Hirobo Jet ranger

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door Blitske, 19 dec 2015.

  1. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Hey Allen

    Zal hier ook even een beetje info geven waarom mijn bouw van de bell zo een beetje in de lange draad is geraakt .
    Heel het vlieg seizoen veel gevlogen en dan ook niet echt meer de zin en de tijd om aan de heli verder te doen
    Op het einde van dit seizoen heb ik dan een prettige steek gekregen van een DLG mug ( ja is iets heel anders dan een heli ) maar wel echt tof om te doen en ja nu daar ook wel wa door bevangen .
    Dit wil zeker niet zeggen dat de heli zal blijven wachten want tegen het begin van het seizoen moet die wel zijn maiden kunnen doen .
    Maar dan heeft mijn dochter ook nog een huis gekocht en ja daar zit vader nu toch ook met regelmaat .
    Dan moet ik nog een gechrashte Hercules nog terug ok krijgen ( bijna gedaan ) en ook nog beetje indoor seizoen bezig , nog gaan werken en thuis ook nog ( beetje doen )
    Maar nog ff geduld en ik ga hier ook wa verder .
    Grtjs iedereen en veel bouw plezier .
     
  2. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Hey iedereen

    Ondertussen terug verder aan de de Bell 206 Kleeblatt bezig , loopt alweer goed en ga binnekort de mekaniek van een testvluchtje laten proeven .
    Nu loop ik wel tegen een probleempje aan , heb ondertussen de draazin van de hoofdrotor CC gemaakt , zodoende draait de tailrotor die naar de linkse kant is verhuist ook terug in de goede richting en de mainrotor draait bij de real one ook CC dus alles leek goed te komen
    Maar ik zou er graag assymetrische blades op hebben en nu blijken deze in de 700size heel moeilijk te vinden ( dacht dat Spinblades die gewoon standaard zou hebben maar dit blijkt niet te zijn !
    Vraagje , weet er dus iemand waar ik links omdraaiende 700 size blades kan vinden die assymetrisch zijn ??? ik denk dat die van Vario zouden moeten kunnen maar zijn er mogelijk nog andere mogelijkheden ?

    Grtjs iedereen en alvast bedankt voor het meedenken . Blitske
     
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.767
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Da's inderdaad een van de jammere dingen van Spinblades: ze hebben alleen rechtsdraaiende semi's....

    Ik ken alleen Vario als leverancier van linksdraaiende bladen, maar ik meen me te herinneren dat Vario die bladen ook ergens inkoopt. Ik kan me alleen niet meer herinneren van wie of waar of wat....

    Vraag anders eens rond op het duitse Vario Forum.... Da's ondertussen een redelijk stille bedoening, maar ALS er iemand iets weet over linksdraaiende bladen van andere leveranciers, dan denk ik dat je daar de meeste kans hebt een antwoord te krijgen....
     
  4. raptor117

    raptor117

    Lid geworden:
    2 jan 2010
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Brabant of omgeving
    Laatst bewerkt: 5 nov 2017
  5. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Rinie

    Bedankt voor de goede tip , lijkt inderdad ook een optie en de tip van Brutus is ook het overwegen waard want de blades van vario lijkt me zeker ook een mogelijkheid .
    ik bekijk het verder en als ik een beslissing neem laat ik hier zeker iets weten. , volgende week is testvluchtje met de losse mekaniek doen heb nog symetrische 700 blades en als beestje daar met vliegt gaat hij de romp in en bestel ik half symetrische blades .
    Grtjs Blitske
     
  6. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Ondertussen heeft de mekaniek gevlogen en alles leek perfect te werken , spijtig genoeg ging gewoon bij het hooveren de staart plots verticaal naar beneden en daar stak mijn mekaniek .
    ik kon er gewoon niet aan uit wat er gebeurde maar bij nader toezien bleek er een servo arm afgebroken te zijn van de achterste servo van de swash .
    Je blijft dan met de vraag is het in vlucht gebeurd wat natuurlijk het rare maneuver verklaarde of is het met de crash gebeurd ?? En dan viel mijne euro dat je de log van de Vbar kan nakijken en daar bleek dus wel duidelijk dat de 2 voorste servo's 2 seconden out of range waren , gelukkig is dit gebeurd zonder romp en is de schade bijna hersteld , tail pipe en gears gestript .
    Binne kort terug enkele testvluchten maar wacht momenteel op metal servo arms .
    Grtjs en tot de volgende .

    Blitske
     
  7. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.767
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Gatverdarrie. wat een vervelende crash, als je een heli kwijtraakt door zoiets lulligs....
     
  8. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Crashen is altijd vervelend , even doorslikken en weer doorgaan Blitske . Het overkomt iedereen wel eens . Na mijn Huey crash ging ik NOOIT meer herbeginnen , jaja :bye:
     
  9. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Ondertussen heeft de mekaniek al terug zijn 2e leven en alles lijkt naar wens .
    Heb Blades besteld bij '' Der Blattschmied '' - http://derblattschmied.com . Linksdraaiende halfsymmetrische en ook half symmetrische tail blades voor een links staande tail . , zijn zeer vriendelijke vlotte heli fans en zeker niet duur .
    Zal wel een maandje moeten wachten want moeten gemaakt worden en sluiten tussen kerst en nieuwjaar , maar met dit weer maakt het niet zo veel uit he .
    Ondertussen om de tijd wat te verdoen ff iets heel anders gemaakt een gyrocopter of dat da ga vliegen is maar de vraag ?? ( Is wel ni echt schaal maar toch beetje lijkend op een Ottogyro de gele dus en mijn modelletje de witte :) Ottogyro.jpg Gyro 1.jpg

    grtjs , Blitske
     
  10. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Hey allen .
    We zijn ondertussen weer maanden verder maar stoppen doet dit projectje nog niet :)
    Ondertussen alles in elkander gefixt en heli voor 99% klaar , heb er ook al kort vluchtje mee gedaan en dit ging ook de goede kant op vloog vrij goed en stabiel tot !
    Ja na een paar minuten hooveren vlieg ik kort rondje en wat gebeurt er , ja juist het zelfde als met de test van de mekaniek , gelukkig kreeg ik het beestje nu wel terug onder kontrole en ben dan maar mayday mayday snel geland . .
    Na de log bleek er inderdaad de zelfde melding op te staan '' sensor value out of range '' .
    Dus besluit is genomen de stabilisatie ( de goedkope Kbar pro versie ) waar ik voordien in andere heli vol jaar heb mee gevlogen zonder 1 probleem vliegt er uit . en een originele Vbar zal er in komen .
    Hier alvast paar foto's , hij is nog heel dus ik profiteer er van :)
    Grtjs , Blitske
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Op sommige en wat zeg ik , als je een grote of semi grote schaalheli hebt , mag je niet sparen op de electronica die je er in steekt . Komt nooit goed en al de uren van werk . :koud:
     
  12. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.501
    Locatie:
    Heerenveen
    Gewoon zo min mogelijk electronica lol.

    Goedkoop is vaak duurkoop. Zou toch eeuwig zonde zijn als zo'n machine daardoor ten onder gaat.. [​IMG]
     
  13. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.767
    Locatie:
    Oldeberkoop
    He's back....
     
  14. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    hey Allen
    Ben nooit echt weg geweest maar drukke periode momenteel en de modelbouw moet er zo wa tussen vallen , geef ook toe dat ik eigenlijk met te veel bezig ben maar wat doe je daar aan ??
    Laatste dik jaar bij de dochter huisje mee helpen verbouwen , toen dit klaar was kocht mijn zoon een huis dus daar maar aan begonnen en nu binnen een paar weken beginnen wijzelf te bouwen , nee geen andere heli maar een huis :)
    Dus komende tijd weer hobby tussen de bakstenen en de soep .
    Binnen een klein jaar moet alles rond zijn en dan kan de aandacht van de modelbouw opgetrokken worden naar een 80 % , vrouwke krijgt dan ook nog 20 % zo is alles perfect verdeeld :) .
    Blijf alles hier wel volgen en af en toe hoor je wel is iets .

    Grtjs , Blitske
     

Deel Deze Pagina