Het Schipperscafe deel 5

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door Robert, 12 feb 2014.

1. Baggeraar

Baggeraar Forum veteraan

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Ok
    Onduidelijk
    Dat omzetten naar hex heeft volgens mij niets te maken met proton, maar alles met het program dat de pic vult of leest, in mijn geval pickit2.
    Dat bepaalt ook niet of het aantal woorden/regels te groot is om in de pic te kunnen passen.(dat doet proton)

2. Boris100

Boris100

Lid geworden:
    17 mei 2012
  3. Baggeraar

Baggeraar Forum veteraan

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Verbaast me niets.
    Overal waar grof geld in het spel is worden ambtenaren omgekocht en zijn ineens alle vergunningen rond en veel ruimer.
    Schijt aan de bevolking, als ik maar binnen ben.

4. Baggeraar

Baggeraar Forum veteraan

Lid geworden:
    31 jan 2010
  5. Baggeraar

Baggeraar Forum veteraan

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Hoe lees / programmeer je een 16F84?

http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/35007b.pdf

Op page 4 staat wel iets over RB6 en RB7
    maar ik ben gewend aan teksten als PGC en PGD bij de aansluitingen.
    Of CSPDAT en CSPCLK

Fijn dat zelfs de databladen van één en dezelfde fabrikant ook nog anders geschreven zijn.

6. Boris100

Boris100

Lid geworden:
    17 mei 2012
  7. NielsdB

NielsdB

Lid geworden:
    19 aug 2007
    Nog een paar pixels minder en je bent weer terug bij cga. (0,3Mp is vga resolutie)

8. Boris100

Boris100

Lid geworden:
    17 mei 2012
    Nog 3 pixels minder en je kan beter stoepkrijt nemen.

9. raf

raf Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2003
    zo vandaag een laptop hersteld
    het ziet kloten uit maar het werkt dus ik heb weer geld gespaard
    kennissen hebben de onhebbelijke gewoonte om met dat ding de zetel op te kruipen en zich dan in een bolleke op te rollen en zo met dat ding bezig zijn
    steken ze ook nog van alles in de usb poorten en ja dan vallen ze in slaap
    schieten midden in de nacht wakker en dan kleder die laptop de grond op natuurlijk
    en je kunt het raden juist op die uitstekende usb dingen zodat beide usb poorten afgebroken waren IN de laptop
    van binnen heel de plastiek weg gebroken maar gelukkig geen kortsluiting gemaakt anders was de poort hemelen
    dan een oude stekker met een kabeltje er aan en dit gestript en dan de draden aan de print gesoldeerd
    maar dat kreng uit elkaar halen da was de max want echt die schroefjes daar was over nagedacht
    gelukkig op yooptoop een filmpke gevonden hoe en waar je alles moest los maken en dus succes
    het kreng draait weer en ik heb een mooie win7 laptop meer in de collectie

10. Boris100

Boris100

Lid geworden:
    17 mei 2012
    Ik heb allang geleerd dat als je een handige gozer bent je veel vrienden en kennissen hebt die je "nodig" hebben.
    Echter als jij hulp nodig hebt zijn die vrienden en kennissen opeens zelf niet zo handig meer en / of hebben geen tijd.
    Mijn vrienden en kennissen hebben nu allemaal een lijstje van winkels en bedrijven waar ze terecht kunnen.
    Belangrijker, ik heb rust en hoef me niet te verontschuldigen voor de gemaakte kosten of tijd als ik die niet heb.

verfbrander vindt dit leuk.
  11. Broeckx Ronny

Broeckx Ronny

Lid geworden:
    28 sep 2008
    Hey Boris , volgens mij is dit een wijd verspreid fenomeen .
    Ik heb op een gegeven moment "neen" gezegd tegen al die vragen van familie en vrienden en heb nu eens zoveel tijd voor modelbouw en onze modelbouwvereniging .
    In het begin zijn ze wel wat verrast dat je neen zegt maar als ze dan zien dat je het meent en toch niet langs komt zoeken ze wel een ander slachtoffer .
    Ik doe nu enkel alles nog voor mezelf waar ik zelf zin in heb , en dat is veel leuker .
    Groetjes
    Ronny

verfbrander vindt dit leuk.
  12. Manus

Manus Forum veteraan

Lid geworden:
    18 sep 2011
    Waar ken ik dat 'fenomeen' zoals Ronny dat noemt toch van.... :(.

13. marten77

marten77

Lid geworden:
    22 jul 2007
    Het zijn inderdaad die RB6 en RB7, wel vaag dat ze niet de nodige info verstrekken.
    Hier vind je de juiste pinnen (ook voor andere controllers):
    http://picprojects.org.uk/projects/ICSP/icsp-info.pdf

14. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Ik weet niet.... ik zorg er altijd voor, dat ik voor mijn vrienden minstens net zoveel kan betekenen, wellicht op andere gebieden, dat dat ik van ze vraag....
    Vind ik normaal, eigenlijk.

15. Boris100

Boris100

Lid geworden:
    17 mei 2012
    Dat doe ik ook, maar als er NOOIT wat voor terug komt van die zgn vrienden en kennissen kunnen ze van mij natuurlijk op een gegeven moment ook niets meer terug verlangen.
    Ik zal altijd klaar staan voor hen die voor mij ook klaar staan (als ze daar tijd voor hebben), maar als niemand thuis geeft gaat bij mij ook de deur dicht.(je hebt twee handen nodig om ze te wassen)
    Maar er zijn altijd "uitzuigers" die doel bewust misbruik maken van je kunnen en kennen, en dat waardeer en beloon ik niet.
    Ik denk dat jij best begrijpt wat ik bedoel en dat ook in een PB aan je hebt uitgelegd.

16. Baggeraar

Baggeraar Forum veteraan

Lid geworden:
    31 jan 2010
    opgeslagen, altijd makkelijk.

17. raf

raf Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2003
    een oude laptop weer nieuw leven ingeblazen
    daar mij gevraagd was een beetje cursus te geven op de HTC heb ik een paar laptop's her opgestart
    sommige hingen aan een plotter en andere waren dan als lader in gebruik en dies meer
    op de cursus kan ik ze nog wel gebruiken want ik heb software met licentie dus die kan ik zo maar niet op iedereen zijn comp zetten
    maar op die van mijn eigen dus wel
    maar er was er eentje met windows ME en die deed zeeeeeer moeilijk en wilde voor geen meter opstarten
    na wat hulp van anderen en ook iets minder hulp LOL
    Je ziet op andere forums is het niet beter gesteld dan hier (harm jij weet wel van waar dit komt uit eigen ervaring)
    maar om een kort verhaal lang te maken bij het uitschakelen van de IR poort in de bios werkte hij dus weer wel
    blijkt de IR poort overleden te zijn maar daar ik die toch niet nodig heb is er geen probleem.

dan op eens kon ik op de eigen pc geen processoren meer branden want het programma bleek verdwenen te zijn dus ??????????????
    avg had het verwijderd na een avg update want het zou een virus bevatten
    niet dus maar er word een spelletje gespeeld tussen software makers en wij zijn er de dupe van
    kitrus levert de software voor de K150 maar er is nog een andere firma die dit wil over nemen
    en die heeft dus gemeld aan de anti virus programmeurs dat microbn.exe een virus bevat dus na een update van avg en alle andere virus killers was bij iedereen microbrn verdwenen
    na dat er wat mensen die virus zooi op de hoogte gebracht hadden bleek het programma virus vrij te zijn
    kitrus heeft een oplossing bedacht en die hebben we nu geinstalleerd en die werkt
    dus wachten op een nieuwe update van de virus scanners
    maar wat blijkt nu dat opeens uit het zelfde pakket fixhex2.exe een virus heeft dus ??????????
    ook hier weer geen spoor van een virus en weer hetzelfde spelleken als hier boven
    weer gemeld dat het een virus bevat maar niets van waar
    gelukkig heb ik dat programma niet nodig maar sommige die "modern"programmeren hebben dat wel nodig en zitten nu dus weer in de rats

plezant om zo een hele dag naar de kloten te zien gaan door een paar jokers die denken om geld er uit te kunnen slaan door een gratis programma als virus te bestempelen

ik denk dat die hun aandelen op de beurs redelijk snel naar de bodem gaan zakken

zie je wel een kort verhaal is lang geworden LOL
    gr raf

18. Baggeraar

Baggeraar Forum veteraan

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Raf, geld moet rollen vinden ze.
    Ze doen er alles aan om dat te realiseren.
    microschoft is daar meester in.
    W7 werkte op zeker moment niet meer en bleef maar zoeken naar updates die er niet waren.
    Schijtziek werd ik er van, krijg je een update en heel het zootje werkt niet meer, in de hoop dat je dan dat ding in de kliko gooit en w8 of w10 koopt.
    Nu op de apple geen centje pijn, kan me niet eens herinneren wanneer de laatste update was.
    windhoos gaf elke dag een update.
    hopeloos.

Helaas werkt niet alle software op een apple, dan moet je of een oude w7 of zelfs een xp (32) laten draaien in een virtual box.
    Die K150 werkt straks in de xp

Zojuist voor €7,64 een endoscope 5 mmø besteld. werkt ook alleen op windhoos.(w7 in mijn geval)
    Dan kan ik eens IN mijn ketels kijken.

19. raf

raf Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Ik heb ook zo een ding maar dat werkt alleen zonder enige software die je moet updaten LOL

maar dit was geen microsoft probleem maar een virus scanner probleem
    en een eikel die dacht dat als dan al de K150 's niet meer zouden kunnen werken ze zijn shit zouden kopen
    nu in avg gevonden hoe je een directory kunt uitsluiten van scannen en dat blijkt ook te werken voorlopig

gr raf

20. Manus

Manus Forum veteraan

Lid geworden:
    18 sep 2011
    Of in je eigen endo..., die 5 mm. moet lukken :rolleyes:.

Deel Deze Pagina