Historie Regeling Modelvliegen

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door Énke Blériot, 17 mrt 2016.

  1. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Den Haag
    Wederom veel tekst..

    Dan stel ik gewoon 1 heldere vraag. Is het ondertussen al duidelijk of ik, als vv vlieger, zonder zorgen op een veld kan staan om mijn hobby uit te voeren??

    Gr.

    Bernard
     
  2. Énke Blériot

    Énke Blériot PH-SAM

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.026
    Locatie:
    Zwolle
    Verleden, heden (en toekomst) Regeling Modelvliegen is niet met enkele woorden te omschrijven...is een complexe zaak en VV is daarbij van ondergeschikt belang...helaas...

    Indien je van je verzekering een clip en klaar document hebt dat je ook voor VV verzekerd bent...dan kun je zonder zorgen vliegen. Zo niet...ja dan is het
    - zorgen maken... of ...
    - zorgen dat...

    je ook zoiets krijgt;)
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2016
  3. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
  4. Énke Blériot

    Énke Blériot PH-SAM

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.026
    Locatie:
    Zwolle
    Nog een aanvulling op het bericht van Wout:

    De KNVvL herroept per 13-4-2016 haar uitspraak van 21-1-2016 dat VV niet rechtsgeldig is.
    De stelling is nu:
    - de Regeling Modelvliegen is deel van de Regeling RPA en derhalve UITSLUITEND van toepassing op RC modelluchtvaartuigen
    - alleen indien je model RC is dien je aan de Regeling Modelvliegen te voldoen
    - de KNVvL verzekering dekt ALLE vormen van modelluchtvaart.

    Als KNVvL lid zit je dus goed volgens de KNVvL.

    Indien je geen KNVvL bent dan heb je uitsluitend je WA verzekering en die zijn sterk verschillend bv:
    - Modelvliegen is verzekerd , zonder verdere specificatie
    - Modelvliegen is verzekerd, zonder verdere specificatie en desgevraagd is men bereid NIET RC modellen te vermelden in een extra clausule (o.a. Centraal Beheer)
    - Modelvliegen is NIET verzekerd tenzij het radiografisch bestuurd is ( o.a. ASR Verzekeringen)
    - Een boven grens van 20 of 25 kg komt voor.

    Advies: ben je geen KNVvL lid en vlieg je (ook) wat anders dan RC modelvliegen ( bv Vrije Vlucht , Lijnbesturing) kijk dan heel goed na wat je verzekering voorwaarden zijn.

    Zodra we nu ook duidelijkheid hebben over het wegvallen van de bovengrens ( 25 kg) in de Regeling Modelvliegen kunnen we het topic sluiten.
     
    maaskie vindt dit leuk.
  5. maaskie

    maaskie

    Lid geworden:
    23 jun 2006
    Berichten:
    489
    Locatie:
    Nijmegen
    Hier wordt ik blij van!

    Ik wil bij deze iedereen, die deze discussie aangezwengeld en gestuurd hebben, alvast heel erg hartelijk danken voor alle moeite die gedaan is en feliciteren met het behaalde resultaat!
    Het is ontzettend fijn dat outdoor vrije vlucht (voorlopig) gewoon mogelijk blijft in Nederland.

    En nu ga ik eens even in mijn WA polis duiken ;-)

    Greetz,
    Jurgen
     

Deel Deze Pagina