HK Viperjet 90 groen zwaartepunt

Discussie in 'EDF forum' gestart door Piper2022, 29 mrt 2015.

  1. Piper2022

    Piper2022

    Lid geworden:
    8 feb 2009
    Berichten:
    5
    Locatie:
    -
    Dag beste mensen,

    Mijn hk viperjet 90 is klaar (met 8s en Schübeler edf) voor zijn eerste vlucht, ben echter niet zeker betreffende het zwaartepunt. Onze Chinese vrienden waren weer eens te beroerd om een manual mee te sturen en ook bij hun op de website varieren de adviezen van 130 tot 100mm. Het gaat dus om de groene (met blauw en wit) Viperjet 90 met 1,37m!

    Ik tendeer naar 100mm maar heeft iemand dit al getest? Met het verkeerde zwaartepunt zal het wel meteen einde VJ worden :(

    Alvast bedankt!

    Groet,
    Alex
     
  2. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    977
  3. Piper2022

    Piper2022

    Lid geworden:
    8 feb 2009
    Berichten:
    5
    Locatie:
    -
    Ja! Dat draadje ken ik, van de rode heb ik ook ergens een manual kunnen downloaden. Maar er zijn best veel verschillen met de groene, met name de spanwijdte is 12cm minder. Zo kwam ik ook aan de 100mm.

    Maar dr moet toch wel iemand te vinden zijn die het ding al gevlogen heeft en uit eigen ervaring kan berichten?
     
  4. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    ViperJet Composite 90mm EDF Jet 1370mm (ARF) (EU Warehouse)

    Even onderaan mijn reply doornemen :wink:

    Ik vlieg met zo'n HK ding, CG moet op 130mm liggen anders heb je een veger en blik nodig NA de maiden of 5 cm up op je elevator :D

    PS het ding vliegt gewoon goed, uitslagen niet te groot en op de rol zo'n 50% expo en de hoogte met 40% expo.
    Het ding van jou zal met die Schublerfan wel gaan als een raket op 8S.

    De mijne vliegt gewoon goed op de 6S uitvoering, heb wel de orginele Chancesun fan nauwkeurig gebalanceerd, uitlaat dia op 75mm gehouden en perfect gebleken.

    Succes. DUSSSSSSSSSS zwaartepunt MOET op 130mm zitten.

    Ger.
     
  5. Piper2022

    Piper2022

    Lid geworden:
    8 feb 2009
    Berichten:
    5
    Locatie:
    -
    Thanks Ger! Zodra het weer het toelaat gaan we het proberen met 130mm. Ik hou jullie op de hoogte!

    Groet,
    Alex
     
  6. MadRay66

    MadRay66

    Lid geworden:
    10 feb 2011
    Berichten:
    312
    Locatie:
    Dordrecht
    Hoi Alex,

    Heb je de maiden van de Viper al achter de rug ? En zo ja, hoe beviel de ligging van het zwaartepunt op 130mm ? Ik heb begin deze maand de mijne binnen gekregen om deze winter te bouwen. Er komt een Leopard EDF in op 8S, dus ik ben heel benieuwd naar je ervaringen.

    Gr. Raymond.
     

Deel Deze Pagina