Het verschil tussen methanol en nitromethaan

Micropuller

Forum veteraan
Is goed te horen in onderstaand filmpje.
Op ca. 2:13 schakelt hij over van methanol naar ca. 90% nitromethaan:


En hoeveel van dit goedje een top fuel dragster gebruikt is in dit filmje te zien:


(tot 0:14 is stationair, daarna wordt volgas gegeven. Oh, en dit is dus de benodigde hoeveelheid brandstof voor 1 cilinder!)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oh, wat vet, cool, kicken, heffie. Ik ga mijn RC auto'je/bootje/vliegtuigje/helicopterje in het vervolg ook met 'nitro' betitelen, 'nitro-heli' bekt toch veel beter dan 'brandstof-heli' of 'methanol-heli' (jakkes), ook al is het merendeel van de vloeistof geen nitro, of zelfs 0% nitro. En ook al is nitro gif voor een motor. Nitro it is dus. Dat wordt meiden scoren zo, chicks houden van die ruige/snelle taal.

Nu even semi-serieus: door nitro gaat motor kl*te lopen. Althans, dat zou ik uit filmpje kunnen concluderen.

Serieus: ik weest niet dat er 90% nitromethaan in de cylinders gekieperd werd.
 
De motor loopt stationair "slecht" omdat ze een rijk mengsel gebruiken, daarom ook de steekvlammen uit de uitlaat.
De motoren hoeven ook maar een paar seconden te presteren dus vermogen is belangrijker dan levensduur.
 
Ik deed 6% nitro in mijn sparta met
Na dat ik de toerenbegrenzen had verwijderd.

Dat vond hij niet leuk maar reed wel even dik 50 haha.
Met 3% heb ik een jaar gereden dan reed hij 35 km/u
Het is een prettig goedje ;)

Maar wat laten ze nu in dat tweede filmpje zien?
 
Back
Top