HIJ VLIEGT :D DC ferrari F355 ombouwen tot rc 17-2-2005

Cheeta

Forum veteraan
Ik ben momenteel bezig met mijn die cast van masito 1:24 om te bouwen doormiddel van een motortje erin te gooien en een stuur ik heb de elektronica gesloopt uit een 1:24 autotje van de lidl

Het project:
De ferrari F355 berlinetta
afbeelding0016eq.jpg

de wagen van de lidl vw new beetle:
afbeelding0022pt.jpg

het frame met motortje eral op:
afbeelding0036gm.jpg

afbeelding0040nz.jpg

afbeelding0053am.jpg

nu ga ik beginnen aan het stuur als iemand nog tips heeft??? meld ze graag :P

*ik hoop dat het hier goed staat...

kun je er een foto vanmaken? als het net zo is als bij de burago modeelen kun je er een servo aan vast maken

foto zal niet lukken... helaas het zit nog helemaal ingebouwd het werkt wel hetzelfde alleen ik zit ermee ik gebruik een printplaat van een speelgoed autotje. en die heeft maar 2 draden voor stuur aansturing. en die werkt met een magneet

ik plaats zo ff foto van het systeem en printplaat van de lidl chassis
vw4sy.jpg

(lol, een darttip) leuk met die motor maar ik denk dat je met dat autotje niet veel 1:24/1:28 bij zult houden

is ook niet echt de bedoeling. is ook niet mogelijk kan er hooguit een zwaarder motortje inleggen van het zelfde type.

het gaat mij allemaal om de show

daarom wordt die ook nog gepolijst :P

zoiezo is de ombouw van metaal wat dus 10x zo zwaar is als plastik of lexaan. Ook rij ik op de orginele wielen van de ferrari. Deze hebben niet egt veel grip laat staan dat ze 100% recht zijn. Ook zijn ze kleiner dan de 1:24 schaal het zijn 1:26 wieltjes.

het enigste voordeel wat ik heb is dat de motor van deze standaard al sneller is dan de meeste 1:24 speelgoed autotjes. Werkt ook op 6,5V 4x AA batterij. Ik moet dus nog aan een accu zien te komen met 5 cellen maar wel zo klein mogelijk...

het interieur zal er helaas uitmoeten om ruimte te maken voor de printplaat. en de batterijen. aangezien een ferrari toch even wat lager is dan een VW new beetle kan ik dus niet 4 normale losse batterijen gebruiken.

al wil deze auto ergens in winnen dan zal het de crash and destroy cup worden... aangezien die nagenoeg onverwoestbaar is... omdat het frame wordt verstevigd door de body.

ook is de bedoeling nog om er ledjes in te bouwen

maar wie heeft nog ideeen voor het stuur en de accu?? ik heb wel een 3,6V accu liggen uit een oude telefoon maar deze is dus wss te laag om op te rijden.. zal wel lang meegaan 1700 mAh. maar of het genoeg is om de auto vooruit te krijgen is de vraag

stop er een Xspeed Pro motor in en als batterijen Li-ions
dan wil hij wel rijden.
trouwens, de Mini-z en de XMOD zijn schaal 1:28

ja oke maar ik heb geen zin om voor tonnen uit te geven aan motortjes en elektronica.

de bedoeling is om het te doen met de spullen die ik heb

probleem van servo is dat het 3 draads is ik heb maar 2 draads aansturing

+ de ruimte heb alleen std servos geen micro

Zit niet eens besturing in, tis niet voor niks een statisch model

vw4sy.jpg

dit is het stuur systeem van de lidl auto werkt dus met een magneet.

zit te denken het frame op te splijten en lidl voorkant erin te zetten dan

alleen ben bang mijn sterkte ervan te verliezen

je bent de H van http:// vergeten
btw, die foto is nogal donker dus kan niet zien wat je bedoelt. als je nou het stuursysteem na aapt.

Ben benieuwd of het straks te besturen is :P Maar ziet er wel goed uit. Alleen zijn de laatste foto's beetje Brak :?

Back