Het Schipperscafe deel 5

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door Robert, 12 feb 2014.

1. Baggeraar

Baggeraar Forum veteraan

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Nou ja
    "Nederlander"
    Volgens mij denkt hij daar heel anders over hoor.

2. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    En hij heeft goed naar het werk van André Franquin gekeken.

Niks daarvan, Vlaanderen heim ins Reich. En opera's verbieden.

ÈG NIE! Ik sta bekend om mijn onverwoestbare humeur. Sakkerdeju!!!

Laatst bewerkt: 6 dec 2017 om 17:47
  3. raf

raf Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2003
    hahahaha
    yep das ook waar
    hier weer een hoop heisa omdat een moslim sinterklaas met de kindjes viert
    man man wat een hoop onverdraaglijke zooi is me dat
    ik was vroeger ook blij dat op het fabriek suiker feest gevierd werd
    want waarom niet
    het was het einde van de vaste voor mijn collega's en dat mocht gevierd worden
    en een kinderfeest is voor alle kinderen
    gr raf

4. Manus

Manus Forum veteraan

Lid geworden:
    18 sep 2011
    Dat noem ik verantwoordelijkheid afschuiven Burp , met veiligheid kan ook een mod. niet spotten !.

5. ron van sommeren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Dan zou een moderator een deskundige expert op stoomgebied moeten zijn Manus, op elk gebied dat MBF bestrijkt.
    En ook dan krijg je eenzelfde discussie.

6. Puffin

Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 dec 2006
    Meer dan waar, als we iets zouden afkeuren, impliceren we ook dat de rest goed is, dat zou een eindeloze discussie worden, die verantwoordelijkheid kunnen we niet nemen, daarom ligt die bij de degene die het plaatst. Bovendien is een forum uitermate geschikt om een discussie over iets te voeren door gebruikers onderling, uiteraard wel netjes, niet op de man en met respect....

7. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Niet geheel correct, maar dat word inderdaad wel vaak zo uitgelegd, en daar moet je gewoon niet eens aan willen beginnen.
    Aan de andere kant hebben we niet voor niets op ieder vakgebied "specifieke" moderators, om in elk geval nog een beetje redelijkheid te brengen in de "technische conflicten".

8. Broeckx Ronny

Broeckx Ronny Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    28 sep 2008
    Heeft iedereen zijn stem al uitgebracht voor de werkschependag ??????
    Dat is nu eens een plaats waar je in alle veiligheid je stem kan laten meetellen !!!!!
    Groetjes
    Ronny

9. raf

raf Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Nee ikke niet
    de enige verplaatsing die ik doe is naar het paleiskwartier en naar het duikboot treffen in NL
    de rest veel naar keulen
    gr raf

10. Baggeraar

Baggeraar Forum veteraan

Lid geworden:
    31 jan 2010
    @Puffin
    In het geval van dat frisdrankblikje met die felsnaad is het heel duidelijk.
    Meerdere bronnen zeggen NIET DOEN.
    Staat in de boeken en handleidingen voor het bouwen van modelketels.
    En een kopie van een mail van de modelketel "keurmeester" lijkt me ook erg waardevol.
    Dan is er in dit geval echt geen discussie mogelijk.
    Zeker omdat fanaat alleen maar kan zeggen "ik doe het al 70 jaar zo" en nog geen enkel woord heeft laten zien dat hij gelijk heeft als hij zegt dat het wel zo mag.
    Duidelijk toch als de stand 6 tegen 0 is?

Dit is gewoon kop in het zand, wij zijn dom (geen verstand van), bemoeien ons er niet mee.

Gezeik over die ketel zal gewoon doorgaan, ik hoop wel dat ik dan niet verbannen wordt.

11. Baggeraar

Baggeraar Forum veteraan

Lid geworden:
    31 jan 2010
    @Puffin
    Nee!
    Dan kan je je echt beroepen op "dat weten we niet, wij hebben de kennis niet, MAAR er is daar niet door deskundigen op gereageerd, we zijn niet gewaarschuwd".
    Je kan ook voorstellen aan fanaat om te stoppen met dat frisdrankblik een stoomketel te noemen, omdat jullie het gezeik wat dat veroorzaakt zat zijn.
    Helaas is het als overal, dat het gevolg vaak wordt verhinderd en niet dat de oorzaak wordt weggenomen.
    Zonder die berichten over dat frisdrankblik namelijk geen commentaar (gezeik) over dat koperknoeiwerk.

Ik heb ooit dat verslag over die kleine stoommachine van fanaat naar boven geschopt om het weer eens onder de aandacht te brengen (de discussie over die gevaarlijke "ketel" = http://www.modelbouwforum.nl/thread...oscillerend-stoommachine.208344/#post-3313444 ), toen werd ik berispt, want dat draadje moest onder het tapijt verdwijnen....................Die gang van zaken snap ik dan weer niet, want dan gaat het echt WEL over de inhoud.

Laatst bewerkt: 7 dec 2017 om 10:08
  12. Burp

Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Wij als mods bepalen niet wat er op het forum gezet wordt, ook niet wat de waarheid is. Ooit eens geprobeerd en dan heet het opeens dat er wordt gecensureerd. Wij bepalen de waarheid niet dat doen jullie. Heeft geen ene moer te maken met wat wij zelf als mening hebben. Heeft niets te maken met oogkleppen of wegkijken zoals hier makkelijk wordt gezegd. Als iemand de ander voor rotte vis of erger uitmaakt kan hij maatregelen verwachten. PUNT.

Ik ben er een beetje klaar mee om volwassen kerels op hun gedrag te moeten aanspreken, keer op keer. Je weet dus wanneer wij optreden. De tijd van waarschuwen is voorbij.

13. ron van sommeren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Daarmee zou het voor een beginner heel erg duidelijk (moeten) zijn Harm.
    Mensen hebben ook een eigen verantwoordelijkheid, mocht ik ooit met stoom beginnen dan zou ik die zes absoluut niet negeren.
    Voorbeeldje van eigen verantwoordelijkheid: als (ex)helivlieger ging ik nooit alleen vliegen. En qua veiligheid naar anderen nog scherper dan de clubregels.

Laatst bewerkt: 7 dec 2017 om 16:50
  14. raf

raf Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2003
    hier zitten ze allemaal lekker aan de spaghetti en ik mag niets eten
    en das dikke shit
    het ruikt wel lekker en het enige wat ik er van krijg is honger LOL
    maar seffens een lakker litertje zout water zie dan mag ik wel hebben

ik ga dan maar van ellende in bad liggen das tenminste lekker warm

15. fanaat

fanaat Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    9 sep 2012
    Voor mij onbegrijpelijk,dat iemand zich zo kwaad kan maken over het bouwen van een keteltje met stoommachienje,je kunt deze zo in de winkel kopen,nu moet ik weer oppassen want deze persoon leest mee en krijg ik weer een bende scheldpartijen naar mijn hoofd geslingerd Ron.....het is niet leuk meer op het stoomdraadje.....het is meer van "ik weet meer dan jij" dit heeft totaal niets met ontspannen modelbouw meer te maken,alleen werkt het afstotend voor een beginnende (jongere) modelbouwer,zeker in deze metaalbewerking-hobby,die hadden er meer aan hoe je op een veilige en eenvoudige manier het materiaal kunt bewerken.....
    gr.fanaat Sj.

16. Baggeraar

Baggeraar Forum veteraan

Lid geworden:
    31 jan 2010
  17. Jinny

Jinny

Lid geworden:
    26 jul 2009
    Zal ik ook een duit in het zakje doen?
    Die herrie werkt niet inspirerend.
    Dat het keteltje van Fanaat hooguit geschikt is als koudwateropslag is mij inmiddels wel duidelijk.
    Mooi gemaakt, maar materiaal technisch niet geschikt voor hoge drukken in comby met hoge temparaturen.
    Daarvoor moet je andere technieken gebruiken.

Dit dus volgens de leek die ik ben.

18. Stoompomp

Stoompomp

Lid geworden:
    22 jul 2017
    FORUM,/QUOTE]
    Beste Burp,
    Ik heb enkele dagen gewacht met commentaar op dit punt..
    Toen ik mij aanmeldde op het Forum verwachte ik, dat gedreven modelbouwers met elkaar belangrijke en technisch/veiligheidsinformatie zouden uitwisselen.
    Ondertussen wordt ik alleen maar geconfronteerd met geneuzel en krijg tot overmaat van ramp van u te lezen: "Het internet staat vol van onzin".
    Mijn doelstelling is: Het voorkomen van ongelukken door ondeskundig gebouwde stoomketels.
    Mijn volgende vraag: Hoe moeten ondeskundige nieuwe stoombouwers de zin en onzin adviezen van elkaar kunnen onderscheiden?[/QUOTE]

Laatst bewerkt: 7 dec 2017 om 19:21
  19. HeliKoper

HeliKoper Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    19 okt 2006
    Topic omdopen in "Schippersarena"?

Ik kom weleens op stoombeurzen en bewonder dan met veel plezier de fraaie staaltjes modelhuisvlijt. Die dan gelukkig meestal op perslucht uit een aan alle eisen voldoende compressor lopen. :D

20. Baggeraar

Baggeraar Forum veteraan

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Je zou het bijna doen, maar ruzie zoeken is helemaal niet mijn opzet.
    Ik kan alleen moeilijk een blind persoon laten (in)zien of een doof persoon vertellen dat hij verkeerd bezig is.
    Je kan het vergelijken als een gelovige uitleggen dat god niet bestaat.
    Sta je open voor argumenten zou je niet geloven, dan is er een kans.
    Ben je zodanig gehersenspoeld dat je blijft geloven, zijn argumenten en bewijs zinloos.
    Zit je al 86 jaar op hetzelfde spoor en ben je gewend niet te worden tegengesproken, dan rol je maar door met oogkleppen op.

Deel Deze Pagina