Hitec aurora 9 verbinden met hitec laser 4 (trainer-buddy)

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Wes56, 28 sep 2017.

  1. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.568
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Beste,

    weet iemand of het mogelijk is om een 2,4ghz hitec aurora 9 te verbinden met een oude 35mhz zender.
    Namelijk een laser 4 van hitec.
    Ik gebruik deze zender soms om te simmen samen met deze kabel +usb interface thumb-Hitec Simulator Cable.jpg

    Nu dacht ik om deze als trainer-buddy te gebruiken met mijn aurora 9 om iemand te leren vliegen daar ik deze toch liggen heb en niet speciaal een nieuwe zender hiervoor wil kopen.
    Ik heb geprobeerd om deze kabel 63757_5__4.jpg
    samen met het stukje hierboven aangeduid met de rode pijl de zenders te verbinden.
    Dit werkt helaas niet.
    Weet iemand of dit mogelijk is????
    Misschien is mijn fout al dat de kabel met de 3,5mm jacks aan beide uiteinden geen is van hitec.
    Maar een gewone stereo audio kabel.
    Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de polariteit ofzo van hitec anders ligt?
    Wie helpt me?
    Mvg Wes.
     
  2. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
  3. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.568
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Had dit ook al gezien. Begrijp er niet zoveel van.
    Normaal zou dit schema moeten lukken als ik zelf een kabel maak. 100322101904918075684718.jpg 100322101904918075684718.jpg
    Helaas op dit moment doet het niks.
    Misschien begrijp ik de instellingen nog niet goed die ik moet doen in de zender.
     
  4. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.568
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Het is gelukt denkt ik.
    Ik heb net een kabel gemaakt en de pinnen zoals op de bovenste tekening op deze schets aangesloten. Aurora_Din Direct Connections.jpg

    Nu lukt het en hopelijk doe ik niks verkeerd. Kan iemand bevestigen of de voltage die ik meet op de pinnen geen kwaad kunnen voor mijn aurora 9?
    Altans alles werkt nu maar toch.
    Als ik meet tussen pin 2 en pin 4-6 dan meet ik daar ongeveer 2,4v.
    Als ik meet tussen pin 2 en de massa (ground) dan meet ik daar iets van 8v.
    Als ik meet tussen de massa (ground) en de pin 4-6 dan meet ik daar zelfs 10v.
    Sorry voor de misschien ietwat rare vraag maar van dergelijk dingen weet ik niet veel.
    Alvast bedankt.
    Mvg Wes.
     
  5. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Vanaf de leraarzender gaan slechts twee draden naar de leerling: signaal en massa. Er wordt dus geen spanning overgedragen aan de leerlingzender.

    Als de aan-uit schakelaar van de leerling op uit blijft (wat een voorwaarde is bij het lesgeven !!!) wordt het impulsdeel van de leerlingzender gevoed uit z'n eigen accu, het hoogfrequent deel blijft uit. Dit wordt bereikt door de doorverbinding tussen pin 4 en 5 in de dinplug. De aan-uit schakelaar van de zender is tweepolig. Via de ene pool wordt het hoogfrequent gevoed, via de andere het impulsdeel. Als de aan-uit schakelaar op aan wordt gezet krijgen ze beide spanning. Als de aan-uit schakelaar op uit staat is de voedingsaansluiting van het impulsdeel ook op pin 5 aangesloten. Op pin 4 is accu-plus aangesloten, dus met de doorverbinding krijgt het impulsdeel spanning, het hoogfrequent blijft daarbij uit.
     
  6. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.568
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Ok bedankt.
    Dus zoals ik het gedaan heb is er geen gevaar voor mijn aurora 9 (leraarzender) te beschadigen?
    Aurora_Din Direct Connections.jpg
    Mvg Wes.
     

Deel Deze Pagina