HITEK-LOTEK wedstrijd!

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door FOX35, 25 nov 2009.

  1. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Hier nog een plaatje van het splijten van bamboe. Gebruik een niet zo scherp mes zodat het splijt in plaats van gesneden wordt. En ga altijd door het midden, dus niet proberen een dun laagje van een dikker deel af te halen.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Den Haag
    Als je bij de supermarkt een pakje satéstokjes haalt kost je dat 1,5 euro ofzo en dan heb je een bosje bamboe stokjes van 17 cm lang.

    Bij IKEA kan je een bamboe placemat "Hojta" kopen voor 0,49 euro en als je die uit elkaar gehaald hebt, dan heb je een dikker bosje bamboe stokjes van 32 cm lang.

    Bij de supermarkt heb je ook wel van die Japanse voedselmatjes, of bij een toko.
     
  3. PH7CW

    PH7CW

    Lid geworden:
    11 aug 2007
    Berichten:
    500
    Locatie:
    Emmeloord
    Als eerste iedereen een goed 2010 en veel vliegbare dagen :-D

    Even een update:
    Ik had een nieuwe zwever inelkaar gezet met papier en boterhamzakje maar met een span van 40 cm is de constructie te zwak.

    Na de zwevers heb ik besloten een model met rubbermotor te maken. Het moeilijkste lijkt me de romp met de propellor dus daar begin ik maar mee.
    Er is nu wel even concurentie met deze tak van de hobby :cool: sneeuwskies maken voor de charter (bijna gereed) en een shocky bouwen.
     
    Laatst bewerkt: 1 jan 2010
  4. PH7CW

    PH7CW

    Lid geworden:
    11 aug 2007
    Berichten:
    500
    Locatie:
    Emmeloord
    De sneeuw is weer weg, dus geen sneeuwvliegen meer :( dus geen excuus meer om niet te gaan bouwen:D.

    Wie doen er eigenlijk nog meer mee met deze wedstrijd?
     
  5. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik doe nog mee met het bouwen, maar ik wil eigenlijk afzien van de wedstrijd omdat ik liever zie dat de prijs die FOX35 ter beschikking heeft gesteld bij een van jullie terecht komt. Afgelopen weken heb ik erg veel andere zaken aan mijn hoofd gehad waardoor ik niet veel heb gebouwd, maar dat komt wel weer.

    Wout
     
  6. M@arten

    M@arten

    Lid geworden:
    24 mei 2009
    Berichten:
    493
    Locatie:
    De Meern, MVC Midden Nederland
    Ik heb het ook erg druk gehad, maar alle toetsweek stress etc is nu wel weer zo'n beetje voorbij. Ik doen nog wel mee dus (ook al ga ik niet winnen):D
    Ik heb gister wel een boterhamzakje ongeveer 20 sec. boven de houtkachel laten zweven, telt dat ook?(a)
    Maarten
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2010
  7. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Alleen als er een onafhankelijke tijdswaarnemer bij aanwezig was. Thermiekzweven is niet verboden, dus volgens mij is dit reglementair.
     
  8. M@arten

    M@arten

    Lid geworden:
    24 mei 2009
    Berichten:
    493
    Locatie:
    De Meern, MVC Midden Nederland
    Het was eigenlijk een grapje hoor:p Ik vind dat niet echt volgens de geest van het wedstrijd, want een beetje flauw is wel. Kleine snippertjes kunnen uren rond blijven zweven, doordat de muur en het plafond zorgen voor een cirkelende werveling. Ik doe dus voorlopig alleen mee met een zwever.

    hoewel het best een goed idee was geweest:rolleyes:
     
  9. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Dat hoopte ik al...... Ik vond het ook wel leuk gevonden.
     
  10. PH7CW

    PH7CW

    Lid geworden:
    11 aug 2007
    Berichten:
    500
    Locatie:
    Emmeloord
    Nu schat je me wel erg hoog in :cool::D zo goed ben ik ook niet dus niet vanuit gaan dat je niet gaat winnen hoor :D
    Dus doe een poging om m'n tijd te verbeteren.
     
  11. maaskie

    maaskie

    Lid geworden:
    23 jun 2006
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik vind het juist een erg creatieve oplossing :)
    Goed "out of the box" gedacht Maarten!

    Greetz,
    Jurgen
     
  12. M@arten

    M@arten

    Lid geworden:
    24 mei 2009
    Berichten:
    493
    Locatie:
    De Meern, MVC Midden Nederland
    Iets laten vliegen met een rubbermotor is me nog geen een keer gelukt, daarom ga ik een poging wagen met een zwever. Ik ga die of met een katapult, of een touw omhoog brengen om een hogere starthoogte te bereiken. Ik denk dat het 10 meter naaigaren gaat worden. De vorderingen tot nu toe:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  13. kevin f1m

    kevin f1m

    Lid geworden:
    15 mrt 2004
    Berichten:
    479
    Locatie:
    Delft
    Om het bekleden zo meteen makkelijk te maken, zou ik het kielvlak en stabilo apart maken en eerst bekleden voordat je ze tegen elkaar lijmt. Ook zou ik in iedere vleugel helft een extra rib zetten, want dan komt de bekleding er veel netter op. Voor de rest ziet het er al best goed uit volgens mij.
     
  14. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    ---
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2010
  15. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Even voor de duidelijkheid: De laatste mogelijkheid om vliegtijden voor de HTEK-wedstrijd te posten is aankomende vrijdag. Afgesproken was namelijk dat de laatste dag de vrijdag na de IIFI zou zijn, en die heeft afgelopen weekend plaatsgevonden.

    Op dit moment staat ErikM uit Emmeloord eenzaam bovenaan met een vluchttijd van maar liefst 4 seconden. Hoe zeer ik Erik's pogingen waardeer en hem de prijs gun, lijkt me voor de andere deelnemers toch dat de kansen om een langere vlucht te maken groot genoeg is! Dus waag nog enkele laatste pogingen!

    Wout Moerman heeft aangegeven buiten mededinging voor de prijs mee te doen omdat hij een wat oneerlijke voorsprong op de meeste anderen heeft. Hij had op de IIFI een rubberaangedreven model bij zich dat goede verwachtingen schiep. Het eerste deel van de vluchten ging wel goed, maar daarna ging het toch te veel aan de prop hangen waardoor hij overtrok. Verschillende van zijn pogingen waren overigens langer dan 4 seconden!
     
  16. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Een plaatje van mijn model is te zien op microflight.be - IIFI 2010 Maquettes Het gaat dan om foto 57 waar het model rechtsonder in de hoek is te zien. Betere foto's volgen nog wel!
     
  17. M@arten

    M@arten

    Lid geworden:
    24 mei 2009
    Berichten:
    493
    Locatie:
    De Meern, MVC Midden Nederland
    ik was het draadje "even" uit het oog verloren. Ik heb zojuist de onderdelen er even bij gepakt en ik zal hem af proberen te krijgen.
     
  18. PH7CW

    PH7CW

    Lid geworden:
    11 aug 2007
    Berichten:
    500
    Locatie:
    Emmeloord
    Ha, een eindsprint:D
    Morgen ga ik proberen m'n tijd te verbeteren met hetzelfde model.
     
  19. M@arten

    M@arten

    Lid geworden:
    24 mei 2009
    Berichten:
    493
    Locatie:
    De Meern, MVC Midden Nederland
    Na een uurtje werk is hij zo goed als af. Ik weet alleen nog niet hoe ik hem ga "lanceren".
     
  20. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Goed zo heren, nog even de eindspurt. Bedenk wel: je beste vluchttijd moet uiterlijk aankomende vrijdag voor middernacht op dit forum zijn meegedeeld. Ik ben zelf het weekend tot en met maandag weg, dus ik ben benieuwd wat ik zie als ik terug kom, en de Ikara Kolibri voor de winnaar staat al klaar. Ik doe er ook een 'windertje' en een beschrijving bij hoe je alles het beste kunt gebruiken, dus daarmee kun je snel écht rubbervliegen.
     

Deel Deze Pagina