HK450TT experience

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door thedaveexperience, 12 aug 2016.

  1. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    131
    Locatie:
    amsterdam
    hoi,

    Had paar dagen geleden wat heli/spullen voor een mooi prijsje gekocht.
    Een oude trex450s , 3nieuwe servo´s erin en ontvanger en hij vliegt erg lekker.
    Nu begonnen met HK450tt. Daar heb ik een kaal frame van. En had daar vast wat electronica voor besteld±
    3 x kds n290
    kds 800 gyro
    kds n590 voor tail
    wat balls voor op de servo´s,len een flybar )paddles genoeg'
    heb nog een 40A ESC van kds en kds motor 3500kv

    deze hk450gt zit beter in elkaar dan zijn kleine broer de 250...., de schroefjes zijn zelfs prettig, lekker dik. Maar...blijft een HK. Ik pakte de kop vast, en zag dat er een klein beetje speling in zat. Had ik ook bij mijn trex450, en heb daar een ringetje voor gemaakt, dus heb ik ook voor de hk gedaan. Het ringetje onder de borglager mainshaft geplaatst boven op mainshaft bearing. Nu sluit het prachtig aan.
    Om een servo te installeren, moet hele voorkant )batterijenhouder' eraf. Apart systeem...
    Heb al wel de motor erin, en de ESC heb ik de onderkant voor losgeschroefd, en in die lege ruimte gestopt. En een ander onderstel erop...dat plastic van hk lijkt me zo broos.
    Ook nieuw gaten in canopy gemaakt, dan kan batterij wat meer naar voren voor mooie gewichtsverdeling.

    450hknr1.jpg
    ring met dremel wat kleiner gemaakt
    450hknr2.jpg
    nieuwe gaten canopy,oude en nieuw onderstel,esc en motor erin.
    nu even wachten op de bestellingen....
    tips , suggesties, commentaren...zeer welkom,

    mvg
    dave
     
  2. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    131
    Locatie:
    amsterdam
    Kop opnieuw inelkaar gezet en flybar erin. De servo's geïnstalleerd. De zender ingesteld. Ik ga zo de eerste test doen buiten...moet nog kijken of staart de goede kant op. Maar de wind wordt minder, dus dat wordt even testen.
    Dit is 'm geworden. :
    20160813_124147.jpg
    hoop dat de torque tube het overleefd de test....
    20160813_161850.jpg
    hij ziet er nu tenminste netjes uit
    Allle electronica past netjes...en geen schroefjes dol gemaakt. Heel anders als de HK250GT....dan moet je wel wat meer uithalen om alles passend te krijgen. Heb alles er wel een paar keer op en afgehaald
    tot laters,
    dave
     
  3. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    131
    Locatie:
    amsterdam
    was best wat zenuachtig, maar dat was niet nodig. De heli spinde iets linksom, dus tailrod wat korter gemaakt. Aileron wat bijgetrimd. En hij is steady ! Ook al rondje mee gevlogen, maar toen ging buzzer af, en ging ik landen. Dat was 4e landing, maar deze ging iets te veel op achterkant....radars torque tube stuk. Heb er gelukkig 2 sets bijgekregen...nu weet ik waarom.
    Dit was een makkelijk en werkend project. In mijn ogen spullen spullen, waar ik goede ervaringen mee heb, en nog nooit slechte,
    31aughk4501.jpg
    had ook de ooude trex meegenomen die ik ook had gescoord deze week....die vliegt echt heerlijk !!! 31aughk4502.jpg
     
  4. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    131
    Locatie:
    amsterdam
    Na een warmloper te hebben gehad met de kds motor, besloot ik er een Align Dominator motor op te zetten met een 45A ESC ook van Align.
    Tot 2 maal toe, was de kop eraf gevlogen, omdat borgmoertje was afgebroken. Nu een 13tands pinion erop, en de kop blijft erop...maar heb idee dat hij nog wat te snel draait.
    De heli vliegt anders als de andere...je moet goed opletten, want hij kantelt snel. Heb gewichtjes aan de flybar gehangen, en dat verbeterd het enigzins. Na de crashes ook een wat ander uiterlijk.
    Hij ziet er eigenlijk wel prachtig uit, vind ik zelf.
    20160921_121321.jpg
     

Deel Deze Pagina