Het tweede jaar.

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 14 mrt 2016.

  1. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
    Als je toch nog twee jaar de tijd heb kan je ook nog even door sparen en voor de 8C gaan...:)
     
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.879
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    De 8C is een beetje zeldzaam en aan de prijs.
    Volgens mij maar iets van 10 in Nederland voor 300.000 euro.
    Als ik dat geld zou hebben dan zou ik een Lambo of zo kopen.
    Porsche hoef ik niet meer, dat is te ouderwets en die prijzen zijn echt overtrokken.
    Een Alfaatje 4C is net als mijn Opel Speedster, kartje op de weg, normale onderdelen tegen een normale prijs.
    En er kan niks mee, je moet een niet al te grote telefoon kopen want die past er al amper in.

    GJ
     
  3. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.829
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    [​IMG]
    Daar ben ik het helemaal mee eens Onno.
     
  4. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
    Een 4C zit toch ook nog kort aan de ton.
    Voor dat geld ga ik toch voor een Porsche.
    Mijn 996 stuurt ook als een kart maar dan net effe anders :) en kost een boel minder.
     
  5. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.741
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    Ik moet zeggen, je hebt wel smaak!:thumbsup:
     
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.879
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Mijn Cayman S stuurde ook als een kart en ik reed een Lambo zoek op de Nurnburgring maar als je dan kijkt hoe een Porsche in elkaar zit dan is het het geld niet waard.
    Ik heb het interieur uit elkaar gehaald om er een mooie radio met goed geluid in te bouwen ipv die Bose zooi.
    De kwaliteit viel me echt zwaar tegen, en dat is bij elke porsche zo, ook de nieuwste 911.
    Hij was volledig leer uitgevoerd maar achter het leer is het plastic wat de klok slaat.

    En ik heb ook de hele onderkant, motor, bak en dergelijke nagelopen.
    Man man, alles is gebaseerd op techniek uit de oorlog.
    Waarom je dan bij Porsche 600 euro moet betalen om 6 bougies te vervangen is me niet duidelijk.
    Je kan het zelf voor 90 euro.
    Ik heb ook de bakolie vervangen, bij Porsche kost dat 400 euro, het heeft me een avondje en 120 euro aan olie gekost.
    Alleen als je dan bij Porsche komt om te kijken wat ie inruil waard is beginnen ze meteen, hij heeft geen Porsche onderhoud gehad dus ruilen we hem liever niet in.
    Eikels.
    En de nieuwe Porsches zijn helemaal nep.
    Sportuitlaat.
    Ja, er komt een racegeluid via de speakers... nep!

    Dan liever dat Alfaatje, ik heb er in gereden, echt veel leuker dan een Porsche.
    OK, de mensen kijken minder naar je omdat mijn Porsche nogal opviel door de kleur.
    Maar wat rijden betreft, onovertroffen!
    Geluid, een italiaanse tenor!
    En je koopt ze voor 50 a 60.000 met een paar duizend op de teller.

    Dit kostte destijds in 2003 27.000 euro nieuw.
    2,2 liter, 0-100 onder 5 seconden.
    Bij 170+ werd ie eng om te rijden.
    Ik had deze nooit weg moeten doen.
    Gelukkig heb ik de foto's nog, effe gummen op het industrieterrein toen ie een dag oud was.



    4.jpg 1.jpg 2.jpg 3.jpg
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2017
  7. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Van chickies in te korte rokjes weer naar sportauto's.
    Goei poeier hier! :cool:

    We knallen Wil niet in de 4C of 8C maar in de midlife-C :D:p
     
  8. wim eon

    wim eon

    Lid geworden:
    27 aug 2009
    Berichten:
    194
    Locatie:
    noord limburg nl
    gemeten met een CHINESE stopwatch zeker ???
     
  9. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    De 2.0 turbo kon af fabriek onder de 5 sec., aan de niet opstaande luchthappers op zijn heupen (en door GJ zelf al aangegeven) te zien 2.2 niet volgens fabrieks specificaties.
    Het was eigenlijk een Lotus in Opel-jasje toch?
    Die konden iets rapper zijn dan verwacht.

    Even een andere: Westfield kitkar met XR3i motor was ook dolletjes.
    Je zat voor je gevoel met je gat 2 cm boven het asfalt.
    Het was gelijk een kart, lekker boenderen en 140pk of zo deden leuke zaken gezien het bakkie maar ong. 500kg woog. :thumbsup:
     
  10. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.879
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Nee, gemeten met een goede stopwatch en ook meerdere mensen zaten op ongeveer 4,5 seconde naar de 100.
    Nou moet ik wel zeggen dat ik er wel mee naar EDS in Marl gegaan ben.
    Chippie veranderd, hij kon hoger in toerental, meer koppel en had er een pk of 12 bij, iets van 160 op de rollenbank.
    Mijn Opel GT Turbo heb ik daar ook laten chippen en die ging van 296 PK naar bijna 400 PK.
    300+ km/u op de teller.
    Op een koude nacht heb ik op de A9 de 320km/u op de teller gehad, ik dacht dat het dak eraf waaide, zoveel herrie.
    Daarna was ook wel de turbo stuk.

    Ja Paul, ik heb ook nog zitten denken aan een Westfield, zelf bouwen in volgens mij Lelystad.
    Maar de Speedster 2.2 ging in de aanbieding omdat de Turbo kwam en ik kwam deze per ongeluk tegen bij de Opel Dealer in Heemstede.
    Proefritje gemaakt en meteen getekend.
    Toen ik ziek werd en mijn baan verloor in de ICT was het eerste wat eruit ging de Speedster.
    Ik heb er hetzelfde voor teruggekregen als ik betaald heb en ze staan nu nog steeds voor rond de 25000 te koop.

    Zo.. nu is het 3 uur in de nacht, even Max kijken in Japan.

    GJ
     
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.829
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik sta op het punt een Harley Davidson te gaan kopen :D. Modelvliegen wordt toch niks meer.
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2017
  12. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.511
    Locatie:
    Valkenburg ZH
    Met alle respect Willy. Ik snap het niet helemaal meer. Maar als je dit kan kopen dan is een nieuwe Escapade 60 toch als een de aankoop van een zak pinda's. Natuurlijk gun ik iedereen alles daar gaat het niet om. :)


    Groet Aad dB
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  13. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.829
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik had het groene lachebekkie er beter bij kunnen zetten Aad. Ik zal dat alsnog doen, om verdere misverstanden te voorkomen. Iedereen was aan het dollen en dan ben ik er als de kippen bij.
    En natuurlijk stop ik niet met modelvliegen. Tussen de schades door is het best leuk ;) :D.
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2017
    MicropropSport vindt dit leuk.
  14. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Ach. Harley.. zijspannetje (niet op een nieuwe aub, je sloopt de motor ermee).. vliegend tuig in de aanhanger..
    je wordt vanzelf gedwongen een beetje rustig te doen, boven de 100 waai je eraf zonder windscherm.
    scheelt in verkeersboetes.
    scheelt in benzine.. makkelijk parkeren..
    en ze blijven geld waard, hoe oud of raar ze ook zijn..

    midlife crisis met een goede onderbouwing :D
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  15. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.829
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik heb verschillende collega's, met name dirigenten, die er rond hun 50e met een 25 jaar jongere fluitiste vandoor gaan.
    Kom er maar in jongens: ................................. :D.
     
  16. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.942
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nou vooruit....

    Ik kan de keuze voor een fluitiste begrijpen..... (en de keuze voor "25 jaar jonger" ook, trouwens....)
     
  17. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Over de 250/u in een Opel...............dat geeft je bij deze al een "Goden status". :D

    Is het je eerste motorfiets Wil? Zo ja dan raad ik je toch een 'trainer' aan :p

    Een 25-jarige fluitiste? Daar zou ik best in willen komen.............of bedoelde je dat niet?:weetnie:

    ***Nou nou nou......dat gaat wel heel erg op het randje van MBF fatsoensnormen :oops: ***
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  18. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Nou moet ik zeggen dat Harley best trainerproof is..
    Als je maar 1 of 2 steeksleutels op zak hebt, bij de meeste HD's rammelt er standaard wel iets los af en toe.
    het wisselt alleen nogal wat er loskomt.

    maar ja, dat is de "echte" HD ervaring :D


    Ben ik nu trouwens de enigste die opvalt dat dirigenten blijkbaar erg in trek zijn bij fluitistes?
     
  19. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.879
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Als het een duitse fluitiste is kan ze goed "blasen".

    En een Harley... proudly made in te USA.
    Dat is hetzelfde als een modelvliegtuig, die gaan ook altijd stuk.

    GJ
     
  20. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.829
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Het zien van al die jonge verpleegstertjes, is niet goed voor je :D.
     

Deel Deze Pagina