Hirobo Jet ranger

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door Blitske, 19 dec 2015.

  1. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.971
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Het ziet er uit als een antenne.... Sommige Hueys hadden ook een vin-vormige antenne boven op de cockpit staan....
     
  2. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Ja Bert heb ook al gedacht antenne want die heli's hangen vol met antennes , kerels moesten ook zeker zijn dat ze elkander bleven verstaan :) .

    Grtjs en thx voor de input
     
  3. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Ben ook al wat aan wa details aan het denken en aan het prutsen en wa gaan shoppen in een rommel winkeltje :)
    Was al tijdje aan het zoeken achter de typische beacon lights van de kleeblatt heli's en waar moet je dan zijn , tuurlijk in die rommel winkeltjes .
    Heb daar 2 heel interessante dingen gevonden , een speelgoedje van 0;49 € ( 3 van gekocht ) want daar zat in wat ik zocht :) een typisch bol beacon light kapje
    Dan plastik ringetje gemaakt een o ringetje beetje plakken en joepie voor minder dan een euro 2 mooie kapjes , straks een 3w ledje eronder en hub klaar is wat ik zocht ( zie de foto's )
    En wat was het 2e wat ik vond ? ja ja een poppemieke ( 1€30 ) die de juiste maat heeft om pilote te worden in deze Kleeblatt Bell 206 , ze heeft ondertussen de proeven afgelegd en is goed gekeurd .
    Andere kleding is uiteraard in bestelling .
    Big Boy's - Big Toy's and small girls .

    Grtjs , Blitske Bell 206 - details 001.JPG
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Goede morgen :)
    Na een nachtje drogen was mijn stabilo ( of hoe noem je dat bij een heli ? ) gemaakt uit drie carbon latjes , 2 stukjes Gamma depron en een beetje balsa klaar om wat te schuren en weer tevreden , nog een glasmatje erover en we kunnen weer wa verder ( er branden al wa lichtjes , het einde nadert :) )
    Enne besluit is genomen er komen ook hier en daar wa rivets op :) denk da ik het ideale daar voor gevonden heb , nog paar dagen geduld en ik licht een tipje van de sluier :)

    Grtjs , Bell 206 stabilo 002.JPG
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MDM en Heli-Uwe vinden dit leuk.
  5. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Hey

    Stabilo zit in de glasmat dus op naar het volgende .
    Ben begonnen om de schaal antennes te maken en dit op een manier die ik ook nog nooit heb gedaan .
    Eerst heb ik op een stuk depron de buiten vorm van de romp overgenomen op deze depron plaat heb ik eerst getekent hoe het ongeveer zou moeten worden , heb er 2 modellen op geschetst en zo kon ik al ff zien hoe het zowat zou worden als het op de heli zou staan .
    Heb uiteindelijk voor het grootste gekozen omdat het meeste aan leunt bij de echte .
    Dan deze depron plaat op het kopieer apparaat en 4 afdrukken gemaakt , deze heb ik dan om 4 plaatjes depron gekleeft ( dubbelzijdige tape ) en dan de vorm uitgesneden , uiteindelijk depron 2 x 2 op elkander gelijmd en dit op een vol plaatje depron en voila een negatief malletje waar ik dan ook ineens 3 draad stukjes van 2mm heb ingestoken om de antennes uiteindelijk op de romp te bevestigen .
    Ondertussen zijn deze malletjes gevuld met carbon strengen en lamineer epoxy , nu 2 daagjes laten drogen en dan heel benieuwd wat er gaat uitkomen ????
    Paar foto's om te verduidelijken , resultaat tegen vrijdag of zaterdag gggggggggrrrrrrrr spannend :) Tot de volgende !!
    Bell 206 Carbon antennes 001.JPG
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. didier n

    didier n verslagschrijvers

    Lid geworden:
    12 jul 2007
    Berichten:
    1.052
    Locatie:
    Leopoldsburg belgie
    Zeer leuke vorderingen, ik kijk al uit naar het resultaat van je antennes! Dit is pure modelbouw :koud:

    grtz,

    Didier
     
  7. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Whoe hoe :) Kon mezelf niet inhouden toen ik deze avond van het werk kwam , dadelijk gaan voelen hoe hard de epoxy was !
    En voelde echt wel heel hard aan dus kon me ni inhouden die depron moest eraf en joepie wat er uit kwam was binnen mijn verwachtingen !!!! nog afwerken en het zijn echte antennes ! ( Bell 206 Antennes 2 002.JPG Foto 1 nog in het malletje en foto 2 ontdaan van de meeste depron )
    Ga met het bij vijlen en schuren wel wachten tot in het weekend dat de epoxy zeker hard is .
    Weer vol goede moed , vandaag nog het stabilo er in plakken se .

    Grtjs en tot de volgende update .
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MDM vindt dit leuk.
  8. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Bell 206 Details antennes - doors 008.JPG Joepie bouw weer .
    Weer een stap verder se , epoxy van de antennes goed droog dus de vijl en de schuurblok erop en na een uurtje of 2 genieten zijn het nu echt wel antennes geworden , binnekort nog zwart spuiten en dan lijken ze redelijk echt :)
    Gisteren avond ook nog ff 4 deur klinken ineen geprutst en die zijn ook klaar om kleurtje te krijgen .
    Het spuiten van al de onderdelen komt er aan ma eerst volgende week nog wa rivets toveren , verslagje volgt wel .
    Grtjs en prettig weekend iedereen .
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 21 feb 2016
    MDM en Phobos77 vinden dit leuk.
  9. bruteforce

    bruteforce

    Lid geworden:
    31 aug 2009
    Berichten:
    1.065
    Locatie:
    Noord Brabant
    Dat gaat ne gave heli worden Blitske!
     
  10. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Bekijk bijlage 200652 Bekijk bijlage 200652 Goede nacht :)

    Was een lang avondje maar we staan een heel eind verder , experimentje is gelukt en ik ben tevreden .
    Op een 3 uur staan er ongeveer een 80% van de rivets op .
    Het aftekenen ni mee gerekent want da was toch ook een heel werkje .
    Ook nog wa kleine details er bij en het afwerken kan bijna gaan beginnen .
    Bekijk het even en ik verklap volgende keer hoe ik die rivets er heb op gezet :)
    Grtjs en tot de volgende
    Bekijk bijlage 200652
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 24 feb 2016
    MDM vindt dit leuk.
  11. Arragon

    Arragon

    Lid geworden:
    7 dec 2010
    Berichten:
    84
    Locatie:
    In het zuiden van Frankrijk
  12. Arragon

    Arragon

    Lid geworden:
    7 dec 2010
    Berichten:
    84
    Locatie:
    In het zuiden van Frankrijk
    Bijlage kan ik niet openen.
    Maar die rivets lijken begot goed op kleefbare deurstops.
     
  13. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Hey goede avond .

    Arragon , mogelijk trekt het wel op een deurstop maar die zijn rond de 8mm en dan op schaal 1/7 ? zou een rivett zijn van 56mm da is mer iets voor in een zeeschip :) , nee mijn rivetjes zijn rond de 2mm de ene al wa dikker dan de andere .
    Onderaan nog wa verdere detail foto's en ook de surprise waar ik de rivets mee gemaakt heb en kost me ongeveer een 20 € dus duur is het ook ni en geloof me dit is een revolutie voor wie graag rivets snel en redelijk goed plaatst .
    Ik hoorde die reklame op tv en mijn lampje begon te branden , letterlijk vooral dan !!
    De rivetten zijn geplaatst met vloeibare plastiek die binne de 5 sec uithardt met het bestralen met een UV lampje .
    Wie interesse heeft , proberen maar !!
    Dit kon ik ni voor mezelf houden :) .

    Grtjs en de volgende foto's zullen met een kleurtje zijn . Blitske Bell 206 details compl 002.JPG
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. MDM

    MDM

    Lid geworden:
    14 jul 2011
    Berichten:
    220
    Locatie:
    VLAANDEREN
    Super!
    Zou je wat meer info kunnen geven over dat rivet systeem? Wat is dat? Waar is zoiets te krijgen?
     
  15. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Hey
    MDM , ze verkopen het momenteel ook bij de Blokker :) en ook dit werkt perfect .
    Je kan er zowat alles mee lijmen , tik even Bondic in in Youtube en je zal snel overtuigd zijn .
    Er zit op het pennetje een perfect naaldje op en het werkt juist zowat als rivets plaatsen met witte houtlijm met het grote verschil dat het vloeibaar blijft , dus iets verkeerd veeg je gewoon af met een doekje . Als het ok is , UV lampje erover en binne een paar seconden is het hard :) Ik plaats ongeveer een 10 tal rivets en ga er dan over met het lampje en hup verder .
    Er zitten +/- een 1500 rivets op deze heli en ben er een goede 5u mee bezig geweest , daar zitten vlot 3 uur schijnen met het lampje .
    De meeste pennetjes zijn wel met een klein led lampje , ik heb een groter gekocht via E bay ( 12 € )
    Wel opletten dat je harde lijm koopt , ze hebben er ook gel in .

    Grtjs en succes
     
    MDM vindt dit leuk.
  16. didier n

    didier n verslagschrijvers

    Lid geworden:
    12 jul 2007
    Berichten:
    1.052
    Locatie:
    Leopoldsburg belgie
    Dat ziet er idd helemaal niet slecht uit!

    Nu ben ik benieuwd naar het effect als er lak overzit, wan dan zie je ze pas goed "uit de verf" komen :p

    Goed bezig! ;)

    Didier
     
  17. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Update

    De primer zit er op , zwart op aanraden van de verf leverandier , zou beter matchen met de kaki kleur .
    Maar over die kaki kleur ben ik er nog niet helemaal uit , de real RAL 7013 hebben ze niet in de standaard spuit bussen .
    Moet dus een keuze maken uit iets meer groen of iets meer bruin :) ni makkelijk .
    Heb dus nu het landing gestel in het ene en een kapje van de tail in het andere , zal straks is foto van sturen .
    Als jullie voorkeur overeen komt met de onze ( ik en vrke ) weet ik wa kiezen he :)
    Hier al wa foto(s in de primer en de rivets springen er uit Didier :) ( primer is wel meer satin dan de camouflage die matter is .

    Grtjs Bell 206 kleuren 003.JPG
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MDM vindt dit leuk.
  18. MDM

    MDM

    Lid geworden:
    14 jul 2011
    Berichten:
    220
    Locatie:
    VLAANDEREN
    Amaai! Knap! Dat gaat nogal vooruit!
     
  19. Phaedra

    Phaedra

    Lid geworden:
    20 aug 2011
    Berichten:
    502
    Locatie:
    omgeving Antwerpen
  20. didier n

    didier n verslagschrijvers

    Lid geworden:
    12 jul 2007
    Berichten:
    1.052
    Locatie:
    Leopoldsburg belgie
    Zoals ik zei...de verf laat de rivets extra uitkomen :D
    Het schiet idd goed op daar....
    Nu wachten op je testfoto's van de kleuren...

    groeten,

    Didier
     

Deel Deze Pagina