Het HK Fox 2,30 meter draadje * UPDATE 08-08-12*

Ik heb 'm gister besteld en is inmiddels onderweg met GLS. Ik zal mijn bevindingen gauw laten weten!

Ik heb 'm gister besteld en is inmiddels onderweg met GLS. Ik zal mijn bevindingen gauw laten weten!

Super Erik!

Ik kijk uit naar je bevindingen, misschien moeten we dit het HK Fox draadje noemen.

Wat was jou reden voor de aanschaf? Hij lijkt bloedmooi en de prijs is te belachtelijk om hem niet te kopen kwamen zo bij mezelf op:D

Stevo

Na een aantal korte vluchten met een RC vliegtuig wilde ik graag een zwever, is denk ik het mooiste wat er is in vliegtuigen. Na wat kort onderzoek blijkt dat de fiberglass modellen eigenlijk te zwaar zijn om als een goede zwever te presteren. Het leuke hieraan leek mij de lekkere grote afmeting, het lichte gewicht en dat hij vlieg klaar is.

Ik vind het zelf leuker om dan vanuit bestaande situaties dingen te verbeteren wanneer het niet voldoet of kapot gaat.

Toevallig was hij gister weer op voorraad in Duitsland dus gauw besteld.

En inderdaad wat je zegt, verwacht geen mega kwaliteit, kan vast alleen maar meevallen! :-)

P.s. Leuk een HK FOX draadje!

Zelf heb ik de HK Fox glider sinds Januari het is zeker een leuke zwever het vliegt lekker en vooral stabiel, alleen zijn er wel een aantal punten waar je op moet letten. Ik heb dan de eerste verzie waarbij de ailerons servo's aan het begin van de vleugel zit (in de romp) en door middel van een duw trek systeem de ailerons bewegen wat totaal niet werkt en heb deze dan ook omgebouwd naar de V2 die nu te koop is bij HK waarbij de servo's voor de ailerons zitten (waar ze horen).

Een ander belangrijk punt is de motor mount! Ga niet vliegen voordat je deze heb omgebouwd want de motor zit met 3 m2.5 schroefjes vast die er half scheef in gedraaid zijn (levens gevaarlijk).

Dan de rudder deze werkt ook met het duw trek systeem wat dus NIET werkt er zit erg veel speling op en het neutraal punt vinden gaat moeilijk doordat er zoveel speling opzit.

Hier een aantal foto's van me Fox

Hier dus de servo's voor de ailerons gemonteerd
IMAG0273.jpg

De servo snoer door de GFK buis getrokken
IMAG0274.jpg

2x HXT900 servo's on the elev and rudd
IMAG0275.jpg

De motor nu goed vast gezet met M3 schroeven en moeren
IMAG0284.jpg

andere regelaar erin en de motor stekkers aangepast omdat die niet goed klemde in de stekker bussen van de regelaar die vielen er gewoon uit...
IMAG0282.jpg

10 gram lood achter voor een goede CG
IMAG0286.jpg

IMAG0291.jpg

De carbon buis die in de vleugels gaan verstevigd

IMG_8845.jpg

IMG_8848.jpg

IMG_8860.jpg
[/QUOTE]

filmpjes

Laatst bewerkt door een moderator:
Mex

Bedankt om dit te delen.

Vraagjes :

Heeft de motor/ESC setup standaard genoeg power?
Welke lipo's heb je gebruikt? (men adviseert 2200 mAh 3S)
Lood? vind ik wat vies in een vliegtuig:rolleyes: Meer iets voor de bootjesmannen en een beetje een neuslastig toestel vind ik prettiger vliegen zodoende...
Zou je die opnieuw kopen (ervan uitgaande dat het V2 is)?
GFK buis (origineel) niet goed/sterk genoeg?
Afwerking? (heb zelf een Easystar en een vriend heeft een Easyglider dus kan ik mee vergelijken wat dat schuimgedoe betreft)

Dank

Stevo

Laatst bewerkt:
Mex

Bedankt om dit te delen.

Vraagjes :

Heeft de motor/ESC setup standaard genoeg power?
Welke lipo's heb je gebruikt? (men adviseert 2200 mAh 3S)
Lood? vind ik wat vies in een vliegtuig:rolleyes: Meer iets voor de bootjesmannen en een beetje een neuslastig toestel vind ik prettiger vliegen zodoende...
Zou je die opnieuw kopen (ervan uitgaande dat het V2 is)?
GFK buis (origineel) niet goed/sterk genoeg?
Afwerking? (heb zelf een Easystar en een vriend heeft een Easyglider dus kan ik mee vergelijken wat dat schuimgedoe betreft)

Dank

Stevo

Ja de motor setup heeft genoeg vermogen en de Fox maakt snel hoogte. Het enige waar je op moet letten bij het weg gooien is dat de motor iets van 3 sec nodig heeft om op volle toeren te gaan draaien dus dan pas de lucht in gooien.

Ik gebruik ook een 2200mah 3s (zippy 20c en heb ook 25c beide leveren al genoeg)

De Fox is wat nose heavy, dus lood vond ik de makkelijkste optie. Ook is het aan te raden om wat foam weg te snijden achter de lipo zodat de lipo meer naar achteren kan. Maar snij niet te veel weg anders snij je door de romp heen, ik heb de lipo dus maximaal naar achteren geplaatst met 10 gram lood erbij. Mogelijk hoef je geen lood te gebruiken omdat de Turnigy regelaar die ik erin heb zitten iets zwaarder is dan die bij de Fox word geleverd.

Als ik nog een keer de keuze had om een zwever van EPO te kopen kocht ik hem weer.

De GFK buis die erbij zit kan je prima gebruiken zelf vond ik deze iets te veel flexen. Over chinees carbon heb ik zo me twijfels heb wel eens een carbon buis gehad die meteen door midden spleet toen ik hem redelijk boog. Maar ik lees geen doom verhalen over de carbon buis van de Fox.

Afwerking is super de cockpit is erg mooi de stickers zijn redelijk netjes geplakt maar kon beter (bubbeljes) de wielen aan de onderkant zijn ook erg mooi afgewerkt en werken goed.

Het EPO soort is van een goede kwaltijd (het zelfde als de Floater-Jet van HK) Heel taai en stug is het.

Oja

IMAG0291.jpg

Ik heb in de stabilo een carbon buisje gedaan op aanraden van iemand omdat deze kennelijk te veel kan doorbuigen en daardoor de elevator kan blokkeren.

Kijk daar kunnen we wat mee :D

Hartelijk dank

Ik ga er maar ééntje bestellen voor ze op zijn in Duitsland

Stevo

ben aleen wel benieuwd in hoe verre V2 al is aangepast.

Op de site van HK staat dat de ailerons al zijn aangepast naar de manier van MEX Voor de rest horen of zien we het wel.

Ten andere er is blijkbaar nog een fabrikant van het zelfde toestel met name FMS . Die heeft ook een fox in zijn gamma. Kost bij ons in België 180 Euro. Je krijgt er dan wel een lipo kado bij. Is ook 2,32 meter en lijkt verdacht veel op die van HK:-? Zal wel een rebrand zijn maar het is soms toch eens nuttig om waar anders te shoppen. Je hebt 4 turnigy lipo's bij je HK Fox voor het zelfde bedrag....

Stevo

Ik heb het toestel net binnen gekregen en ben onder de indruk, het ziet er allemaal goed uit. Ik wacht helaas nog even op een ontvanger maar de bevestigingsbouten van de motor zien er inderdaad nogal iel uit. De servo's voor de ailerons zitten inderdaad netjes (vlak!) in de vleugel.

Oké vandaag besteld samen met 2 3S turnigy lipos 40C 2200 mAh voor de ronde som van 150 Euro:D

Yeaaahaa (me happy!)

Stevo

Hij is binnen!! Nette service, dinsdag besteld en deze middag (donderdag) aan de voordeur. Het duurt soms langer om een modelbouwwinkel te vinden die niet gesloten is:D

Foto's en een klein verslag volgen

Stevo

Een ander belangrijk punt is de motor mount! Ga niet vliegen voordat je deze heb omgebouwd want de motor zit met 3 m2.5 schroefjes vast die er half scheef in gedraaid zijn (levens gevaarlijk).

Dan de rudder deze werkt ook met het duw trek systeem wat dus NIET werkt er zit erg veel speling op en het neutraal punt vinden gaat moeilijk doordat er zoveel speling opzit.

Motorbevestiging is inderdaad prut.

De rudder in de V2 is nog steeds de zelfde blijkbaar,veel speling en vragen om flutter op deze manier dus dat moet nog even bekeken worden. Iemand een idee voor een mooie oplossing?

De carbonvleugelstaaf wordt blijkbaar vastgezet met schroeven. Iemand ervaring daarmee? Het ziet er niet bijster degelijk uit vandaar.

In de PDF van FMS staat dat er niet mag gevlogen worden tot de lijm volledig is gedroogd....alleen zie ik niets waar ik lijm zou moeten aanbrengen.....:confused:

Dank

Stevo

Laatst bewerkt:
Back