Het tweede jaar.

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 14 mrt 2016.

  1. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    Bij mijn 3s 2200's maakt het in feite geen klap uit.
    Zoals ik die dingen gebruik, maakt het niet uit.

    Heeft waarschijnlijk ook te maken met de hoge amperes die eruit getrokken worden..

    Grote pakketten worden doorgaans minder zwaar belast, dan gaan dingen zoals storage wel uitmaken.
    Ze gaan niet kapot van vol wegleggen.
    Maar ze blijven beter op storage.
    Leeg moet je ze zowieso niet wegleggen.

    1 week hoor je in de regel geen problemen over. 2 weken tot een maand zou je ze beter op storage kunnen zetten
     
  2. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    cc / pk / watt / .60 size motor , ik kom er niet meer uit.

    Een Acro Wot MK2 XL vraagt een brandstofmotor van 25-35cc. Is er een vergelijkbare electromotor op 6s?
    Wat is de relatie van bovenstaande waardes?
    Verder dan elkaar tegen sprekende mensen kom ik niet.
     
  3. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
  4. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.511
    Locatie:
    Valkenburg ZH
  5. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Bedankt heren.
    Ik begrijp dat als ik electro vlieg, ik de waarden van brandstof niet hoef te kennen.
    De genoemde Acro Wot XL weegt 5,9kg. Het is een groot sportvliegtuig, dus 300Watt per kg maakt 1800Watt nodig.
    Dan is een AXI 4130 of een O.S. 5020-490 op 6s, op het randje voor dit toestel.
     
  6. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.511
    Locatie:
    Valkenburg ZH
    Volgens mij begrijp je het nog niet helemaal. Die brandstofwaardes zijn juist heel handig. Je kan aan de hand van dat het wattage uitrekenen en dat is bij mij gerekend met een 20CC tweetakt (3,1) PK dus al aan de lage kant (motorisering tussen de 25CC en 35CC voor die Acro Wott XL) kom ik op een slordige 2300 watt (3,1 pk x 736) en is dus al aan de magere kant. Dus ben je veel te veel aan de magere kant met 1800 watt. Verder vlieg ik zijn kleinere broertje en daar heb je relatief gezien een stevige aandrijving nodig bij die XL zal dat niet veel anders zijn.

    Even naar de specs gekeken van de Axi 4130.... die is echt te mager. Een Axi 5325 veel lichter moet je niet gaan, eigenlijk zou ik gaan voor een Axi 5330 (op 10S) en dat begint in de buurt te komen(bron: officiële Axi site). En reken ook maar op een lipo in het :) schoenendozen segment, met 10S 5000 MA vlieg je dan 6 minuten ongeveer..... en dan is de schoenendoos leeg. :(
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2016
  7. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik geloof graag dat ik het nog niet helemaal begrijp, want ik heb geen enkele technische opleiding. Eerder had ik voor mijzelf al gezien, dat ik met 6s niet boven een span van 160-180cm en een gewicht van 4 kg moet gaan zitten. Maar een winkelier adviseerde deze WOT. Een aantal nog grotere lipo's kopen gaat mij te ver. Hiermee is de Acro Wot uit beeld. Hartelijk bedankt voor het uitzoeken.
     
  8. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Tower Hobbies Kaos 60 GP/EP ARF 62"
    http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...&I=LXFMAK&P=ML

    De voorlopig laatste kandidaat is bovenstaand toestel. Denken jullie dat hij geschikt is? Wat mij tegenstaat, zijn de verzendkosten vanuit de USA en hier de invoerrechten, BTW, douanekosten, verzendkosten van Schiphol naar mij. Je zit dan snel op het dubbele bedrag. Zou het dat waard zijn?
     
  9. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Niet doen. Reken op minimaal 60 euro wat je bij de postbode mag dokken.

    Bij HK EU warehouse heb je geen idioot hoge verzendkosten en geen last van de douane. Of je koop het gewoon in NL.
     
  10. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.511
    Locatie:
    Valkenburg ZH
    Of haal het bij Staufenbiel of Lindinger of der schweigerhofer of Hobbyinn(allen geen invoerrechten). En verder geen reklame. De kisten van Seagull (bij Lindinger heet Seagull SG models en deze zijn veel goedkoper) zijn over het algemeen ook gewoon goed je hebt daar ook semi schaalmodellen die heel goed vliegen. De nieuwere modellen hebben meestal ook de conversie spullen naar elektro bijgeleverd je kan dan kiezen wat je gebruiken wilt. Je zou kunnen denken aan de Flybaby, Junckers CL1. Stuk voor stuk leuke modellen die ook weer niet al te moeilijk te vliegen zijn. Wat betreft die Tower Pro Kaos 60 leuke kist maar reken op 50 dollar verzenden, dan de BTW 21% en dan nog inklaringskosten kom je zomaar aan een toeslag rond de 80 euro bij. Ik koop bij Tower altijd mijn APC propellors is hier peperduur daar niet, 2 voor de prijs van 1. Niet meer dan 22 euro aan waarde bestellen anders gaat het hele douane circus meetellen en dan is het weer duur.
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2016
  11. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Wat vind je zo bijzonder aan die Kaos ?

    Ik zou dan voor een Calmato gaan. Die zijn helemaal vernieuwd en vliegen waanzinnig goed. Is ook veel over geschreven op dit forum dus kun je zo een pasklare setup kiezen zonder ingewikkelde toestanden.
     
  12. renetl50

    renetl50

    Lid geworden:
    1 jun 2014
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Borne (OV)
    Hallo Wil.

    Zou ook gewoon een Kyosho Calamato Alpha sport 60 bestellen.
    Kun je ook gewoon in Nederland bestellen.

    Groetjes Rene
     
  13. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    De Amerikanen zijn erg enthousiast over de Kaos. Ik denk dat hij al gauw op € 250,00 komt voor hij hier is.

    Door jullie tips ga ik eens kijken naar de nieuwe Calmato en naar Seagull.

    Wordt vervolgd ........
     
  14. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.511
    Locatie:
    Valkenburg ZH
    Prima kist dat wel.... maar ik zie hem wat te vaak. :) Ik zou dan liever een Semi schaalkist hebben zoals genoemd. En de bedrijven zoals genoemd leveren binnen een week.
     
  15. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Je ziet ze idd. erg veel, maar dan ben je wel zeker dat je iets hebt dat goed vliegt. Die Kaos verdient niet bepaald de schoonheidsprijs maargoed.
    Smaken verschillen :beer:
     
  16. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Ga even je mond spoelen zo'n klassieker!
     
  17. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Echt ? nooit van dat ding gehoord.
     
  18. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Tijd om wat geschiedenis te lezen dan: Joe Bridi en de rest mag je zelf opzoeken
     
  19. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.511
    Locatie:
    Valkenburg ZH
    Op outherzone staan ze ook allemaal, het is een klassieker. Maar als je dan toch gaat bouwen waarom dan geen kwikfly mk3, ook een klassieker.
     
  20. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    De Calmato staat ontzettend goed bekend, maar het toestel spreekt mij totaal niet aan.
    Misschien de Seagull Fly Baby, hoewel er weinig gebruikerservaringen over te vinden zijn.

    Geven de grote genoemde winkels interessante kortingen op alles, aan het eind van het jaar? Hoe was dat vorig jaar?
     

Deel Deze Pagina