Hier zijn we terug

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door guyken, 24 dec 2016.

  1. MDM

    MDM

    Lid geworden:
    14 jul 2011
    Berichten:
    219
    Locatie:
    VLAANDEREN
    Die zien er toch prima uit!
    Hoe heb je ze gemaakt?
    Houtlijm?
    Of de kleefnieren van Vario?
     
  2. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Iets dat met de aankoop is meegekomen : Starwood scale rivet kit . Daarin zitten wat spuiten met 3 verschillende naalden : small- medium en large wat de dikte van de rivetten aangeeft + de substantie zelf dan . Is afwasbaar indien je rivetten niet goed zijn direct , maar of het houtlijm is ? T spul ziet er lichtgroen uit ?
     
  3. PoweRotoR

    PoweRotoR

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    309
    Hallo Guyken,

    Ziet er goed uit.
    Ik heb zowel de boorklinknagels alsook de houtlijm klinknagels gebruikt. Ik moet eerlijk zeggen dat de houtlijm variant veel sneller werkt en het verzwakt de romp niet.
    Ik gebruik gewone witte houtlijm en evt wat verdunnen met water en dan met een spuit met fijne naald aanbrengen.
    ik vind klinknagels toch wel een extra dimensie geven aan de schaalheli's
    Suc6 met het aanbrengen van de rest van de klinknagels.;)

    Grt Han
     
  4. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Hoe ga je de ruiten dan plaatsen ? of komen die aan de binnenkant van de romp ?
     
  5. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    De voorruit is langs de buitenkant te monteren dus daar nog geen rivetten , de andere komen aan de binnenzijde van de heli . ;)
     
  6. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Wat voortgang met rivetten . Als ik ze spuit zijn ze mooi en bijna gelijk maar bijopdrogen wil er wat verschil op zitten . Sommigen blijven gewoon niet plakken . Op foto zie resultaat na eens gewoon over wrijven. Hier en daar 1 tje weg . Soms zelfs een serie.? Is het daarom dat jullie ook houtlijm gebruiken ? Steviger en betere hechting ?
    20170120_224119.jpg
     
  7. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Niemand tips ivm houtlijm ? Voordelen of nadelen ?
     
  8. didier n

    didier n verslagschrijvers

    Lid geworden:
    12 jul 2007
    Berichten:
    1.053
    Locatie:
    Leopoldsburg belgie
    Ik gebruikt de houtlijm methode nu, deze werkt bij mij perfect, en relatief snel. Het vergt natuurlijk wel wat oefening en geduld. Ik zorg ervoor dat de ondergrond mat geschuurd is, en uiteraard proper. Nadelen? mss niet altijd de perfect gelijke maat, maar da's snel gecorrigeerd...

    Groeten,

    Didier
     
  9. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Ah , ok . Top . Ondertussen toch nog bezig met het spul dat ik heb . Beetje processie van Echternach ( 1stap vooruit 2 achteruit ) . Maar geduld is een schone zaak voor modelbouwers nietwaar ? :p
     
  10. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Wordt weer mooi Guy, hopelijk er meer geluk mee dan met de Huey!
     
  11. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    We zijn rond geraakt wat de cockpit betreft , nu nog wat details bestellen , cable cutter - antenne enz . dan die erop plaatsen en dan maar eens een primer zeker . Zwart voor daarna Khaki of iets dergelijks (naar het voorbeeld van Blitske met Hirobo jet ranger ) ? Maar volgende week eerst een weekje der tussen uit na 3maanden volle gas op het werk :hammer:De batterijen opladen dus en de lipo's ook voor de Trex 600 pod and boom versie . Die mag daar (Ardennen) zijn "maiden" maken en misschien wel een filmpje ?En ja Dries hopelijk meer geluk maar ik ga hem laten zegenen door onze pastoor als hij volledig af is .
    P1250001.JPG
     
    dries_neyrinck, MDM en Heli-Uwe vinden dit leuk.
  12. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Nou , terug en geen filmpje . Wel de maiden gemaakt maar niet naar mijn zin . Eigenlijk heb ik nog maar weinig met flybar gevlogen en het voelde niet echt vertrouwd aan . Ik ben beginnen heli vliegen toen de fbl gyros juist opkwamen . Mijn eerste heli was een Trex 250 met flybar en daar heb ik "leren" mee vliegen maar bloed , zweet en nee geen tranen ( ik ben een MAN , lol ) Wel veel herstellen en tenslotte ook omgebouwd naar fbl . Ik wil nu ook niet gaan switchen iedere keer fbl - met flybar . Dus de kooi eraf en FBL kop met de originele kop . Mikado gyro er op en we beginnen opnieuw . Beter nu dan dat alles al in de romp zou zitten .
    P2060003.JPG

    P2060004.JPG


    P2060005.JPG
     
  13. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Zie de eerste details verschijnen en t'is nog geen lente ..
    P2070002.JPG
     
  14. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    En hier gaan we uiteindelijk naar werken Bell 206/ OH kiowa light scout heli, eenvoudig maar dat kan ook ...
    [​IMG]
     
  15. PoweRotoR

    PoweRotoR

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    309
    Ik zie dat jij de mix-armen nog gebruikt bij de kop terwijl de flybar is weggelaten. Is daar een reden voor? Je kunt toch ook rechtstreeks van de swash naar de bladgrips? Dat maakt de kop een stuk simpeler van aanzicht net zoals de echte op jouw foto.
     
  16. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Ja dat kan wel denk ik met een dfc kop zoals dat heet nu maar de main shaft wordt dan ook veel korter . Ik heb de mechaniek nog niet in het frame gepast dus voorlopig zo . En ook een factor die voorlopig meespeelt is een zeer beperkt budget. Dus roeien met de riempjes die we hebben maar dat mag de pret niet drukken vindt ik persoonlijk . :bier:
     
  17. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.781
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Sowiso heb je in deze set-up die "mixer armpjes" nodig als reductie, want de bladegrip arms van een DFC kop zijn veel langer....
     
  18. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Leuk dat er wat reacties loskomen want het is toch altijd een interessant gegeven de mechanische delen van een heli .
     
  19. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    ... en hoe gaat het met de swash-servo's,
    zijn die dan sterk genoeg ?
     
  20. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Zou geen verschil maken . Heb navraag gedaan . :)
     

Deel Deze Pagina