hitec servo vertandingvraag

Discussie in 'Speedboten' gestart door tom1972, 19 sep 2017.

  1. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.095
    Locatie:
    overijssel
    is er iemand die toevallig weet hoe het zit met de vertanding van de bic scale servo. ik heb nu deze
    hs 5765mh digital quarter servo. het word al lastiger om daar aan te komen. ik vraag mij af welke ik kan gebruiken ter vervanging maar de vertanding moet wel hetzelfde zijn. ik dacht dat genoemde servo zo,n 20 kilo is op 6 volt. futaba heeft een andere vertanding maar hoe zit dat mat savox of multiplex???

    hebben die wel dezelfde vertanding of is er een vergeljkbare servo van hitec die wellicht wat nieuwer is en makkelijker verkrijgbaar. mag ook wel iets lichter van trekkracht of zwaarder . het gaat puur om die vertanding .
    de big scale uitvoering zal vast een andere vertanding hebben als de kleinere uitvoeringen?????
    zoek dus wel de grote vertanding ala grote servo,s.

    hoor graag als je iets kunt zeggen hierover . grt tom.
     
  2. HendricX

    HendricX

    Lid geworden:
    11 aug 2002
    Berichten:
    739
    Locatie:
    R'dam-Prinsenland
    Het hier onder staande heb ik je al eens eerder gegeven.

    23T Graupner / KOPROPO / JR / Sanwa / Airtronics
    24T Hitec / Multiplex
    25T Futaba / ThunderTiger / Savöx
     
  3. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.095
    Locatie:
    overijssel
    dank je weer henk. weet ik van jou lijstje maar dat was op een ander forum . kan niet kijken meer hoe dat zat .
    maar hoe zit dat dan ; mag ik dan stellen dat een big scale servo hevel van hitec gewoon past op een big scale servo van multiplex of wijkt dat dan wel nog af van elkaar. of kan ik voor die hitec gewoon een multiplex terugzetten ??
    hoor je expertise gaarne even hierover.
    grt tom .
     
  4. HendricX

    HendricX

    Lid geworden:
    11 aug 2002
    Berichten:
    739
    Locatie:
    R'dam-Prinsenland
    Nee...wijkt niet af , zolang ze hetzelfde aantal tanden hebben , past dat over en weer.
     
  5. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.095
    Locatie:
    overijssel
    moguhh henk. mmmmmmmm das mooi dan. gaan we eens even kijken hoe we dat gaan doen.
    vind multiplex ook een prima servo . eigenlijk beter als de hitec. maar ja das een kwestie van smaak.
    dank je voor je uitleg henk. grt tom
     

Deel Deze Pagina