Walter.....:cry::cry::cry::cry:
Zaterdag zat ik enorm te klooten om mijn TREXEN goed te krijgen.
De eerste was een rebuild van 2 weken geleden en had ik nog niet gevlogen. De motor liep niet naar wens en de VBAR was een dweil.
Dan maar de 2e testen,.... Start niet :showass:
Uit eindelijk toen ik het op gaf kreeg ik de maintank niet leeg getankt.
Weer de clunkline dus (maar ik heb nu hayes klaar liggen).
uiteindelijk Trex 1 weer redelijk aan het lopen en lekker geklapperd.
En dan even de Compass 6HV laten zien die ik ook nog niet had gevlogen na de vorige crash/rebuild door testkit hevels (die niet meer bij de productie kit zitten).
Zaterdag nacht was het KOUD !!!!!
Stomme zak als ik ben dacht ik er pas 's morgens aan dat ik ook de verwarming aan had kunnen zetten.
Met een suffe kop alles klaar gemaakt voor de wedstrijd.
Ik was als eerste voor de setfiguren met mijn TREX700
Hij vloog weer als een dweil. Geen power, slecht lopende motor en waarschijnlijk daarom was de VBAR ook een dweil.
Bij het op één na laatste figuur prakte ik hem bij een backwards hurricane :shock:

Wat was het?
Een combinatie van slecht lopende heli, niet fris genoeg :sleepy: en dom sturen.....
Dan met de FTM wou ik mijn Compass Atom 6HV gebruiken.
Hiermee had ik nog maar twee keer echt goed gevlogen en ik hij is nog wat te snel op de cyclics voor mij. Dit had ik wel al wat terug geschroeft op de zender.
Wel stress doordat ik moest rennen tussen jureren, muziek klaarzetten, heli klaar maken en dan direct vliegen.
Bij een FTM MOET alles kloppen anders kom je niet uit.
Ik steek al wiebelig op, wennend aan het vlieggedrag.
Ik doe een lelijke nosedown funnel die door de wind en extra power VEEEEEL te hard ging.
Die flip ik dan door naar een backwards hurrican en volgens mij rolde ik te ver door om de bocht te maken en PRAK :cry:
Ik was toen even enorm kwaad op mijzelf.
Waarom vlieg ik nog? Wat ben ik aan het doen? Waar was mijn concentratie? !@#$%^&*()(*&^%$#@!~@#$%^&* !!!
De schade op beiden heli's valt wel mee, het kon erger.
Maar mijn Spartan op de 6HV is overleden en dat geeft weer een leuke extra kosten post.