Himoto 1:10 monstertruck brushed

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Saskia_1996, 17 feb 2018.

  1. Saskia_1996

    Saskia_1996

    Lid geworden:
    17 feb 2018
    Berichten:
    7
    Locatie:
    de blesse
    Hi
    Voor mijn zoon de Himoto 1:10 rusty gekocht. met brushed motor
    Gisteren ontvangen en vandaag uitgeprobeerd. Meteen al problemen met ontvangst. de bijgeleverde bediening zou een bereik van minstens 140 meter moeten hebben maar wij kunnen slechts vijf meter verwijderd zijn en hij reageert al niet meer. Heeft iemand ervaring hiermee

    We zijn nog beginners dus misschien zijn er toch ergens nog instellingen waar we geen weet van hebben?

    alvast bedankt.
     
  2. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Wat zegt de winkel ervan?

    Alle accu's/batterijen vol? Antenne heel? Antenne niet ergens vlak langs een motordraad?
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik zie dat deze normaal met een 27mhz zender komt en optioneel met een 2.4ghz. Heb je de 27mhz? Zo ja, heb je bij de auto wel de antennedraad geheel uitgerold en door het sprietje getrokken?

    Anders inderdaad terug naar de winkelier.
     
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Wat zegt de handleiding zoal?
     
  5. Saskia_1996

    Saskia_1996

    Lid geworden:
    17 feb 2018
    Berichten:
    7
    Locatie:
    de blesse
    Hij is geleverd met een 2.4GHZ zender die was in tijdelijke actie gratis erbij. de antenne steekt eruit en moest een zwart rietje omheen en die staat rechtop.
    De winkel is gesloten helaas.

    De handleiding zegt alleen dat er geen metaal bij de antenne in de buurt moet zitten (inch er tussen) dat je hem in foam moet verpakken enz.. Alleen ik heb dus zoiets van hij staat in de winkel online dus dat hij meteen ready to use word opgeleverd, in elkaar gezet etc. en klaar voor gebruik, dan ga ik er niet van uit dat ik zelf nog aan het bouwen moet gaan, en dan zou daar dus ook materiaal voor bijgeleverd moeten worden en duidelijk vermeld moeten worden.

    De batterij is vol. hij blijft prima in een cirkel om je heen rijden en heeft genoeg power dan maar zodra je vijf stappen verwijderd bent houd hij op, sturen werkt niet gas niet niks. vervolgens loop je 3 stappen naar voren en ook dan duurt het even voor hij weer begint, wat ik dus weer zo apart vind want als het een antenne probleem is dan zou je verwachten dat hij niet zo wisselend is. soms denk ik misschien is de motor te warm en houd hij daarom ermee op, maar dat slaat dan nergens op want als ik dus tig rondjes om mezelf heen rijd heeft hij dat niet. En daar maakt het dan niet uit of ik in wisselende snelheden om mezelf rijd of op 1 tempo.

    Dit is overigens de eerste brushed motor rc auto die we hebben, omdat er in zijn budget geen brushless waren (tenminste niet in hun shop). Maar dan nog kan ik dat niet verklaren, dit moet volgens mij toch niet uitmaken?


    Ik heb zelf de Himoto 1:8 en die komt met precies dezelfde controler en niks geen last, ik kan met dat ding tot heel wat meters ver rijden. Zelfs de 1:18 die we al hadden van een ander merk is een licht dingetje maar die heeft gewoon datzelfde bereik.

    Ik weet ook niet hoe de winkel het oplost, het is de eerste keer dat ik bij hen bestel en hij heeft al zijn verjaardagsgeld gespaard om dit te kunnen kopen. Beetje sneu zo.
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Kijk, hoe de winkel het oplost zal je een zorg zijn, het is hun plicht dat ze het oplossen. (Tenzij je hem buiten de grenzen van de EU hebt gehaald maar zelfs dan bestaat er garantie)
     
  7. Saskia_1996

    Saskia_1996

    Lid geworden:
    17 feb 2018
    Berichten:
    7
    Locatie:
    de blesse
    Oke, ik hoop het. gewoon in nederland gekocht bij monstercars. Ik laat t even weten tzt wat de oplossing was
     
  8. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Niet per ongeluk een paar oude batterijen in de zender?
    Is mij ook al eens gebeurd. :hammer:
     
  9. Saskia_1996

    Saskia_1996

    Lid geworden:
    17 feb 2018
    Berichten:
    7
    Locatie:
    de blesse
    nee geen oude batterijen. gloednieuw uit het pakje en hetzelfde soort als bij mijne.
     
  10. Saskia_1996

    Saskia_1996

    Lid geworden:
    17 feb 2018
    Berichten:
    7
    Locatie:
    de blesse
    Ik moet hem retour sturen en dan gaan ze hem repareren. Is het niet raar dat de verzendkosten dan voor mijn rekening komen? het is geen antwoordnummer en ik kan ook niks printen van hun. beetje raar vind ik. plus ik ben misschien daar heel paranoia in missieen maar ik dook dan van repareren? straks komen er nog zeer andere rare dingen aan de oppervlakte? En hoe lang gaat zo'n reparatie duren? wij gaan vrijdag op wintersport en die zondag daarop is hij jarig precies de dag dat we die avond er voor thuis komen. nou hoe ga ik dan kijken of het t dan wel doet? Ik heb nu goddank express ook alvast hem getest of alles werkt.
     
  11. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Bij kopen op afstand mag je binnen 2 weken zonder opgaaf van redenen retourneren.
    Bij gebruikssporen kan waardevermindering van toepassing zijn.
     
  12. Saskia_1996

    Saskia_1996

    Lid geworden:
    17 feb 2018
    Berichten:
    7
    Locatie:
    de blesse
    ja oké maar waardevermindering is nu niet aan de orde aangezien ze t repareren.
    dus als t goed is krijgen we deze gewoon weer.
    en dit defect kom je alleen achter als je de batterij opgeladen hebt dus ja gebruiksporen heb je dan wel natuurlijk
     
  13. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Hopelijk is het iets simpels en zo opgelost. Ben benieuwd.
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    En daarom moet je ook gewoon bij een winkelier kopen, kost misschien iets meer maar krijg je duidelijk meer service voor terug.
     
  15. Paris47

    Paris47

    Lid geworden:
    20 feb 2018
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Rotterdam
    Klinkt als een kwestie van de transmitter opnieuw programeren (juist afstellen). Heb ik bij mijn Himoto monster truck ook gehad.
     
  16. Saskia_1996

    Saskia_1996

    Lid geworden:
    17 feb 2018
    Berichten:
    7
    Locatie:
    de blesse
    We hebben de auto weer terug en hij doet het. Ze hebben hem netjes verzonden en gerepareerd. de zender was defect
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  17. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Top! En fijn dat je even terugmelding geeft!
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina