HK Electrolyte 40mm EDF composite

Discussie in 'EDF forum' gestart door Emanuel, 30 jan 2015.

  1. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Mijn hoogteroer was niks mis mee. Ik verdenk de servo's ervan dat ze niet nauwkeurig genoeg zijn. Ik heb nu de aanbevolen Dymond servo's gekocht en ga het daarmee nog een keer proberen.
     
  2. rogier50000

    rogier50000

    Lid geworden:
    6 sep 2007
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Amsterdam
    Wat jij wil emanuel maar heb hem 6 keer geplakt en hij kwam steeds los totdat ik erachter kwam dat er dus een plastic binnenbuisje in zat. Daarnaast heb ik het hoogteroer verder naar achteren gebracht waardoor het gewicht meer naar achteren komt. Er word op fora aangegeven dat hij vrij neus lastig is en er lood word toegevoegd. Het it ook met het richting roer gedaan heeft ook als voordeel dat het meer spoort.
     
  3. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Die van mij is 2x de grond ingegaan zonder dat er iets met de staart mis was. Hij zit nog steeds zo vast als een huis. Ik heb geluk gehad met lijmen denk ik.
     
  4. rogier50000

    rogier50000

    Lid geworden:
    6 sep 2007
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Amsterdam
    Het is gelukt een eerst en tweede vlucht Emanuel. Handen vol aan dit toestel. Denk dat bij jouw eerst en tweede vlucht de vleugel krom was. Ik moest ook vol aileron rechts geven ook tijdens het vliegen. Heb wel een behoorlijke trim rechts op aileron. Belangrijk strak vliegen. Heb nog wat zwaartepunt problemen. Wilde het liefst geen lood toevoegen. nu cockpit kapje opnieuw maken scheelt weer tien gram in de neus. Vliegt die van jouw al?
     
  5. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Gefeliciteerd! Die van mij vliegt nog niet, heb nog geen tijd gehad om hem opnieuw op te bouwen. Ik ben benieuwd op welk zwaartepunt jij uit gaat komen uiteindelijk. Ik ga vliegen met 1300mAh Lipo's. Ik zit nog te twijfelen of ik hem nu gewoon standaard op ga bouwen of toch zelfgemaakte roerhevels toe ga passen. Moet nog even vogelen met de geometrie daarvan. Die klopte bij mijn eerste exemplaren niet.
     
  6. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Yes, hij heeft gevlogen! Vandaag met mijn 2de Electrolyte een succesvolle vlucht gemaakt. Lanceren ging prima, daarna wel even wat moeten trimmen, maar door de minimale uitslag van 2m op de rolroeren is dit ook wel te verwachten.
    Ik heb wat onderdelen getekend voor dit kistje en die 3D geprint. De gehele inwendige ducting is nu uitgevoerd in zwart PLA. Ook zit er een beschermkap rond de servo's en de rolroerhevels.
    Zie : http://www.thingiverse.com/thing:1959004
    Moet nog wat veranderen aan de zender instellingen. Rol had te veel expo en dat vliegt bij dit ding niet lekker. Hoogte roer was redelijk, maar soms dook hij plotseling vrij heftig. Misschien een zwaartepunt dingetje. Als het wat minder waait zal ik daar eens mee gaan experimenteren. De accu kan nog wel wat naar achteren.
     
  7. rogier50000

    rogier50000

    Lid geworden:
    6 sep 2007
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Amsterdam
    Werd tijd :feli:. Heb bij die van mij de servo's half door de romp bovenkant vleugel.

    Wat betreft je hoogt als je servo weet niet welke je gebruikt ook maar iets hapert is 1 mm zeer snel naar beneden.

    Voor de rest goed vaart erin houden anders valt (stalt) hij door zijn vleugel.

    Heb gemerkt dat je hem het beste kort kan vliegen ivm de grote.

    Je bent een van de weinige die hem vliegend heeft bij de meeste is ie al na een of twee keer vliegen stuk lees de verhalen maar op inet. ;) Denk dat de meeste stuk gaan door stall.

    Enjoy
     
  8. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Haha, werd idd tijd. Druk met andere projecten en met vliegen natuurlijk.

    Hij heeft nu één vlucht overleeft, hopelijk gaan er nog vele volgen. Dank voor de tips!
     

Deel Deze Pagina