Hirobo Jet ranger

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door Blitske, 19 dec 2015.

  1. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    FF nacht antwoordje :)
    Hier de 2 keuzes van kleur , het landings gestel iets groener het tail kapje iets bruiner .
    Keuze is eigenlijk al wel gemaakt het iets bruinere lijkt echter op de real one .
    Bekijk het ff , morgen spuiten hier denk ik =-)

    Grtjs Bell 206 kleurkeuze 005.JPG
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 28 feb 2016
  2. didier n

    didier n verslagschrijvers

    Lid geworden:
    12 jul 2007
    Berichten:
    1.053
    Locatie:
    Leopoldsburg belgie
    Yep,

    Ik denk dat je de juiste keuze maakt....succes met spuiten!

    grtz,

    Didier
     
  3. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Bell 206 painted 002.JPG Hella
    En hier al een eerste update se , spuiten is perfect verlopen en ik ben tevreden .
    Het is wel heel duidelijk een camouflage kleur want de rivets komen nu minder uit natuurlijk , maar subtiel mooi is ook mooi he :) .
    Als al de afwerking er nu op komt zal het vogeltje wel tot leven komen , mogelijk zet ik er nog een satin vernis over maar da bezie ik nog .

    Grtjs Bekijk bijlage 201254
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 29 feb 2016
  4. MDM

    MDM

    Lid geworden:
    14 jul 2011
    Berichten:
    219
    Locatie:
    VLAANDEREN
    Ge vliegt er nogal in! :koud:
     
  5. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Hey .

    Voila vandaag nog een dagje wa geknutseld se , al de verlichting er definitief in en al wa aan de afwerking begonnen .
    Het begint nu toch wel een Kleeblatt Bell 206 te worden , ikke blij :yes:.
    Zit nu nog op 2 lagertjes te wachten van de torque tube en dan ik de mekaniek in elkander gaan steken en inbouwen , het einde nadert .
    Nog paar fotokes se .

    Grtjs Blitske
    Bell 206 afwerking 1 003.JPG
     

    Bijgevoegde bestanden:

    didier n, renetl50 en MDM vinden dit leuk.
  6. didier n

    didier n verslagschrijvers

    Lid geworden:
    12 jul 2007
    Berichten:
    1.053
    Locatie:
    Leopoldsburg belgie
    Dat begint er idd serieus op te lijken...

    Ik vraag me af of je kabouters hebt die 's nachts verderbouwen, dat gaat toch zooo snel bij jou :weetnie:


    Didier
     
  7. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Mooi , en origineel . Rivetten komen ook goed uit . :beer:
     
  8. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Thanks allen :)
    En Didier nee heb geen kabouterkes in dienst ma ben soms wel een nacht werker , als ik vertrokken ben kan ik moeilijk stoppen zeker in dit stadium als je het steeds meer ziet worden wat je voor ogen had .
    Zal nog is wa gaan doen se - ma zit wa vast voor 2 kleine lagertjes .

    Grtjs
     
  9. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Heyy

    Nog ff kleine update se , staartvin ook klaar en hier en daar nog wa kleur aan gegeven ,
    The real rc Kleeblatt is born .
    Als ik volgende week hopelijk die 2 lagertjes binnen heb kan het mechanische beginnen , paar nachtjes werk en da is ook klaar :))
    Da is niet de laatste nieuwe Kontronik die je ziet zitten hoor , is ma beetje gewicht da beestje blijft staan .
    Paar fotoke's .

    Grtjs scale maatjes . Blitske
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. MDM

    MDM

    Lid geworden:
    14 jul 2011
    Berichten:
    219
    Locatie:
    VLAANDEREN
    Heel knap werk, maar ben je niet bang om de oriëntatie te verliezen met zo'n donkere heli?
     
  11. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Thanks MDM , denk dat de kleur best zal meevallen donker vindt ik juist vrij duidelijk en de witte pijlen en de felle staart zullen toch ook wel best opvallen .
    En klein is hij ook niet dus zicht zal wel lukken , zitten dan ook nog 3w navigatie lichten in die wel serieus zichtbaar zijn .

    Grtjs
     
  12. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Hey everybody

    Nog ff update , al lang geleden he :) . Nu zit ik nog altijd op de 2 domme lagertjes te wachten je besteld braaf op een gerenomeerde nederlandse webshop besteld ( waar ik altijd heel tevreden over was ) en nu zit ik al bijna 14 dagen te wachten :oops: .
    Dus dan toch maar aan de binne inrichting enzo begonnen en ook het tail eindje dat over de tail mekaniek komt .
    En da eindje ook weer gemaakt op een blitske manier ;) , anders en zo weinig mogelijk kosten :kwijl: .
    Ik begon met een stuk zwaar hout waar ne modelbouwer normaal voorbij loopt ( afval van de Hubo - gratis ) nen balk van 15 x 8 cm en ne meter lang 0
    Daar een blokje uitgezaagd van een 6 x 6cm - 15cm lang en dan een uurke zagen , schaven en schuren en dan had ik een modelletje hoe dat tail kapje moest komen , daarna een colaflesje opgedronken ( dorst he ) en dan da flesje stukje kleiner gesneden en da over mijn houten malletje en dan ff de warmelucht blazer erop en voila ( na 3 pogingen er zaten gelukkig nog lege flesjes in de vuilnis zak :koud: ) kwam er een kapje( + een reserve ) uit zoals ik het wou joepieeee !!
    Spantje er achteraan in , tail iichtje , wa afwerken en wa details ( inspectie luikje ) wa verf en voila een tail kapje waar ik tevreden mee ben .
    Het echte is wel puntiger maar dan moest ik weer da ledlichtje gaan veranderen en daar ff geen zin in :) .
    Hier wa verduidelijkende fotokes .
    Voigende komt de cockpit . doeiiii
     

    Bijgevoegde bestanden:

    didier n en MDM vinden dit leuk.
  13. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Top , origineel .
     
  14. MDM

    MDM

    Lid geworden:
    14 jul 2011
    Berichten:
    219
    Locatie:
    VLAANDEREN
    Echt tof gemaakt! :koud:
    Ik ga dat systeem eens uitproberen voor de kapjes over de navigatielichten.
     
  15. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Thanks
    MDM , het werkt echt wel als krimpkous he , je moet rond de vorm een gesloten vorm hebben he .
    Kapjes voor navigatielichten zie ik zo niet zitten , ma met wat zoeken lukt het mogelijk wel :)

    Grtjs
     
  16. didier n

    didier n verslagschrijvers

    Lid geworden:
    12 jul 2007
    Berichten:
    1.053
    Locatie:
    Leopoldsburg belgie
    Da hedde goe gedaan :thumbsup:

    Alweer een demo van échte modelbouw...van niets iets maken :)


    grtz,

    Didier
     
  17. chrisv

    chrisv

    Lid geworden:
    12 mrt 2016
    Berichten:
    1
    Locatie:
    ranst
    Wat ben ik blij dat ik die heli niet naar het containerpark heb gebracht. Prachtig wat je hier allemaal laat zien !

    De body is trouwens origineel van Mikado (volgens de eerste eigenaar). Lang geleden hebben ze deze Jetranger body verkocht voor hun Logo 30.

    Kan niet wachten tot ik hem in het echt op de club zie.
     
  18. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Hey Chris :) en de andere .

    Ja ik had beloofd hem een 2e leven te geven he , nog ff geduld en ik ben er mee op de club .
    Hier nog paar details voor in de cockpit .
    Hopelijk volgende week de aandrijving er in en dan kan ik de cockpit volledig afwerken , moet nog wa met de batterijen kunnen schuiven he .
    Grtjs iedereen .
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    FF geleden en kleine update .

    De lagertjes zijn gisteren verstuurd ( eindelijk ) dus volgende week de mekaniek er hopelijk nog in .
    Want ondertussen terug beetje druk met wat andere heli's die dringend in orde moeten en moet dringend terug wa meer gaan vliegen nu .
    Heb nog wa bezig geweest met een jobke waar ik een hekel aan heb en da is het inlijmen van de cockpit ruitjes , ben halfweg , nog 5 te gaan :)
    Ruitjes zijn ook niet meer het allermooist maar zal nog wel meevallen in een echte heli zitten ook altijd krassen op de ruiten :)
    Volgend week hopelijk nog ff een update want heb daarna een 10 dagen heel andere dingen op het program .

    Grtjs Blitske
     
  20. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Vervolg ...?
     

Deel Deze Pagina