar
    met aluminium gaat het dan zeker te hard spannen daar de pvc nu een beetje mee geeft

de volgende in plexy zal stijver zijn en dan als die goed is over gaan op aluminium

gr raf

8. Manus

Manus Forum veteraan

Lid geworden:
    18 sep 2011
    Hoi Raf , jij bent het stadium van amateur reeds ver voorbij ,proficiat met je goede resultaten , lekker doorgaan zo !.

9. raf

raf Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2003
    tja 36 jaar duikboten en reeds terug een deel geschrapt wat ik vroeger allemaal gemaakt heb
    manfred zijn boten zijn technische hoogstandjes wat werking aan gaat
    maar dat stadium ben ik reeds voor bij
    les is more en er gaat veel minder kapot
    want dat is het probleem met multi functionele boten
    als er Bv na 20 jaar een motortje kapot gaat van laat zegen de directie vinder dan kun je der je kop om verwedden dat er geen vervanging meer te vinden is
    of te groot of te snel of tegenwoordig borsteloos
    en daarom heb ik in 2005 de keuze gemaakt terug naar de basics en dat is duiken en boven komen
    maar vooral plezier in het zelf maken en ontwikkelen van dingen
    mijn dtsc mini is maar 3x3 cm en de relais kun je zetten waar je plaats hebt
    ik ben nu aan de micro bezig en die is dus een goeie 1.5 X 1.5 cm met liposaver die elke cel van de accu controleert (mede dan zij marten)
    ook de mini doet dit reeds hoor

het volgende waar ik mee bezig ben is een balans regelaar waar ik no nog op stukken ben aan het wachten
    de diepte regelaar staat reeds zover dat ik de software aan het schrijven ben
    deze gaat met de nieuwe duiktank dus de diepte kunnen aan houden (+/- )een paar %
    anders gaat de pomp of motor er aan

maar ik blijf het vooral plezant vinden en daar gaat het hem om

gr raf

10. Boris100

Boris100

Lid geworden:
    17 mei 2012
    Hoe kan ik (een druppeltje) epoxy zwart maken zonder dat de epoxy niet meer droogt of aantast ?
    Ik moet twee schroef / boor gaatjes van 5mm dicht maken zonder dat het teveel opvalt.
    Ik heb zwart acryl- en alkyd verf tot mijn beschikking maar twijfel of dit werkt.

11. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Volgens mij werken Alkyd en acryl verf niet als je het met epoxy hars mengt.

Maar er is ook 2-componenten Epoxy verf.... Als je daar aan kan komen, het gat gewoon volgieten met (aangemaakte) zwarte epoxy verf....

Als het verder onbelangrijk is, zou ik gewoon een stukkie BBQ houtskool in de blender stoppen (poeder maken) en dat dik door een klein beetje epoxy hars mengen...

12. MDBG

MDBG

Lid geworden:
    10 feb 2005
    Raf,
    al
    tja 36 jaar duikboten en reeds terug een deel geschrapt wat ik vroeger allemaal gemaakt heb,
    ook die tijd de boel onveilig gemaakt aan het water?
    Dat zijn al veel jaren he op veel verschillende plaatsen.
    Linker oever was altijd goed en Neurenberg.
    Maar het is vergane glorie Raf.

13. Boris100

Boris100

Lid geworden:
    17 mei 2012
    Gezocht op epoxy verf maar dat kost een vermogen voor 2 kleine gaatjes van 5 mm.
    Ik heb dus een tube 2 componenten epoxy gehaald bij de Karwei en daar zwart kleur potlood (even over schuurpapiertje) door gemengd en dat geeft zo te zien een goed resultaat.
    Helaas rapid genomen ipv 5 min, dus je moet zeer snel werken want het is in 1 minuut droog en vloeit niet.
    Dus morgen een nieuwe 5 minuten tube halen voor er bovenop om het glad te maken want rapid "klinkt" behoorlijk in.

14. NielsdB

NielsdB

Lid geworden:
    19 aug 2007
    Heb je het nu over epoxyplamuur of epoxylijm?
    Glasbubbels gebruiken als je met epoxylijm gaatjes wil vullen. (die fout heb ik ook gemaakt, spleetvullende werking = zeer weinig.)

15. Boris100

Boris100

Lid geworden:
    17 mei 2012
    Ik heb zo'n 2 componenten tube epoxy gehaald van Bison bij Karwei.
    Er zaten twee boorgaatjes in de kunststof kolf van mijn luchtdrukgeweer en die wou ik dicht zonder dat je het echt ziet.
    OK, je ziet nu twee (iets) glimmende rondjes, maar de gaten zijn nu mooi dicht op de inzakkingen na dan.
    Morgen de normale 5 minuten epoxy tube halen zodat het kan vloeien en het lijkt of er of geen gaatjes hebben gezeten of dat het dopjes zijn.....maar geen gaten.
    Dat er gaten hebben gezeten krijg je toch nooit weg gewerkt uit een fabrieks gemaakt ding, maar netjes afwerken kan wel.

16. Marc

Marc

Lid geworden:
    19 jan 2004
    Inderdaad,met die echt snelle epoxy kun je niet zoveel,gaat veel te snel.Die van 5 min of 30 min werkt veel sterker en zoals je schrijft,die vloeit mooi en strak uit.

17. raf

raf Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2003
    te werm om iet te doen dus maar wat T shirts besteld

18. Manus

Manus Forum veteraan

Lid geworden:
    18 sep 2011
    23.8°C hier , is goed te doen... ;).

19. raf

raf Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2003
    binnen is het koel door de airco maar buiten achter smelt je weg

20. raf

raf Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2003
    das pas een rook generator hé
    en zwarten domp of mag ik "zwarten "ook nie posten of zeggen want het zou discriminatie kunnen zijn en /of niet politiek correct

Deel Deze Pagina