Het tweede jaar.

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 14 mrt 2016.

  1. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    In mijn kleine Rascal sleper heb ik een Scorpion buitenloper op 1300W, mooi motortje en draait prima. Al zou ik er ook rustig een Turnigy of andere China motor opgezet hebben als ik die in de kast had liggen.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  2. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.229
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Sjchcorpion? Welke knol is dat. 6s? Gerben? En je vliegklaar gewicht? Zoveel watt heb ik niet. Blijft wel bij 6,5 Amp vliegen. Schiet niet op natuurlijk. Maar thermieken is mogelijk mits ik prop zou remmen... maar die remt lekker bij landen...

    1900 hyperion op Planeta Pro. 13 x 10. 39 Amp full pull aan de grond. Das wel zunnig natuurlijk... op 4s 4000... 'smooi!
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2017
  3. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik geloof een 40 serie, met iets van 500kv zo uit t hoofd. 17x9 Aeronaut klapprop erop. 6S.
    Geen idee wat t weegt, wel dat t hard vertikaal omhoog gaat en ruim 7kg zwevers kan slepen.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Gerben kan jij even met Wil afspreken voor de 12e, als je zin hebt om les te geven,
    Ik heb vrijdags een nogal vervelend onderzoek en als er ook maar iets tegen zit dan moet k dat weekend in het ziekenhuis blijven.
    Jeff wil eventueel wel gesleept worden, ik denk als je Clemens vraagt dat ie ook wel achter de grote Rascal wil hangen.
     
  5. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik zal er de 12e zijn, met een (of meer) Avioniks en de de grote Rascal. En zien we wel wie er opduikt.
    Jan en Pieter komen, Joris geloof ik ook. Dat voor wat betreft het stukje F5B training.
    Tussendoor wat vluchtjes met Wil en wat slepen, komt goed.

    Groetjes,
    Gerben
     
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Als de biopt goed gaat ben ik er ook.

    GJ
     
  7. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Bas: even gekeken, in de Rascal 40 zit een Scorpion S4025-16 met een 17x11 Aeronaut.
    Lag nog in de kast destijds, en doet t heel aardig in de Rascal :)
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  8. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik hoop van harte dat je er bij kunt zijn Gert Jan.
     
  9. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Van onze eigen vliegclub Maasdriel zullen er zeker ook wat mensen komen. In ieder geval met een paar grote slepers. Het is leuk om het een en ander af te wisselen, met vliegen. Het gaat een leuke-, gezellige-, leerzame dag worden.
    Groeten, Wil
     
  10. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja maar bij jullie op de club hebben ze van die pruttelende motoren slepers.
    Die van Gerben is lekker stil en trekt net zoveel.
    Ik heb Jeff net gesproken, die zou Clemens inlichten.
    Jeff is er na 12 uur, als ik vrijdag gewoon naar huis kan dan rij ik misschien met hem mee.
    Ik heb nog een doos met klein spul (stekkers, boutjes, moertjes en allerlei andere zooi).
    Die moet ook de berging uit,

    GJ
     
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Wot nou weer?

    De eerste Wot4 vloog ik tegen een ander toestel. De tweede (en laatste) Wot4 kan nu ook de kliko in.
    Wot een pech allemaal. Wat is er nu weer gebeurd? Een paar weken terug stak er, in mijn beleving, een storm op tijdens de landing. Ik zat niet helemaal recht op de wind en kon hem niet meer houden. Hij kwam op zijn kop in het hoge gras terecht. De prop was niet meer te vinden. Thuis een nieuwe prop er op gezet. Ik draai hem van de week wel vast, dacht ik. Nee dus. Compleet vergeten. Tijdens de start vloog de prop eraf en de Wat kwam nogal ongelukkig naar beneden. Kennelijk wos er meer inwendige schade dan zichtbaar, want gisteren brak in de lucht een vleugel af. Lipo aan gort, motor waarschijnlijk ook, servo's nog betrouwbaar? Je zou er desliktisch van worden.

    En dan nu het goede nieuws. Gisteren, voor de crash, voor het eerst een werkelijk fluisterzachte landing gemaakt. Daar was helemaal niets meer aan te verbeteren. En trots dat ik was :rolleyes: :feli::D.

    Inmiddels is de Escapade .61 bijna klaar. Er zit een stevige O.S. motor in, een Gens Ace 6s/5000mAh, een HobbyWing ESC en Graupner servo's. Voor deze zaterdag de lucht in gaat, wil ik met een paar ervaren mensen alles van a tot z controleren. Het is serieus geld en wij hebben geen geldboompje in de tuin. Dit toestel wil ik echt heel zien houden zonder domme fouten.

    Zaterdag is tevens de dag dat Gerben en hopelijk Gert-Jan met mij komen vliegen. Dat wordt dus met de Escapade.
     
  12. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Spijtig Wil.
    En eigenlijk zonder goede reden, dat maakt het des te lulliger. Maar goed, what goes up, must come down..

    Wie en wat komt er zaterdag?
    Moet ik een sleper meenemen of niet (scheelt een hoop plek in de auto), en hoeveel zwevers zijn er (ivm aantal te laden lipo's)?

    Voor zover ik nu kan zien komen er in ieder geval 4-5 F5B piloten voor trainingsvluchtjes (Jan,Pieter,Joris,Luc en ondergetekende).
     
  13. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik wil een checklist gaan maken. Het vliegen zelf gaat steeds beter. Het zijn de domme fouten telkens.

    Voor zaterdag heb ik geen concrete opgaves. Wel belangstelling. Jouw vraag zet ik op de groepsapp. De reactie volgt.
    Groeten, Wil
     
  14. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Tja Will,
    lopen leerde je met vallen en opstaan
    Fietsen met zijwieltjes en af en toe een val.
    Zo gaat het ook met modelvliegen, niet moedeloos worden en ook niet gaan denken, oh jee, als ie maar niet neerstort.
    Gewoon rust in het hoofd bewaren en gaan!

    Gerben, ik heb Jeff laten weten dat jij gaat slepen.
    En Clemens zou het nu ook moeten weten.
    Dat zijn zwevers van 5 a 6 meter en Jeff zal wel met een Fox of Salto aankomen, Clem woont om de hoek bij het veld en volgens mij zit er van alles in zijn aanhanger.
    Anders moet je Jeff even een berichtje sturen op Facebook.

    Ik weet nog niet waar ik aan toe ben, dat weet ik pas als ze klaar zijn met me mishandelen in het ziekenhuis.

    GJ
     
  15. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Gerben er komen in ieder geval 2 serieuze kandidaten die graag gesleept willen worden. Wel bij maximaal windkracht 4.
    Groeten, Wil
     
  16. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Bedankt voor je opbeurende woorden en .........ik ga er nu niet meer mee stoppen.
    De Escapade die zaterdag voor het eerst de lucht in gaat, kost zo'n € 700,00 en die wil ik toch wel heel zien te houden. Vandaag nog loktieten (ik hoop dat ik het goed schrijf) gehaald.

    Groeten, Wil
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2017
  17. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Mosterd na de maaltijd, trip van een helivlieger (veeeeel schroeven):
    Nooit een schroef halfvast zetten, of goed erop, of eraf.
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2017
    renetl50 vindt dit leuk.
  18. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Juist, een van de twee dus.
     
  19. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.511
    Locatie:
    Valkenburg ZH
    Jammer van je WOT4 ... maar shit happens. Ik las eerst een midair, het luchtruim is toch ook weer niet zo ruim, is mij ook een keer overkomen buiten mijn schuld om. Men vloog achter mij en daarna was mijn staart eraf. Je hebt wel geluk gehad met je midair het niet aandraaien van je prop... jammer. Ik ben wél benieuwd hoe die Escapade vliegt, ik vind de mijne geweldig, ik vlieg er al een aantal jaren geregeld mee. Het is een sterke no-nonsense vlieger. Ik ga nu preventief servo's vervangen om servopech te voorkomen.

    Succes met de maiden, groet Aad dB.
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2017
    MicropropSport vindt dit leuk.
  20. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Aad.
    Servo's preventief vervangen?
    Hoe lang zitten ze er dan in en wat voor merk?
    In de "electronica onderhoud" zeggen we altijd in goed nederlands: If it aint broken, dont fix it.
    Dus zolang er geen reden is om iets te vervangen, dan ook niet doen.
    De kans dat een servo die het al jaren doet stuk gaat is volgens mij kleiner dan dat je er een nieuwe servo inzet die niet OK is.
    Maar als ze 10 jaar oud zijn, OK, dan is er wat voor te zeggen.

    GJ
     

Deel Deze Pagina