Het Wiimulticopter draadje

Ik start dit draadje om dat ik nu in verschillende draadjes Wii multicopters voor bij zie komen en er nog geen eigen draadjes is.

Nou dan begin ik maar met de mijnen het is een Quad zo als je kan zien.
full

De onderdelen die ik gebruikt heb zijn:

4xpentium 10 amp regelaars
4x1088 kv motoren
de arduino mini pro
originele Wii nunchuck
orignele Wii motion
2200 3s lipo
Multi WII software 1.5

De eerste originale wii nunchuck die ik had bleek niet goed te werken, er zit ook in originele wii printjes veel verschilen niet alleen in clone printjes blijkbaar.

Gr Imre

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit. Ik wacht zelf nog op wat onderdelen en dan ga ik ook bouwen aan mijn multiwiicopter. Ik zal wel een bouwdraadje maken. Hoe vliegt die van jou met de nunchuk, ik las namelijk dat er nog veel problemen mee schijnen te zijn? Je moet ook nog even de titel van het topic aanpassen :p

Ik gebruik ook de nunchuk,maar ik heb nog niet echt kunnen vliegen ,heb het vandaag eve buiten geprobeerd maar het was erg koud dus maar weer snel gestopt. ik hoop volgende week binnen te kunnen vliegen dan kan ik hem beter uit proberen.

Afgelopen week heb ik ook alle onderdelen besteld voor een multiWiicopter.
Hopelijk komen deze voor de kerstvakantie binnen, dan kan ik in de vakantie aan de slag met het bouwen en testen.

Het enige wat ik nog nodig heb is aluminium koker van 10x10mm met een wanddikte van 1mm, bij de praxis hadden ze alleen maar 15mm, en dat vindt ik net wat te log voor een frame van +-303mm van motor tot motor.
Andere optie is carbon fiber, maar dan moet ik een oplossing verzinnen voor het bevestigen van de motor en het midden gedeelte van het frame.

Klopt ik heb 15x15x1,5 gebruikt voor mijn frame dat was ook het lichts wat ze hadden bij de gamma,vandaar dat ik er gaten in heb gebord om hem wat lichter te maken en het ziet er nog leuk uit ook.

Zo vandaag heeft de Multiwiiquad voor het eerst indoor gevlogen en het was een succes ,er is een filmpje met me iphone gemaakt alleen hadden we de iphone en slag moeten draaien met op nemen maar als je het beeld vergroot zie je het wel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ah, we misten je al op Rozenburg, maar jij zat te indoor'en, ziet er leuk uit in ieder geval:)

Ziet er goed uit imre43.
Ik geraak nog niet veel verder met de bouw van m'n triwiicopter door tijdsgebrek - moet veel werken de laatste tijd.

Heb je de 1.5 versie al geprobeerd?

Ik ben terug gegaan naar 1.4 die doet het bij nu nog iets beter.
Ik ben er wel achter dat hij fijner vliegt zonder de nunchuck ,wand als ik hem aan zet dan vliegt hij goed zo lang je rustig vlieg ga je wat wilder vliegen gaat hij je tegen werken .

Gisteren de laatste benodigde spullen van hobbyking ontvangen, dus meteen aan de slag gegaan met het afbouwen van de MultiWii, voorlopig nog zonder nunchuck.

Alles zit nu aangesloten volgens schema, de sketch heb ik geüpload naar het Arduino board, en zou moeten kloppen.
Als ik nu de GUI open kan ik ook zien dat de Wii motion plus zijn werk doet, alle reacties kloppen met de bewegingen die ik maak.

Maar als ik nu de ontvanger ook aan zet laat deze niks zien in de GUI.
Ik gebruik de Arduino nano v3, en heb alles hetzelfde aangesloten als dat het bij de mini pro ook zou moeten.
Alles krijgt ook gewoon stroom, lampje van het Arduino board brand ook gewoon.

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Groeten remie

Mooi dat hij het nu doet Remi, wel eve een paar fototjes maken en plaatsen hè ben wel benieuwd hoe hij er uit gaat zien.

Gr. Imre

Back